Nissan Navara NP 300

Az  év Pick Up-ja a Nissan Navara

 

nissan_navara-7

 

Sziasztok! Ismét itt vagyunk egy autó tesztel, mégpedig a diesel Nissan Navarával.

Hát igen…, szeretjük az ilyen nagyobb monstrumokat, amivel lehet adni annak a bizonyos életérzésnek. Na ezt és az autó eddig kifogástalan esztétikai állapotát tettük próbára földön, vízen és levegőben(ott azért mégsem), de a Duna nagy úr és gondoltuk az jó lehet egy kis dagonyára.

Az utóbbi hetekben nem volt jellemző a nagyon sáros idő, főleg akkor nem, amikor a Navara kulcsa a zsebemben volt. Tehát kivittem az autót a Duna partra és ott próbálgattam. A horgászok nem kicsit néztek hülyének, hogy miért „kínzom” ezt a szépen csillogó autót és miért jó ha bele is megyek a vízbe. Volt értelme, mert így legalább meg tudom osztani a tapasztalataimat, ami valljuk be a szalonban egy vásárlás alatt nem derül ki.

nissan_navara-1

 

A Nissan Navara NP300 laza homokos, vagy sáros terepen sima hátsókerék hajtásnál szinte elveszett emberként keresi a fogást. Adódik ez abból is, hogy magas és, hogy túl könnyű a hátulja a platónak. Amikor persze van 3-400 kg akkor más a  helyzet, de azért mégsem akartam egy tűzépen kérni pár zsák cementet. Vagyis terepen azonnal el kell felejteni a szimpla hátsó hajtást és át kell kapcsolnunk 4×4-be. Itt nagyon jól érzi magát a Navara! Gyönyörűségesen dolgozik a kipörgés gátló és szinte alapjáraton „eldöcög” mindenütt. Ez a Navara egy Tekna felszereltségű manuális váltós típus volt. Nem voltam rest bemenni a Dunába és a part mellett megnézni az erejét a süllyedő homokban.

nissan_navara-3

 

Nagyjából 30-40 cm volt a víz a part mellett, mert azért nem akartam még véletlenül sem a búvár barátom (Ebihal Búvár Iskola ez itt a reklám helye) segítségét kérni. Végigmentem egy elég hosszú szakaszon szép lassan, nehogy megfogjak egy nagy kődarabot, vagy a víz alatt lévő gödröt. nissanEzután újra nekiláttam, de most már toltam neki, mint hülye gyerek a csattogós lepkének. Hát nem mondom hatalmas élmény, ahogy több méteres vízfüggönyt alakított a hatalmas 255/60 R18 gumiméretű nagy alu kerekek. És ez még kevés volt, mert mint ahogy említettem a rossz gyereket és is akartam „Apu még egyszer!!!”. Szóval még egyszer és még egyszer. Az Nissan Gablini és a tesztautó ennek nem tudom mennyire örült, de tény, hogy az autó elemében érezte magát. Elemében egy sáros keréknyomos igazi dagonyás szakaszon és ugyanúgy a nagyon laza homokos partszakaszon. A Nissan Navara jól vizsgázott nálam terepen, habár emelkedőkön nem próbáltam. Úgy gondoltam ha én sem szeretek hegyet mászni, akkor miért várjam el az NP 300-tól.

Közben meg úgy alakult, hogy meghívást kaptam egy rendezvényre, ahol a Nissan is támogató volt. Igen a Navarával mentem és stílusosan le se mostam az autót, pedig van több autómosó partnerünk is.

nissan_navara

 

Gabi (aki kiadta nekem a Navarát), amikor meglátott úgy lefagyott mint a Sony Vegas program a Windovs 7-en. De mint mondtam a terepjáró az legyen terepjáró és ne ékszerdoboz. Gyorsan mellé is dobtak egy zászlót. Megmondom őszintén, hogy a Duna jó munkát végzett, mert rengetegen rácsodálkoztak a Pick Up-ra. Minek ide vax, vagy nano viasz?

