A Csillagok háborognak a Harley-nél is!
Alias repültünk egyet BOB a FAT- tel… izé.. FAT BOB-al!
Korábbi cikkeinkből is kiderült, hogy a 2016-os HD modellek egyre sötétebbek és erőteljesebbek lettek. Ennek jártunk utána Müller Attilával és osztjuk meg veletek a legfontosabb részleteket. [/box]
A 2016 os Harley Davidson Dyna Fat Bob modellt volt szerencsém kicsit meg járatni. Kedvesemmel jól beöltöztünk, hiszen már a vénasszonyok nyara is véget ért, de vérbeli motoros lévén : amíg nincs mínusz és száraz az aszfalt addig 2 keréken kell falni a kiló métereket!
Bár szerettem volna egy szép nyári napon Cruise-olni a Terminator nagy vasának Fat boy-nak kisöccsével BoB-al de így is nagy élmény volt!
Mivel egy jó motorozás akkor az igazi ha hátul ott kapaszkodik egy gyönyörű kísérő így én is a kedvesemmel keltem útra. Így az egyszemélyes amúgy sportos de nekem túl kicsi Harley-k most nem kerültek képbe, ezért esett a választása kétszemélyes BOB-ra .
Sok kanyar vadász és vagányabb motorozásra is alkalmas gép volt már alattam így ezt a vasat most lazább túrázásra -is- teszteltük.
Ahogy körbe jártam a sok króm és fekete festés, a dupla tommy gun kipufogó full króm borítással a tesztelt modell arany metál zöld fényezése , a mindenhol arányos de mégis robosztus és erőt sugárzó alakja, és a gyönyörű hatalmas V2 szív ami minden oldalról hibátlan esztétikailag… szóval elsőre megfogott a vas! Bár a hátsó lámpa nem győzött meg, de amint ráültem a nyergére, miden kérdés elszállt! Kényelmes ülés pozíció, a lábaknak pont kellő távolságra van elől a nekem kicsit magasan de kis megszokással pont jó helyen lévő lábtartó. Nyújtózkodás nélkül, erőlködés mentesen lehet váltani vagy lábfékezni, és a kormány miatt sem kellett ráhasalnom a tankra hogy elérjem. Összességében jól és kényelmesen meglovagolható a moci akár hosszabb túrákon is . Sajnos ezt a kedvesem már nem mondhatta el, bár nem volt elviselhetetlen, de az én nyergemhez képest a hátsó ülés csak egy nagyobb tenyérnyi lap volt, oldalra is hajlamos volt legördülni a kanyarokban , és a hátsó lábtartót is kicsit talán magasra rakták így kicsit béka pózban tudott úgy ülni hogy kellő biztonsággal kapaszkodni is tudjon. Mögöttem kell is 🙂 Ha hosszabb csak enyhe kanyarokkal tarkított szakaszon mentünk állandó sebességgel, akkor ő is kényelmesen utazott, mivel volt a modellhez rendelhető kis háttámla is. De ha dinamikusabban mentünk és kanyargósabb úton, akkor nem igazán érezte komfortosnak a hátsó ülést… De valljuk be egy ilyen mocinál igaz a mondás, hogy hány személyes is : A Rider (Akinek nagyon kényelmes! ) és aki még elfér. Az pedig így járt 🙂 Vagy le kell cserélni egy szélesebb dupla nyeregre, de az már elüt az eredeti formától. Így ez csak ízlés és megszokás kérdése szerintem.
Pilótaként bárhova néztem miközben a pont kényelmesen a kezembe simuló fekete-króm szarvat markoltam, ami középen egy dupla csatlakozással kiemelkedik a kormány nyakból, kellemes látvány fogadott. Szerettem az első dupla lámpa csupasz króm ívét, mivel minden kijelző szerv a tankon középen van, így letisztult és Old-school chopperral száguldhatunk.
Nem is kicsit! Két személlyel is kellő nyomatékkal repít az 1700 ccm -es szerintem stílusra kicsit óriás homokfutó. Főleg a teli felnis kerekek nyújtják ezt az érzetet.
Amúgy ott se viselkedett rosszul. Nem, nem a homokon a parton, de a poros és a „szuper” Budapesti utakon a sok felújító pénzmosodákon áthajtva, a városban a forgalomban is egész fürgén elboldogult. Régebben futár voltam elég sokáig, így higgyétek el elég bátran és nagy rutinnal lavírozok, és Bob a méretéhez képest ha tudsz motorozni, jól viselkedik! Kicsit felüt a teleszkóp, főleg elől, de a dupla tárcsa az ABS és széles gumik szépen fékeznek, mikor kell. Ugyan így sem nagy sebességű kanyarban, se mélyebbre döntéskor nem csúszkál . Persze a kanyarba döntés kicsit korlátozott, de Chopperhez képest egész mélyre le tudtam tenni. Ha pedig igazán oda húztam neki, kicsit késve, de nem volt hiány erőben.
Nem őrült meg, nem csavarodott a hátulja, de tisztességesen meglódított ha kellett . Kivittem pályára is hogy megnézzem hol a vége, és 180-nál még ment volna de ott a zéró szélvédelem és a vitorla ülés pozíció miatt már nem volt komfortos, viszont a megengedett 140 izé … 130 is még kényelemesen utazható. ( Ha feldobnánk rá egy terelőt még jobb lehetne, de valljuk be az kinyírná az összképet. Erre a mocira az nem való.)