Az év Pick Up-ja a Nissan Navara
Sziasztok! Ismét itt vagyunk egy autó tesztel, mégpedig a diesel Nissan Navarával.
Hát igen…, szeretjük az ilyen nagyobb monstrumokat, amivel lehet adni annak a bizonyos életérzésnek. Na ezt és az autó eddig kifogástalan esztétikai állapotát tettük próbára földön, vízen és levegőben(ott azért mégsem), de a Duna nagy úr és gondoltuk az jó lehet egy kis dagonyára.
Az utóbbi hetekben nem volt jellemző a nagyon sáros idő, főleg akkor nem, amikor a Navara kulcsa a zsebemben volt. Tehát kivittem az autót a Duna partra és ott próbálgattam. A horgászok nem kicsit néztek hülyének, hogy miért „kínzom” ezt a szépen csillogó autót és miért jó ha bele is megyek a vízbe. Volt értelme, mert így legalább meg tudom osztani a tapasztalataimat, ami valljuk be a szalonban egy vásárlás alatt nem derül ki.
A Nissan Navara NP300 laza homokos, vagy sáros terepen sima hátsókerék hajtásnál szinte elveszett emberként keresi a fogást. Adódik ez abból is, hogy magas és, hogy túl könnyű a hátulja a platónak. Amikor persze van 3-400 kg akkor más a helyzet, de azért mégsem akartam egy tűzépen kérni pár zsák cementet. Vagyis terepen azonnal el kell felejteni a szimpla hátsó hajtást és át kell kapcsolnunk 4×4-be. Itt nagyon jól érzi magát a Navara! Gyönyörűségesen dolgozik a kipörgés gátló és szinte alapjáraton „eldöcög” mindenütt. Ez a Navara egy Tekna felszereltségű manuális váltós típus volt. Nem voltam rest bemenni a Dunába és a part mellett megnézni az erejét a süllyedő homokban.
Nagyjából 30-40 cm volt a víz a part mellett, mert azért nem akartam még véletlenül sem a búvár barátom (Ebihal Búvár Iskola ez itt a reklám helye) segítségét kérni. Végigmentem egy elég hosszú szakaszon szép lassan, nehogy megfogjak egy nagy kődarabot, vagy a víz alatt lévő gödröt. Ezután újra nekiláttam, de most már toltam neki, mint hülye gyerek a csattogós lepkének. Hát nem mondom hatalmas élmény, ahogy több méteres vízfüggönyt alakított a hatalmas 255/60 R18 gumiméretű nagy alu kerekek. És ez még kevés volt, mert mint ahogy említettem a rossz gyereket és is akartam „Apu még egyszer!!!”. Szóval még egyszer és még egyszer. Az Nissan Gablini és a tesztautó ennek nem tudom mennyire örült, de tény, hogy az autó elemében érezte magát. Elemében egy sáros keréknyomos igazi dagonyás szakaszon és ugyanúgy a nagyon laza homokos partszakaszon. A Nissan Navara jól vizsgázott nálam terepen, habár emelkedőkön nem próbáltam. Úgy gondoltam ha én sem szeretek hegyet mászni, akkor miért várjam el az NP 300-tól.
Közben meg úgy alakult, hogy meghívást kaptam egy rendezvényre, ahol a Nissan is támogató volt. Igen a Navarával mentem és stílusosan le se mostam az autót, pedig van több autómosó partnerünk is.
Gabi (aki kiadta nekem a Navarát), amikor meglátott úgy lefagyott mint a Sony Vegas program a Windovs 7-en. De mint mondtam a terepjáró az legyen terepjáró és ne ékszerdoboz. Gyorsan mellé is dobtak egy zászlót. Megmondom őszintén, hogy a Duna jó munkát végzett, mert rengetegen rácsodálkoztak a Pick Up-ra. Minek ide vax, vagy nano viasz?
A Navara nem mellesleg nagyon tekintélyes front résszel büszkélkedhet. Jól mutat a króm színű keret a hűtőrács és a lámpák körül. Ugyanez a króm köszön vissza az oldalsó visszapillantó tükrökön, a ködlámpáknál és a kilincseken is.
Kényelem szempontjából az első ülések megfelelőek. Jó az oldaltartása és igen jól pozicionálhatóak. Ha bár az ülő része elég vékonykára sikeredett ezt komfort szempontjából nem értékcsökkenő hiba. A hátsó szekció már annál inkább hagy maga után egy kis kivetni valót. Hátul a helyekkel elég szűkösen bántak a tervezők. Vagyis lehet kibírnám, amíg egy téli vadászaton átmennénk A-B-be, de többet nem biztos, főleg ha nagykabátban kell hátra beülni és nem egyedül hanem hárman. A hátsó ülés háttámla is elég rossz pozícióban van, ami lehet csak nekem kényelmetlen, de még is csak én írom a véleményem. Szerintem egy kicsit a hátsó üléssor, a plató méret nagyságát mondhatja felelősnek. De, hogy elég legyen már, ezért az összes keresett hibám ennyi. Talán megjegyezném, hogy a motorháztető alatt elférne egy 2000 Ft-os hidraulikus teleszkóp is. Így nem kellene az igen nehéz géptetőt megemelni. Itt csak a hagyományos acél kitámasztó pálca van.
Azért vannak igen jó dolgok is, amik elnyomják azt a pár kompromisszumos dolgot. Maximálisan 3500 kg össztömegű valamit vontathatunk! Valamikor ezzel elsőként az ISUZU D-Max állt elő, de jó hír ez Nissan rajongóknak is, hiszen lehet húzni a lakókocsit, de még a trélert autóstóval együtt. Na de itt már figyelni kell, mert 750 kg vontatmány után már nehéz pótkocsi jogsi is kell.
A NAVARA NP300 iszonyatosan jól vezethető. Nem szeret totojázni az úton, inkább kéri, hogy tapossad a gázt. A turbó nagyon alacsony fordulaton elég jó nyomatékkal viszi a karpsszériát. A fogyasztás nekem nem jött össze a gyári adathoz képest. Csak városi és Duna part gyilkolás eredményeként 10 literre jött ki. 10 liter/100 km ? Kit érdekel, amikor alattunk egy Navara van?
A műszerfal és a kezelőfelületek a többi Nissanhoz hasonló. Ez annyiból jó, hogy nem kell keresgélni mit merre találunk. Egy nagy bajunk van a Nissan Navarával, hogy visszaadtuk, a másik, hogy szívesen kipróbálnánk egy automatát is.
Képgaléria
Nissan Navara Műszaki adatok