A Navara nem mellesleg nagyon tekintélyes front résszel büszkélkedhet. Jól mutat a króm színű keret a hűtőrács és a lámpák körül. Ugyanez a króm köszön vissza az oldalsó visszapillantó tükrökön, a ködlámpáknál és a kilincseken is.

nissan_navara-5

 

Kényelem szempontjából az első ülések megfelelőek. Jó az oldaltartása és igen jól pozicionálhatóak. Ha bár az ülő része elég vékonykára sikeredett ezt komfort szempontjából nem értékcsökkenő hiba. nissan_x_trail-4A hátsó szekció már annál inkább hagy maga után egy kis kivetni valót. Hátul a helyekkel elég szűkösen bántak a tervezők. Vagyis lehet kibírnám, amíg egy téli vadászaton átmennénk A-B-be, de többet nem biztos, főleg ha nagykabátban kell hátra beülni és nem egyedül hanem hárman. A hátsó ülés háttámla is elég rossz pozícióban van, ami lehet csak nekem kényelmetlen, de még is csak én írom a véleményem. Szerintem egy kicsit a hátsó üléssor, a plató méret nagyságát mondhatja felelősnek. De, hogy elég legyen már, ezért az összes keresett hibám ennyi. Talán megjegyezném, hogy a motorháztető alatt elférne egy 2000 Ft-os  hidraulikus teleszkóp is. Így nem kellene az igen nehéz géptetőt megemelni. Itt csak a hagyományos acél kitámasztó pálca van.

Azért vannak igen jó dolgok is, amik elnyomják azt a pár kompromisszumos dolgot. Maximálisan 3500 kg össztömegű valamit vontathatunk! Valamikor ezzel elsőként az ISUZU D-Max állt elő, de jó hír ez Nissan rajongóknak is, hiszen lehet húzni a lakókocsit, de még a trélert autóstóval együtt. Na de itt már figyelni kell, mert 750 kg vontatmány után  már nehéz pótkocsi jogsi is kell.

 

 

nissan_navara-4
Nissan Navara műszefal

 

A NAVARA NP300 iszonyatosan jól vezethető. Nem szeret totojázni az úton, inkább kéri, hogy tapossad a gázt. A turbó nagyon alacsony fordulaton elég jó nyomatékkal viszi a karpsszériát. A fogyasztás nekem nem jött össze a gyári adathoz képest. Csak városi és Duna part gyilkolás eredményeként 10 literre jött ki. 10 liter/100 km ?   Kit érdekel, amikor alattunk egy Navara van?

A műszerfal és a kezelőfelületek a többi Nissanhoz hasonló. Ez annyiból jó, hogy nem kell keresgélni mit merre találunk. Egy nagy bajunk van a Nissan Navarával, hogy visszaadtuk, a másik, hogy szívesen kipróbálnánk egy automatát is.

 

 

Képgaléria

 

Nissan Navara Műszaki adatok

MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (kg)
3010
RAKODÓTÉR HOSSZÚSÁGA (mm)
1537
KAROSSZÉRIA SZÉLESSÉGE (mm)
2085
MEGENGEDETT TERHELÉS (kg)
1052
KAROSSZÉRIA MAGASSÁGA (mm)
1840
KAROSSZÉRIA HOSSZÚSÁGA (mm)
5300
RAKODÓTÉR SZÉLESSÉGE (mm)
1560
TENGELYTÁV
3 150

MOTOR NEVE
2.3D 4WD 160 LE 6MT D/C
MAX. MOTORTELJESÍTMÉNY (LE)
160
LÖKETTÉRFOGAT
2 298
SEBESSÉGFOKOZATOK
6
SEBESSÉGVÁLTÓ
MANUÁLIS
ÜZEMANYAG TÍPUSA
Dízel

 

 

nissan_navara-7

KÉPFELIRAT
A kiemelt felszereltség lehet normál tartozék vagy rendelhető lehetőség a választott felszereltségtől függően:

