A Csillagok háborognak a Harley-nél is!

A Csillagok háborognak a Harley-nél is!  
Alias repültünk egyet BOB a FAT- tel… izé.. FAT BOB-al!

Korábbi cikkeinkből is kiderült, hogy a 2016-os HD modellek egyre sötétebbek és erőteljesebbek lettek. Ennek jártunk utána Müller Attilával és osztjuk meg veletek a legfontosabb részleteket. [/box]

 

Harley Fat BobA 2016 os Harley Davidson Dyna Fat Bob modellt volt szerencsém kicsit meg járatni. Kedvesemmel jól beöltöztünk, hiszen már a vénasszonyok nyara is véget ért, de vérbeli motoros lévén : amíg nincs mínusz és száraz az aszfalt addig 2 keréken kell falni  a kiló métereket!
Bár szerettem volna egy szép nyári napon Cruise-olni a Terminator nagy vasának Fat boy-nak kisöccsével BoB-al de így is nagy élmény volt!
Mivel egy jó motorozás akkor az igazi ha hátul ott kapaszkodik egy gyönyörű kísérő így én is a kedvesemmel  keltem útra. Így az egyszemélyes amúgy sportos de nekem túl kicsi  Harley-k most nem kerültek képbe, ezért esett a választása kétszemélyes  BOB-ra .
Sok kanyar vadász és vagányabb motorozásra is alkalmas gép volt már alattam így ezt a vasat most lazább túrázásra -is- teszteltük.
Ahogy körbe jártam  a sok króm és fekete festés, a dupla tommy gun kipufogó full króm borítással a tesztelt modell arany metál zöld fényezése , a mindenhol arányos de mégis robosztus és erőt sugárzó alakja, és a gyönyörű hatalmas V2 szív ami minden oldalról hibátlan esztétikailag… szóval elsőre megfogott a vas! Bár a hátsó lámpa nem győzött meg, de amint ráültem a nyergére, miden kérdés elszállt! Kényelmes ülés pozíció,  a lábaknak pont kellő távolságra van elől a nekem kicsit magasan de kis megszokással pont jó helyen lévő lábtartó. Nyújtózkodás nélkül, erőlködés mentesen lehet váltani vagy lábfékezni, és a kormány miatt sem kellett ráhasalnom a tankra hogy elérjem. Összességében jól és kényelmesen meglovagolható a moci akár hosszabb túrákon is . Harley Fat Bob Sajnos ezt a kedvesem már nem mondhatta el, bár nem volt elviselhetetlen, de az én nyergemhez képest a hátsó ülés csak egy nagyobb  tenyérnyi lap volt, oldalra is hajlamos volt legördülni a kanyarokban , és a hátsó lábtartót is kicsit talán magasra rakták így kicsit béka pózban tudott úgy ülni hogy kellő biztonsággal kapaszkodni is tudjon.  Mögöttem kell is 🙂  Ha hosszabb csak enyhe kanyarokkal tarkított szakaszon mentünk állandó sebességgel, akkor ő is kényelmesen utazott, mivel volt a modellhez rendelhető kis háttámla is. De ha dinamikusabban mentünk és kanyargósabb úton, akkor nem igazán érezte komfortosnak a hátsó ülést… De valljuk be egy ilyen mocinál igaz a mondás,  hogy hány személyes is :  A Rider (Akinek nagyon kényelmes! ) és aki még elfér.  Az pedig így járt 🙂 Vagy le kell cserélni egy szélesebb dupla nyeregre, de az már elüt az eredeti formától. Így ez csak ízlés és megszokás kérdése szerintem.
Harley Fat BobPilótaként  bárhova néztem miközben a pont kényelmesen a kezembe simuló fekete-króm szarvat markoltam,  ami középen egy dupla csatlakozással kiemelkedik a kormány nyakból,  kellemes látvány fogadott.  Szerettem az első dupla lámpa csupasz króm ívét, mivel minden kijelző szerv a tankon középen van, így letisztult és Old-school chopperral száguldhatunk.
Nem is kicsit! Két személlyel is kellő nyomatékkal repít  az 1700 ccm -es  szerintem stílusra kicsit óriás homokfutó.  Főleg a teli felnis kerekek nyújtják ezt az érzetet.
Amúgy ott se viselkedett rosszul. Nem, nem a  homokon a parton, de a  poros és a „szuper” Budapesti utakon a sok felújító pénzmosodákon áthajtva, a városban a forgalomban is egész fürgén elboldogult.  Régebben futár voltam elég sokáig, így higgyétek el elég bátran és nagy rutinnal lavírozok, és Bob a méretéhez képest ha tudsz motorozni, jól viselkedik! Kicsit felüt a teleszkóp, főleg elől, de a dupla tárcsa az ABS és széles gumik szépen fékeznek, mikor kell. Ugyan így sem nagy sebességű kanyarban, se mélyebbre döntéskor nem csúszkál . Persze a kanyarba döntés kicsit korlátozott, de Chopperhez képest egész mélyre le tudtam tenni. Ha pedig igazán oda húztam neki, kicsit késve, de nem volt  hiány erőben.
Nem őrült meg, nem csavarodott a hátulja, de tisztességesen meglódított ha kellett .  Kivittem pályára is hogy megnézzem hol a vége, és 180-nál még ment volna de ott a zéró szélvédelem és a vitorla ülés pozíció miatt már nem volt komfortos, viszont a megengedett 140 izé … 130 is még kényelemesen utazható. ( Ha feldobnánk rá egy terelőt  még jobb lehetne, de valljuk be az kinyírná az összképet. Erre a mocira az nem való.)

Ha valaki egy jól és élvezhetően motorozható fürge choppert szeretne, ami nem túl böhöm, de megjelenésében mégis masszív és vagány, ami után mindenki megfordult és amit szívesen néztem mikor egy-egy tükrös iroda ház előtt elrobogva oldalra pillantottam, akkor a Dyna Fat Bob ilyen!

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek