A napokban volt szerencsénk kipróbálni a Nissan X-Trail benzines változatát is. Vegyes érzelmekkel és fájó szívvel adtuk vissza ezt a kicsinek nem mondható autót.

 

nissan_x_trail-8

 

A méreteiben hatalmas és elegáns autóban nem csak ülni jó, hanem vezetni is. A megszokott Nissan kényelemre még rádobtak egy lapáttal. A vezető mögött akkora hely van, hogy szinte elfér egy komplett iskolai focicsapat is. Persze nem, de valóban iszonyatosan nagy hely van a hátsó üléssornál. Az X -Trail nagyon hasonlít külső jegyeiben a pályatárs luxus kategóriás Lexus-ra, annyi eltéréssel, hogy a vételárban van pár milla a Nissan javára. Na de ez most az X-Trail.nissan_x_trail-3

 

nissan_x_trail-10

 

Ez a Tekna felszereltségű autó valóban hamar megszokható és megszerethető még a nagy méretű autóktól idegenkedő vezetők számára is. Itt most nem kimondottam a 360 fokos kamera rendszerről, hanem általánosságban az autó jó vezethetőségéről és a kényelemről beszélve.

nissan_x_trail-7

Az indítás a már igen jól elterjedt Start/Stop rendszerrel történik. Igen, mert itt már szinte minden elektronikusan történik. Hol van az már, amikor kézzel kellett tekerni az ablakemelőt és ezzel állítottuk a “klímát” is. Ma már az X-Trail is két zónás digit klímás. A hátsó ajtó is rejt némi érdekességet, hiszen ez elektromosan nyílik és záródik. Irányítható kulcsról, a műszerfal bal alsó részéről, ami a motorháztető és a tanknyitó gomb mellett található. Szóval lassan már semmit nem kell csinálnunk ha egy Nissan X-Trail nyergében ülünk.

nissan_x_trail-1

Az X-Trail inkább nagy hajó kis motorral, mint fordítva. Oké oké viszi a karosszériát az 1,6-os motor, de amikor nagyobb sebességi fokozatban vagyunk és szükség lenne a nyomatékra egy visszaváltás nélküli kigyorsításnál, akkor hosszú másodpercekig nem történik meg az a bizonyos tolóerő, ami segítene minket egy hirtelen előzésben. Szóval nagypapás a magasabb fokozatokban.

Persze lehet fiatalosan is tolni neki és folyamatosan magas fordulaton járatni a motort, de valljuk be azért egy 10 millás családi autónál ezt nem szoktuk.

Nagyon sok mindent nem tudunk hozzátenni a belső luxushoz. Minden kézre esik és praktikusan működik. Nem kell órákig tanulgatni a műszerfalba épített GPS-t, vagy akár a média fejegységet sem.

nissan_x_trail-4

 

Az ülések a hosszú utazás legjobb barátjai. Nem csak a megszokott előre, hátra, fel, le irányok változtathatóak elektromosan, hanem a derék kitámasztó is zseniálisan kényelmes. Hátul középen a megszokott lehajtható pohártartók és a még nagyobb hely. Persze a leghátsó két ülés már inkább a felejthető kategória, de legalább van. Komfort érzetünket nagyban növeli a teljes panoráma tető.

 

nissan_x_trail-5
Az UV-s szűrős panoráma tető

 

nissan_x_trail-6
Hátsó üléssor

 

 

Egy nagy összegzés a végére.

Ha már Nissan és X-Trail, akkor kapunk egy nagyadag kényelmi funkciót és egy kicsit nyomatékszegény motort. Kapunk egy elfogadható vegyes 8 literes fogyasztást és elfelejthetjük a kiszállás utáni derékfájást és nyújtózkodást. A család apraja nagyja elfér, még akkor is, ha a legnagyobb gyerek már 2 méter magas kosárlabdás.

Mind ezt potom 6,5 milliós induló árért!

Translate »