  • Tartozék- zöld pipa
  • Rendelhető -sárga pipa
  • Nem érhető el – piros X

Nissan Navara FELSZERELTSÉG

MEGJELENÉS

13 pólusú csatlakozó vonóhoroghoz (nem elérhető az alvázas kivitelhez)
 170 000 Ft
16” acél keréktárcsák 205 R16C méretű gumikkal
16” könnyűfém keréktárcsák 255/70R16 méretű gumikkal
18” könnyűfém keréktárcsák 265/60 R18 méretű gumikkal
7 pólusú csatlakozó vonóhoroghoz (nem elérhető az alvázas kivitelhez)
 162 000 Ft
Bőr bevonatú kormánykerék
Bőr bevonatú sebességváltó és kézifék
Csomagtérfedélre szerelt spoiler (fémintegrált)
Elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök
Első ködlámpák króm díszítéssel
Fekete hátsó lökhárító
Fekete külső tükrök, kilincsek, első lökhárító (Extra kabin és alvázas kivitel esetén)
Felül árnyékolt szélvédő
Hátsó lökhárító krómozott fellépővel
Króm kerékanyák
Krómozott belső és külső ajtókilincsek
Krómozott külső visszapillantó tükrök és első hűtőrács
LED féklámpa
LED fényszórók (tompított és távolsági)
Oldalfellépők
Színes műszerfal
Színrefújt lökhárító (Dupla kabin esetén)
Sötétített hátsó üveg
Tetősínek

AUDIÓ ÉS NAVIGÁCIÓ

2 DIN-es audiorendszer
360 fokos parkolókamera
4 hangszóró (Extra kabin esetén)
6 hangszóró (Dupla kabin esetén)
Audiorendszer-vezérlés a kormánykeréken
Automatikus fényszóró-kapcsolás hazakísérő fénnyel
Bluetooth / USB / Aux In csatlakozás
Fedélzeti számítógép
GENTEX tolatókamera
Intelligens kulcs nyomógombos indítással
NissanConnect (7” kijelző, navigáció, applikációk, Bluetooth streaming)
Sebességtartó automatika és sebességhatároló (Dupla kabin esetén)

KÉNYELMI FELSZERELTSÉG

„C-csatornás” rakományrögzítő rendszer (nem elérhető az alvázas kivitelhez)
2 db első pohártartó
3 db 12 V-os csatlakozó az utastérben
3 hátsó fejtámla (Dupla kabin esetén)
4 irányban állítható utasülés (tolható / dönthető)
6 irányban állítható vezetőülés (tolható / dönthető / emelhető)
8 irányban állítható vezetőülés
Alkonyatérzékelő fényszórók
Belső visszapillantó tükör automatikus elsötétítéssel
Belső visszapillantó tükör manuális elsötétítéssel
Bőr ülések
Bőrülés + 8 irányban állítható vezetőülés
Elektromos ablakemelők (Dupla kabin esetén)
Elektromos állítású külső visszapillantó tükrök
Elektromágneses zár a tanksapkán
Első kartámasz (középkonzol fedél)
Első és hátsó sárvédő
Felhajtható hátsó ülés(ek)
Fényszóró és utastéri világítás akkumulátorvédő funkcióval
Fényszórók automatikus magasságállítással
Fűthető első ülések és fűthető külső visszapillantó tükrök
Fűthető első ülések és fűthető külső visszapillantó tükrök LED-es oldalsó irányjelzővel
 103 000 Ft
Hátsó szellőzés
Hátsó utastéri lámpa
Hátsó ülések Extra Kabinos kivitelhez
ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontok (Dupla kabin esetén)
Kétzónás automata légkondicionáló berendezés pollenszűrővel
Manuális légkondicionáló berendezés pollenszűrővel
 294 000 Ft
Megvilágított ajtófellépő
Napfénytető elektromos árnyékolóval
Napszemüvegtartó
Rakományrögzítő horgok (nem elérhető az alvázas kivitelhez)
Távirányítású központi zár
Többlengőkaros felfüggesztés (Dupla kabin esetén)
Vezető- és utasoldali napellenző megvilágított piperetükörrel

 

nissan_navara-6

 

Nektek hogy tetszik a Nissan Navara?

 

Tovább a Nissan oldalára……

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek