Elektromos Cruzoe teszt

Elektromos Cruzoe

Egyre másra teszteljük az környezetbarát járműveket az elektromos rollertől az autókig. Azt kell látnunk, hogy naponta jelennek meg egyre nagyobb teljesítményre képes érdekesebbnél érdekesebb szerkezetek.

Kicsit tekintsünk vissza mielőtt írunk a Cruzoe elektromos kétkerekűről.

Az elektromosságot már az ókori görög tudósok is ismerték. Amikor két szőrmét összedörzsöltek, akkor a villámláshoz hasonlóan itt is elektromos kisülést lehetett tapasztalni. Későbbiekben Luigi Galvani (1737–1798), Alessandro Volta (1745-1827), Michael Faraday (1791–1867), André-Marie Ampère (1775–1836), és Georg Simon Ohm (1789-1854) foglalkozott részletesen a villamosság kérdésével. A múlt évszázad is több villamosmérnök nevét fémjelzi, ilyen pl. Nikola Tesla, Samuel Morse, Galileo Ferraris, Antonio Meucci, Thomas Edison, George Westinghouse, Jedlik Ányos, Ernst Werner von Siemens, Charles Steinmetz, és Alexander Graham Bell is. Nekik köszönhetjük az elektromosság fejlődését és végső soron a professzionális technikákkal épített elektromos kütyüket is.

Elektromos Cruzoe

Köszönjük nekik, hogy most tesztelhetjük a Cruzoe járművet.

A forgalmazó szerint: a 100%-ban elektromos hajtású Cruzoe a robogózás eddig ismeretlen élményét nyújtja. Ez a rendkívül praktikus kis moped nem csak környezetbarát, hanem a benzinmotoros robogókhoz képest egy csendes, fürge és tiszta kétkerekű jármű.

Elektromos CruzoeEgyszerűen Cruzoe

Nem homokfutó, de nem is roller. Semmire nem hasonlító jármű a Cruzoe, sőt, első látásra kis béna egyszerű cuccnak tűnik.

Csak nézegetem és rájövök, hogy legjobban az állatvilág élőlényeire hasonlító eszköz van előttem. „Lábai” vaskosak, mint az elefánté, szemből nézve pedig masszív, mint egy orrszarvú. Ráülve már a kis póni jut eszembe, és kíváncsian várom mit tud menet közben.

Iszonyatosan gyorsul, és halkan siklik mindenféle mellék zaj nélkül. Nagyon jól fekszik az úton, és igazi öröm vele szlalomozni. Nem igazán veszi észre az út egyenetlenségeit a pumpálható gumiknak köszönhetően. A gumik sok rezgést elnyelnek, de a komfortérzetünkről az első villába épített teleszkóp is gondoskodik. És akkor most nevezhetjük a Cruzoe-t egy erejében teljes fiatal gepárdnak.

Elektromos CruzoeDe mi is az amit megfigyeltünk és tapasztaltunk? Kinyitjuk a kis járművet és jól szemügyre is vesszük. A indítást hasonlóan az autóhoz kezdjük. A kulcson van riasztó, és pánik gomb is amire szerintem akkor van szükség ha esetleg esünk egy nagyot és kell a segítség.

 

 

 

 

Elektromos Cruzoe

Ilyenkor az egyik gomb megnyomásával hatalmas szirénázással jelzi a Cruzoe, hogy bajban vagyunk. Amikor „gyújtást” adunk, a kormányon lévő műszerfal szép kéken világít és mutatja az aktuális adatokat. A töltöttségi fokozatot az összes és az aktuális kilométert egyaránt. A kormányon van kürt és index kapcsoló és a világítás is. Ez egy kicsit fura, mert index csak hátul van az ülésbe építve. A kormány jobb oldalán a gázkar mellett foglal helyet a tempomat. Ez egy kis zöld gomb, amit megnyomva a motorvezérlő elektronika folyamatos feszültséget tart az elektromotornak. Ez talán nem is olyan fontos, mert a legnagyobb élmény, amikor gyilkolni lehet a gépet. Ezt mi meg is tettük! A Cruzoe nagyon fordulékony és sokszor már megkockáztatom, hogy az élmény felér egy robogó állatkodásával. Mivel alacsony az egész test, így a kanyarokban jól dönthető és a gumik is jól tapadnak.

Most így titokban már le merem írni, hogy bementem egy körforgalomba és ott döntöttem csutka gázon, mint hülyegyerek hintalovat.

Műszaki adatok

ModellCruzoe 350
Akkumulátor48V / 11Ah
Motor teljesítmény300W
Hatótávolság teljes töltéssel45km
Max. sebesség35km/ó
Motor típusKefe nélküli BLDC
Feltöltési időtartam3-5 óra
Teherbírás120kg
Nettó súly29kg
Bruttó súly35kg
Kerék méret13″ (33cm)
Üsszecsukott méret1250 x 580 x 300 mm
Doboz méret1250 x 620 x 300 mm
Első és hátsó fékekTárcsa
VázAluminium ötvözet
Első lámpaLED-es
SzínFekete vagy fehér

 

Elektromos Cruzoe
A Cruzoe használatához ajánlott a személyi védőfelszerelés, mivel ez egy veszélyes üzem. Végsebessége 45 km/h és egy töltéssel 45 km távolságra is eljuthatunk. Persze ez a terhelés, az utas súlya, és a hőmérséklet függvényében változhat. A leghatásosabb menetüzem 30 fok körül van. A megállást két tárcsafék végzi. Ezek a kerékpárhoz hasonlóan működnek. Fékerejük  nagyon jó, ami kell is ennél a sebességnél. A Cruzoe hátsókerék hajtású, ami azt jelenti ebben az esetben, hogy nem lánc, vagy szíj a lehajtás, hanem kerékbe épített agy motor van. Ennek a motornak nem árthat az eső, mert teljesen burkolt. Elektromos CruzoeEttől függetlenül szerintem nem érdemes a Tisza tóban rodeózni, mert ki tudja mi történne.
Hosszútávú tapasztalatokat nem tudunk írni, de a Cruzoe alapjában egy kényelemes és jól vezethető moped. A lábtartó a sztender, amit fölhajtva tudunk használni utazás közben. Egy valami van amit hiányoltam a Cruzoe-ról. Nincs visszapillantó tükör, ami nagyon-nagyon kellene. Ha nekem lenne egy ilyen járgányom, tuti hogy földobnék legalább egyet, hogy nagyobb biztonságban legyek.
A jármű egyébként egy kattintással összecsukató és szállítható egy nagyobb autó csomagtartójában is, vagy rátehetjük keresztbe a hátsó ülésre. Én felcipeltem az első emeletre is, tehát aki lakótelepen lakik az is nyugodt szívvel dönthet a Cruzoe mellett.
Akár hétvégi, vagy kirándulási szándékkal, de hétköznapi használatra is tökéletes.
A termék ára 549.000 Ft, amiért egy igazán zöld járművet kapunk.
És egy érdekesség az elektromos jármű forgalmazókról.
Akik ezekkel a termékekkel foglalkoznak  azok nem profit orientált üzletemberek, hanem elsősorban zöld gondolkodású vállalkozók, akik nem egymás konkurenciái, hanem egymással együtt dolgozó és egymást segítő tiszteletreméltó emberek!

A teszt terméket a Cruzoe Hungary biztosította.

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek