Határokon túl Mozgás Utazás

Obertauern, Ausztria egyik legnépszerűbb síterepe

Budapestről indultunk majd 530 km és kb. hatórás, szinte végig autópályán megtett út után, könnyedén megközelítettük a gyönyörű völgyben fekvő Obertauernt. Már a megérkezésünkkor két oldalról körbe öleltek minket a hatalmas hófödte hegyek és az azokról levezető hosszú, széles sípályák. Amennyiben található még szabad hely, érdemes a központi P3 és P4-es parkolókban megállni így válogathat az ember, hogy melyik hegyen kezdi a napot. A terephez összesen 7 ingyenes parkoló tartozik. A nagyobb felvonók aljában mindenhol van mosdó és jegyvásárlási lehetőség. Mi a P2-es parkolót választottuk és a Grünwaldkopfbahn nevű felvonóval indultunk [tovább…]

Estimated read time 10 min read

Cyprus VS Croatia

Megkértünk pár olvasót, hogy fejtse ki véleményét és írják meg a nyaralás költségeit pár szolgáltatásra, konkrét termékre. De mielőtt belecsapunk a közepébe fontos elmondani azt, hogy ez csak amolyan tájékoztató jelleg, hiszen Euro-Forint árfolyam függő és sok egyéb tényező, mint pl. az adott hely mennyire népszerű és, hogy melyik szezonban megyünk.  Már előre látjuk, hogy mennyien fognak negatív, vagy pozitívan hozzászólni. Mindenkinek igaza lehet, de mi nem egy valaki véleménye alapján írtuk ezt a cikket, hanem sok sok vélemény alapján, amik nem is biztos, hogy mind megjelennek az alábbiakban. Tehát [tovább…]

Határokon túl Nekünk bejött Utazás

Ciprus jobb, mint Horvátország?

Mind Ciprus, mind Horvátország népszerű úti célok a nyaralók körében, és mindkét ország számos érdekes és szép helyszínt kínál. Azonban a végső döntés attól függ, hogy milyen típusú nyaralást preferálsz, és hogy milyen szempontokat tartasz fontosnak. Ciprus egy sziget az Földközi-tengeren, és híres a gyönyörű strandjairól, a kristálytiszta vízről és a kellemes időjárásról. A történelmi és kulturális látnivalók mellett számos lehetőség van a vízisportokra, a búvárkodásra és a túrázásra. Cipruson megtalálhatók a luxus üdülőhelyek és a vibráló éjszakai élet lehetőségei is. Horvátország a Dalmáciai partvidékkel, a történelmi városokkal és a gazdag [tovább…]

Estimated read time 6 min read
Határokon túl Litvánia Utazás

Test és lélek gyógyítása a litván természet ajándékaival

Test és lélek gyógyítása a litván természet ajándékaival: borostyán, iszap, ásványvizek és gyógynövényterápiák. A legújabb jelentések azt mutatják, hogy jelenleg sok utazó választja az egészséggel és a jóléttel kapcsolatos tevékenységeket. Litvánia egy lejárt úti cél, amely számtalan gyógyhatású természeti erőforrást kínál – borostyán, fenyőfák, ásványvizek és még sok más –, amelyek segítenek elmeríteni a látogatókat autentikus és fiatalító élményekben. A Wellness Turisztikai Egyesület legutóbbi jelentése feltárta, hogy a természeti erőforrásokon alapuló és a helyi környezetben található spirituális gyakorlatok és kezelések mutatják a legnagyobb növekedési potenciált a wellness turizmusban. Ezenkívül az utazók az öko- [tovább…]

