Baltazár az éttermek Narniája

Estimated read time 5 min read

Ki ne ismerné Narnia csodáit, de nem mindenkinek adatik meg a lehetőség, hogy testközelből megismerje ezeket a varázslatokat. Nekünk sikerült és Nektek is sikerülhet, ha ellátogattok a Budai várban található Baltazár étterembe.

Bevallom eddig nem ismertem a helyet, ezért mielőtt nekiindultunk biztos, ami biztos megvacsoráztunk. Mi már azért túl vagyunk rengeteg éttermen és ez aranyszabály, hogy tesztelni üres gyomorral nem érdemes.

Közben az is kiderült, hogy nem csak étterem, hanem hotel is van itt, de arról most csak annyit tudok mondani, ami a hivatalos …

Smart luxury boutique hotel, igazi családi ékszerdoboz, egyedi design-nal, eredeti vintage bútorokkal, képekkel, dekorációs elemekkel. A városközpontban, de mégis a Világörökség részét képező Budai Várban, műemlékek, nemzeti épületek, múzeumok és a Vár legkifinomultabb gourmet negyedének gyűrűjében, éttermek, bisztrók, bárok és csodálatos teraszok között.

Na de nem is a hotel van most a fókuszban, de talán egyszer azt is megnézzük.

Nagyon könnyű megtalálni a Baltazár éttermet még annak is, aki nem ismerős a környéken. Amolyan kis gasztro kaland az egész. Na lépjünk be az étterembe!

Na itt ugrik a majom a vízbe, akarom mondani.. most derül ki a címben szereplő mesés Narnia. Az étteremben van az a bizonyos ajtó, ami mögött valami van, de mi azt nem tudhattuk meg, bár Máté a pincér, aki fogadott minket, már majdnem elmondta, mire én fölálltam az asztalunktól és nekiláttam nézelődni.

Narnia a Baltazás „titkos” átjárója.

Otthonos és olyan, mintha valójában mesevilágban lennénk. Vagyis mi vagyunk a Narnia oldalon. Hangulatos világítás az egész étteremben és minden részen átgondoltan és szépen rendezett. Azt gondolná az ember, hogyha már a várban vagyunk, akkor minden a gulyásról, a Matyó hímzésről és a paprikáról szól, mert ugye azzal nem lehet mellé lőni. Na de nem a Baltazárban, mert itt a nemzetközi gasztronómia a domináló az étlapon. Persze megtaláljuk a gulyást is.

Mi szezonális krémlevest ettünk ropogós kovászos kenyérrel, majd tonhal tatakit és somlóit a végén.

A krémleves amit kaptunk olyan volt, hogy a halott is feltámadna tőle! Elmondhatatlanul finom volt és maga a díszítés is kifogásolhatatlan. Mi nem vacsora időben, hanem kicsit hamarabb voltunk, ezért nem volt nagy tolongás, de gondolom este már teltház van.

A leves igazi gasztronómiai orgazmus volt!

A színek a forró leves és az egész a kovászos kenyérrel egy álom, de tényleg!

Na de megnéztem a séfeket is, vagyis a Baltazár lelkét, a konyhát.

A fekete tányérok, tálcák nekem nagyon tetszettek, de leginkább az, hogy a kés vágja az ételt! Ugye mindenki átélte azt, amikor próbálnánk a húst vágni, de csak a tányér csikorog, de nem történik semmi. Nem is értem miért jó az, hogy nem tudunk elvágni egy főtt ételt, nemhogy egy grillezett húst.

A Baltazár az első étterem, ahol a kések, mint a borotva, vagyis hatalmas pipa!

Nem is kés ez, hanem igazi magyaros bicska, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül.  Jó a fogása, jó az éle.

Az asztalon volt egy kis információs füzet, ami pont elég vastag és érdekes ahhoz, hogy amíg a vendég várja az ételt, addig elteljen az idő. Ez mi esetünkben szinte nem is volt mérhető, mert nagyon hamar megkaptuk a fogásokat.

A tonhal is megérkezett és valami mennyei volt. Persze ha nem így lett volna azt is megmondanám. Vagy nagyon beletaláltunk az étlapba, vagy minden ilyen jó.

No1! Ha erre jártok a tonhalat ki ne hagyjátok, mert egyszerűen zseniális!

Az étteremben ha jól emlékszem szólt halkan a zene, de erre nem mernék fogadni. Ha emlékeznék, akkor biztos azt írnám, hogy azért, mert hangos volt, ami egy vacsora asztalhoz nem igazán illik. Mi csupa jó érzésekkel sétáltunk a vacsora után a várban, bár volt sok üres parkoló is, de mi sétáltunk a várig az egyik lépcsőn, persze lift is van a közelben.

Hamar beesteledett és mentünk is haza, de talán egyszer beugrunk egy reggelire is, mert a jó turista mindig éhes az újra és az érdekességekre.

Az árak

Az árak elsőre erős közepesnek tűntek, de amikor séta közben beugrott, hogy miért lenne az, hiszen egy főételt 10 euroért meg lehet kapni, és ez tényleg egy gasztronómiai élmény. Legutóbb Salzburgban kaptunk ennyiért egy street food gyrost, ez meg ugye a világhírű Budai vár. Persze ettünk már Gyrost 15 euróért is, így simán mondhatom, hogy  nem erős az árazás. A hangulat és a jókedvű kiszolgálás, az udvarias fogadtatás pedig csak hab azon a bizonyos tortán.

Összességében nagyon pozitív csalódás a Baltazár étterem.

Köszönjük a Narnia varázslatot!

A következő tesztek is érdekelhetnek....