Elektromos Cruzoe
Egyre másra teszteljük az környezetbarát járműveket az elektromos rollertől az autókig. Azt kell látnunk, hogy naponta jelennek meg egyre nagyobb teljesítményre képes érdekesebbnél érdekesebb szerkezetek.
Kicsit tekintsünk vissza mielőtt írunk a Cruzoe elektromos kétkerekűről.
Az elektromosságot már az ókori görög tudósok is ismerték. Amikor két szőrmét összedörzsöltek, akkor a villámláshoz hasonlóan itt is elektromos kisülést lehetett tapasztalni. Későbbiekben Luigi Galvani (1737–1798), Alessandro Volta (1745-1827), Michael Faraday (1791–1867), André-Marie Ampère (1775–1836), és Georg Simon Ohm (1789-1854) foglalkozott részletesen a villamosság kérdésével. A múlt évszázad is több villamosmérnök nevét fémjelzi, ilyen pl. Nikola Tesla, Samuel Morse, Galileo Ferraris, Antonio Meucci, Thomas Edison, George Westinghouse, Jedlik Ányos, Ernst Werner von Siemens, Charles Steinmetz, és Alexander Graham Bell is. Nekik köszönhetjük az elektromosság fejlődését és végső soron a professzionális technikákkal épített elektromos kütyüket is.
Köszönjük nekik, hogy most tesztelhetjük a Cruzoe járművet.
A forgalmazó szerint: a 100%-ban elektromos hajtású Cruzoe a robogózás eddig ismeretlen élményét nyújtja. Ez a rendkívül praktikus kis moped nem csak környezetbarát, hanem a benzinmotoros robogókhoz képest egy csendes, fürge és tiszta kétkerekű jármű.
Nem homokfutó, de nem is roller. Semmire nem hasonlító jármű a Cruzoe, sőt, első látásra kis béna egyszerű cuccnak tűnik.
Csak nézegetem és rájövök, hogy legjobban az állatvilág élőlényeire hasonlító eszköz van előttem. „Lábai” vaskosak, mint az elefánté, szemből nézve pedig masszív, mint egy orrszarvú. Ráülve már a kis póni jut eszembe, és kíváncsian várom mit tud menet közben.
Iszonyatosan gyorsul, és halkan siklik mindenféle mellék zaj nélkül. Nagyon jól fekszik az úton, és igazi öröm vele szlalomozni. Nem igazán veszi észre az út egyenetlenségeit a pumpálható gumiknak köszönhetően. A gumik sok rezgést elnyelnek, de a komfortérzetünkről az első villába épített teleszkóp is gondoskodik. És akkor most nevezhetjük a Cruzoe-t egy erejében teljes fiatal gepárdnak.
De mi is az amit megfigyeltünk és tapasztaltunk? Kinyitjuk a kis járművet és jól szemügyre is vesszük. A indítást hasonlóan az autóhoz kezdjük. A kulcson van riasztó, és pánik gomb is amire szerintem akkor van szükség ha esetleg esünk egy nagyot és kell a segítség.
Ilyenkor az egyik gomb megnyomásával hatalmas szirénázással jelzi a Cruzoe, hogy bajban vagyunk. Amikor „gyújtást” adunk, a kormányon lévő műszerfal szép kéken világít és mutatja az aktuális adatokat. A töltöttségi fokozatot az összes és az aktuális kilométert egyaránt. A kormányon van kürt és index kapcsoló és a világítás is. Ez egy kicsit fura, mert index csak hátul van az ülésbe építve. A kormány jobb oldalán a gázkar mellett foglal helyet a tempomat. Ez egy kis zöld gomb, amit megnyomva a motorvezérlő elektronika folyamatos feszültséget tart az elektromotornak. Ez talán nem is olyan fontos, mert a legnagyobb élmény, amikor gyilkolni lehet a gépet. Ezt mi meg is tettük! A Cruzoe nagyon fordulékony és sokszor már megkockáztatom, hogy az élmény felér egy robogó állatkodásával. Mivel alacsony az egész test, így a kanyarokban jól dönthető és a gumik is jól tapadnak.
Most így titokban már le merem írni, hogy bementem egy körforgalomba és ott döntöttem csutka gázon, mint hülyegyerek hintalovat.
Műszaki adatok
Modell | Cruzoe 350 |
---|---|
Akkumulátor | 48V / 11Ah |
Motor teljesítmény | 300W |
Hatótávolság teljes töltéssel | 45km |
Max. sebesség | 35km/ó |
Motor típus | Kefe nélküli BLDC |
Feltöltési időtartam | 3-5 óra |
Teherbírás | 120kg |
Nettó súly | 29kg |
Bruttó súly | 35kg |
Kerék méret | 13″ (33cm) |
Üsszecsukott méret | 1250 x 580 x 300 mm |
Doboz méret | 1250 x 620 x 300 mm |
Első és hátsó fékek | Tárcsa |
Váz | Aluminium ötvözet |
Első lámpa | LED-es |
Szín | Fekete vagy fehér |