Estimated read time 3 min read

Ciprus-Avakas George

Az Avakas hasadék – mondják szurdoknak vagy kanyonnak is – Ciprus nyugati részén, az Akamas – félsziget területén található, Páfosztól kb. 20 km-es távolságra. Mindenkinek le fog esni az álla, aki meglátogatja ezt a hasadékot, hiszen ilyen látványban nem mindennap lehet részünk.     A helyenként mindössze 4 méter széles szakadékban tett túra a meredek, magas sziklafalak között az egyik legnagyobb élményt nyújtja Cipruson.     Ez a szép szurdokvölgy kb. 2 km hosszú és az út az Avgas folyó medrében, kavicsokon és sziklákon keresztül vezet.Az útvonal kellemes és könnyű, kb. másfél – két óra alatt megjárhatjuk oda – vissza. Különleges [tovább…]

Estimated read time 6 min read
Étkezés Határokon túl Megkóstoltuk Utazás Vegán

Felfaltuk Ciprust 2-rész

Ha Ciprusra jössz, enni fogsz. Sokat! De persze nem mindegy, hogy hol. Az én egyik kedvenc időtöltésem a páfoszi éttermek és tavernák tesztelése, ami hasznos tevékenység is egyben, hiszen a vendégeink egyik leggyakrabban feltett kérdése, hogy hova menjenek, ha egy jót akarnak enni. Az évek során összeállt a „Nagy Páfoszi Étterem Lista”, olyan helyekről, melyeket szívesen ajánlok bárkinek meglátogatásra. Jöjjön most néhány kedvenc étterem a listáról.   Costa’s Koloni Tavern     A meze Ciprus nemzeti eledele, ami nem egy fogás, hanem apró fogások sokasága, vagyis egy ízelítő arzenál mindabból, ami [tovább…]

Estimated read time 2 min read
Határokon túl Megkóstoltuk

Vulcano Sonkamanufaktúra, ahol a malacok is sört isznak

Vulcano Sonkamanufaktúra     Franz Habel 2000-ben döntötte el, hogy kizárólag a Vulcano-malacok tenyésztésével és sonkakészítéssel fog foglalkozni. A többszörösen díjnyertes delikátesz különlegessége a hosszú, szokatlanul meleg hőmérsékleten történő tárolás. A sonkák 18 és 20 fok között érlelődnek egy klimatizált helyiségben 27, vagy akár 36 hónapon át.     Az Auersbach bei Feldbach-ban található manufaktúra három emeleten, összesen 1000 m2 területen kalauzolja el az érdeklődőket a sonkakészítés különleges világába. A látogatók számtalan érdekes információt tudhatnak meg a Vulcano sonkáról. Az idegenvezetések alkalmával bepillantást nyerhetnek a levegőn szárított nemes sonka vagy a finom [tovább…]

Estimated read time 9 min read
Autó-Motor Határokon túl Utazás

Nissan Qashqai az indiánok földjén

Nissan Qashqai tesztünk ezúttal nem autópályán, vagy kifogástalan úton végzett vezetési beszámoló, hanem a hajdani Jugoszlávia területén készített Winnetou filmek forgatási helyszíne volt. Itt próbáltuk az autót a szinte járhatatlan utakon és regényekbe illő csodálatos környezetben. Nissan Qashqai 1,6D Tekna automata teszt KIFINOMULT KÜLSŐ FORMATERV HIBÁTLAN VONALVEZETÉS A Nissan tervezőcsapatai válaszoltak a tulajdonosok igényeire és elvárásaira, és a következő elegáns kiegészítéseket végezték el: A napfényhez hasonló színhőmérséklettel rendelkező Bi-LED első lámpák jobb látást biztosítanak, míg az automata távolsági-fényszóró kapcsolásnak köszönhetően nem kell kézzel kapcsolgatni a fényszórót. A 19″-os könnyűfém keréktárcsák páratlan stabilitást [tovább…]

