Renault Megane teszt

Estimated read time 6 min read

A napokban az új Renault Megane járt nálunk egy rövid egyhetes üzemre.

Renault Megane 1.5 dci

reanault_megane-2

 

A Megane bár Francia, ennek ellenére az egész karosszéria a Nissan CMF padlólemezére épült, de valljuk be ez kit érdekel. Az autó külső jegyeit tekintve szemet nyugtató és gyönyörködtetető.

reanault_megane-5

 

A Megane külső vonalvezetése a sportosság jegyeit hordozza magán, de a motorteljesítmény tudatában inkább nevezhetjük egy középkorú úrnak, mint inkább erőtől duzzadó sportembernek. Az első fényszórók ívei és maga a front rész nagyon látványos és szemet vonzó együttes. A hátsó lámpák pedig valami csoda. Sötétben olyannyira nagyítják a karosszériát, mintha legalább is minimum 20 cm-rel nagyobb lenne a kaszni és mintha egy nagy „dög” autó menne előttünk. Az autó oldalsó vonalvezetése és az összképhez passzoló visszapillantó tükrök is szemet gyönyörködtetőek. Na de mi van belül?

reanault_megane-3

 

Tipikus franciás belső a kormánytól az ülésekig. Én nem vagyok egy kis darab ember, ezért az ülés általában a legvégső pozícióhoz közeli, vagy éppen a legutolsó fokozatban van. Most is így történt, de ebben a hátsó pozícióban nem kényelmes az ajtón lévő elektromos ablakemelő kezelése, vagy a szépnek nem mondható kézifék elérése. Nagyon hátul van a kényelmes szinthez képest és aki az ülést jobban előre húzza, annak meg igazi tornamutatvány kezelni a gombokat, vagy behúzni a rögzítő féket.

reanault_megane-1

 

Hely persze van bőven az első és a hátsó utasoknak és az ülések is kényelmesek. Az utastér nekem komoran szürke és nem is találok semmi olyan dolgot, ami valamitől több lenne, vagy legalább többnek látszana egy hétköznapi autónál. Persze ez azért fontos ha ismerjük a Megánt, mert tudjuk, hogy  a kényelem és a praktikusság azért mindig is fontos volt. Pozitívum, hogy végre van hová tenni a telefont a középső konzolban és olyan pohártartó van, ami nem csak a nevében pohártartó, hanem valóban alkalmas is rá. Az ülések kényelmesek és a varrása is tetszetős a fehér cérnával. Apróságok tudom, de fontos dolgok az összhang miatt.

reanault_megane-4
Motortér

 

A motor 1,5 dci, amit lassan már minden autóba beletesznek. Ez csak a gazdaságosság szempontjából jó. Fogyasztása nagyon alacsonynak mondható, hiszen nálunk a tesztidőszak átlaga 5.2 liter volt 100 km-en. A motor kissé erőtlen és kívánja a plusz nyomatékot, de tudjuk sokat  nem várhatunk. Nagyobb sebességi fokozatban nagyon szeretné azt a kis pluszt előzéseknél, főleg amikor nem egy ember ül az autóba, hanem igazi „telt házzal”. Igen pörgetni kell a lelkét ha szeretnénk dinamikusan haladni. Ezen egy kicsit segít az ECO gomb kikapcsolása, amit egy alkalommal tettem meg a tesztidőszak alatt, mert minél kevesebb üzemanyagot szeretnék feleslegesen a levegőbe elfüstölni. Az ECO gomb nagyon hasznos, ami a középkonzolon helyezkedik el. Az autó nagyon szépen siklik és a hangja is a legjobb, amikor 130km/h sebességgel hatodik sebességi fokozatban tempomattal repesztünk. Ilyenkor kb 2500 fordulatszámon forog a motorunk, vagyis a főtengely. Ezt a fordulatot szereti leginkább a motor és a váltó. Ha már említésre került a sebességváltó, akkor arról csak annyi, hogy teljesen jól működik. Nem túl lágy és nem is kemények a váltások. A váltókar útja sem hosszú így nem járja be a kezünk az egész fülkét.

reanault_megane-6
Hatalmas csomagtér és az osztott, dönthető hátsó ülések.

 

Az autó számomra egyik legszembetűnőbb és legnegatívabb porcikája a futómű. Itt most nem az úttartásról, vagy a stabilitásról, annál inkább a nagyon kemény lengéscsillapításról. Ha bármi kis apró úthibával találkozunk, akkor olyan keményen megtorolja egy nagy döccenéssel és hanggal párosulva, hogy hosszabb út után alig várjuk, hogy kiszálljunk. Mindezt simán hozza egy és öt utassal megpakolva is. A Megane nem erről volt híres, hanem a mérhetetlen kényelemről. Persze tudom, hogy mi való a nálunk hőn szeretett szinte járhatatlanul rossz minőségű utakon, de akkor is, legyen már lágy egy nem sport autó futóműve.

Az új Megánt meg lehet szeretni a halk járása miatt, ami annyira halk, hogy azt sem tudod megállapítani, hogy benzines, vagy éppen diesel az adott típus. Tehát azért a kényelem ezen a szinten No1!

Összességében a kis családok kedvelt autója lehet a Renault Megane, ami látványos és még keveset is fogyaszt. Az ára pedig 5 millió Ft alatt van és ez az árjkategória, aminek tudatában az ember nem keresgél sokáig más márkák után.

 

Technikai adatok

Renault Megane 1.5 dCi
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4359/1814/1447 mm
Tengelytáv: 2669 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1591/1586 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1280/561 kg
Csomagtér: 384/1247 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,4 s
Max. sebesség: 174 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/3,4/3,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 95 g/km

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek