Tudjuk mi is, hogy megjelent az új Nissan Leaf, de nosztalgiaként visszaültünk a „régi” típusba, ami már nagyon szerethető autóra sikeredett.
Akik még idegenkednek az elektromos közlekedéstől, azokat meg kell nyugtatnom, hogy nem kell félni, igen ez egy jó kis Nissan, csak annyi eltéréssel, hogy szerencsére még a töltőpontokon ingyen tankolhatunk. Mit is jelent ez? Csupán annyit, hogy az autó minden kilométeren hozza vissza az árát, amíg meg nem térül teljesen. Utána meg rájövünk, hogy a legjobb üzletet kötöttük a Nissannal.
A hagyományos autókat megvesszük valamennyiért és minden megtett kilométer csak növeli az autózás költségét, plusz soha nem térül meg a kiadás, ami nagyjából egy középkategóriás panel lakás ára.
Gazdaságilag nagyon lehet szeretni a Nissan Leafet!
A kényelem és az extra szolgáltatások tekintetében sem lehet panaszunk, habár a Navigáció párszor megtréfált. Ettől függetlenül az ülések kárpitozása nagyon strapabírónak tűnik és az egész belső mentes a hivalkodástól és a nagyravágyástól. A belső tér elég tágas. Kényelmesen elférünk elől, de a teljesen hátratolt első ülés mögött is. A műszerfal nagyon nem változott az elődhöz képest. Az autó futóművét nagyon eltalálták. Gondolok itt az autó (akkumlátorok) súlyára, ami nagyban befolyásolja egy egy manőver biztonságát is. Nem koppan fel a lengéscsillapító a fekvőrendőrön, persze itt azért érezni, hogy nem egy „könnyű” bezinesben ülünk. Kanyarkövetésben, futómű stabilizálásban egyszerűen fantasztikus! Nagyon szépen tartja a karosszériát a gravitációs súlyáthelyeződés ellenére is. Nem mondom, hogy egy versenyautó futóműve van alatta, mert nem, de nagyon jól kormányozható és érezhető az út és a kormány kapcsolata. Érezzük a kezünkben utat.
A Leaf a fiatalos családok autója, de bárki megtaláhatja benne a legjobb oldalát. Minden esetre az ingyen közlekedés és az ingyen parkolás hatalmasat lendít a mérlegen a Leaf felé és akkor még nem említettünk a környezettudatosságot, a károsanyag kibocsájtást.
A hatótáv a lábunktól függ. De max 220km, amit ki lehet csikarni az akkumlátorokból. Mindez sok mindentől függ persze. Ez a 220 km akkor igaz, ha csak a sofőr ül benne egyedül és nagyon spórolósan vezet. Semmi hirtelen gyorsítás, vagy versenyzés az úton. A nyári melegben a klíma alig fogyaszt valamit. Ezt lehet látni a közép konzolon és úgy kb. -10% energiába kerül. Ennyit megért szerintem, sőt!
Összességében majdnem egy főnyeremény a Leaf, amit azonnal megszeret a család és örökre elfelejthetjük figyelni a benzinkutak totem oszlopát, hogy mennyibe is kerül az üzemanyag.