Határokon túl Megkóstoltuk Utazás

A Bio Fungi hatalmas sikert aratott Horvátországban

Bio Fungi Hirtelen ötlettel vezérelve útra keltünk egy Dalmát halászfaluba, hogy a megszokott ízvilágot kicsit felkavarva egy helyi étterem konyhájában elkészítsünk egy kreatív ételt, aminek fő irányvonala a Bio Fungi két terméke, vagyis a gomba. Nem volt egyszerű dolog bejutni úgy, hogy még csak halvány lila gőzünk sincs a horvát nyelvről. De szerencsére a Tesztvilág nem arról ismert, hogy megtorpan, ha bármi akadály merül is fel az adott dologgal kapcsolatban. A tengerparti hal és grill bár a „vihar előtt” Megérkezésünk után azonnal felkutattuk a konyha nyújtotta lehetőségeket, amiket némi magyar rafináltsággal [tovább…]

Estimated read time 4 min read
Étterem Határokon túl Utazás

Karin legjobb pizzáját kóstoltuk

Gornji Karin,Gornji Karin,Gornji Karin Aki a nyaralását Horvátországban tölti és Zadar környékén jár annak kihagyhatatlan gasztronómiai élmény lehet Gornji Karin legjobb pizzája a Pizzicato Dani pizzériában Mi is hallottunk róla és gondoltuk megkóstoljuk. Nagyon könnyen megtalálható, mivel a falut átívelő főút mellett található. Délelőtt 9-10 órakor begyújtják a fatüzelésű kemencét és indul a munka. Dani a pizzéria vezetője és egyben pizza szakácsa egy kedves vendégszerető ember, aki már három éve gyúrja megállás nélkül a pizzatésztát. A pizzéria egy családi vállalkozás , ami látszik is az egész vendéglőn. Egyszerű, szép és hangulatos. [tovább…]

Estimated read time 5 min read
Határokon túl Műszaki Videó

Tomtom navigávió határon túl

Be kell vallanunk, hogy nem vagyunk nagy GPS szakértők, de ettől függetlenül mint felhasználók tudunk némi ötletet és tapasztalatot közölni veletek. Ajándékba kaptuk a ….., vagyis nem sajnos. Újra kezdjük Tesztelésre érkezett hozzánk a Tomtom autós navigációja a GO 500. Nagy csodákra nem vártam megvallom őszintén, mert mit tudhat mást a GO 500, mint az egyszerű Thunder navi, vagy a Tesco olcsó terméke. A doboz tartalma az alábbiak -Navigáció,-Tartó konzol,-szivargyújtó töltő A GO 500 nem a megszokott „belepattintom egy keretbe, vagy egy műanyag fülbe” felfogatású GPS. A készülék a szélvédőre helyezett [tovább…]

Határokon túl Utazás

Zágráb-i élménybeszámoló, avagy hogyan éljük túl a horvát fővárost

Lauter Bettina Egy egyetemi tanulmányi út keretein belül vettem az irányt szomszédunk, Horvátország fővárosa felé drága szüleim hathatós segítségével. Mikor megérkeztünk, az első gondolatom az volt: ,,Hogy nem történik itt közlekedési baleset minden percben??” Ez a kérdésem azért merült fel, mert a villamosoktól kezdve a buszokon, kocsikon és embereken át, az utcán morzsát csipegető galambokig a tömegközlekedés csak elenyésző mértékben szeparált egymástól. Kezdve azzal, hogy a villamos síneken nem csak villamos közlekedik, hanem az autók is sok esetben, az emberek a pirosnál az autókat és villamosokat kerülgetve jutnak sokszor át az [tovább…]

Estimated read time 8 min read

Horvátország nyaralás családoknak

Hamarosan itt a nyár ezért ideje felkészülni egy kiadós utazásra. A Tesztvilág ebben is segít, hisz teszt a lelke mindennek. Az egyik kollégánk már nem először járt a most bemutatásra kerülő környéken, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt meg kell ismételni.   Ha beírjuk a keresőbe Horvátország nyaralás akkor több százezer találat közül kell kiválasztanunk egy tutit. A legtöbb oldalon akár 1000 szállást is találhatunk. Ennek megfelelően szűk és sablonosított információkat találunk, amiben minden szoba pár percre van a tengertől. Hát így nehéz lesz eligazodni. Mivel a munkát most meg kellett [tovább…]