Na akkor kezdjük is a nem éppen szokványos tesztünket azzal hogy telefonálunk. igen telefonáltunk egy régi ismerősnek hogy van e kedve kipróbálni velünk. A válasz meglepő volt nem autózni hanem egy meleg szendvicsre és koncertre invitált minket erre mi igent mondtunk egy feltétellel. Na azért az autóról is beszeljünk J. Ez egy DS3, ami luxust jelent az átlag ember számára hiszen minden benne van ami a luxust illeti. Egy egyedi ékszerdoboz, amelyből nem sok fut a hazai utakon. Aki egyedit akar, az csak DS-t akarhat.
A 120 lóerős BlueHDi pont elég ahhoz hogy akár egy versenyautóban érezhessük magunkat de erről később. Elsőként a designelemekről ejtenék szót, az éjszakai versenyekhez kiválóan alkalmazható 3D hatású hátsó lámpa nagyon betalált. Álomszép pl. a DS Wings a hűtőmaszkon és az autó hátulján kitűnő DS embléma. Szintén merész dizájn kialakítású a 17 colos, „Aphrodite” fantázia nevű könnyűfém felnik, de a futó irányjelző fény, a függőleges nappali LED-sort se felejtsük el, hiszen éjjel és nappal is csodásan hozza a formát.
Ok, szépnek szép, de mit tud? Így hát elindultunk egy 60 km es túrára, ahol kipuhatoltuk az autó határait. Igen a határokat. Van ugyebár rally autó is belőle és úgy döntöttünk, hogy ez alatt az út alkalmával minden útviszonyt kipróbálunk. Ezt a pasik miatt tettük, mert ugye ez egy tipikus női autó. Amúgy pedig nem. Itt valamiért a Taft reklám jutott eszünkbe csak itt a beton, murva és föld jutott nekünk, amivel semmi baj nem volt, tökéletesen állta a sarat. Érdemes megemlíteni, hogy olyan stabilan tartotta az utat a földúton hogy a mögötte érkező porfelhő ment tovább egyenesen a kanyarban J. Egy gyári autót versenyautóként mutatni? Megtettük, hiszen a direkt kormány, a legkisebb mozdulatokra is élénken reagáló autó, a feszes hangolású, a kanyarokban való megdőlést hírből sem ismerő futómű, a precízen kapcsolható, ám erős kezet igénylő sebességváltó. ugye mindenkinek Seb jut eszébe, amit akkor mondott nekem: igen ez egy kiváló autó pasiknak, nem női autó. Rossz utakon persze csúszik a segge de ha Seb-nek ment akkor nekünk is, jön a felkiáltás: Igen! ment nekünk is habár kompromisszumot igényel.
De most térjünk vissza a földre, ne álmodozzunk, vagy mégis hiszen egy nem átlagos autóval érkezünk egy nem átlagos emberhez. Igen még mindig titok, vagyis a címben már említettük, na jó akkor elárulom, ő Rita.
Megérkeztünk hozzá és egyből megtámadta az autót, majd beinvitált minket egy kis uzsonnára. Ami a következő volt két szelet kenyér, sonka, sajt és három szem paradicsom. Mivel nagyon éhesek voltunk egy ilyen hosszú út után, így ennél nem is kellett több. Rita nagyon jól főz, de komolyan és ennyi pont elég volt :).
Beszélgettünk az autóról, majd jött a kérdés Ritától, hallottad, hogy aranylemezünk van ? Na mi? Úristen!!
Na jó szálljunk le a földre, sajnos az aranylemez már nem az a nagy dolog hiszen régen még vettek az emberek lemezeket de a mai világban már nem igazán. Ez hiba!
Itt ragadnám meg az alkalmat: mindenki zarándokoljon el egy MOL kútra és vegyen egy Zanzibár lemezt és küldje el email-on nekünk egy szelfi kíséretében. Nem kerül sokba, egy ezresbe. Réges-régen, hogy egy nagy klasszikust idézzünk „még volt rá affinitás” de valahogy mára kiveszett mindenkiből. Na de tegyünk itt és most egy ígéretet. Ha segítünk elérni a 4000 db-s példányszámot, akkor a beküldők között kisorsolunk, mondjuk koncertbelépőt és majdan az új lemezből is párat. (Az első példányokat is lenyúljuk nektek dedikálva).
Na de térjünk ismét vissza a négykerekűhöz, Rita kérdezte milyen belül, erre igen komplex választ tudtunk adni: meggyőző a DS3 utastere, legalábbis első látásra, de szerintem másodikra is. A Sport kivitelű tesztautóban ugyanis „Trinitario” barna Nappa bőrkárpitozású sportülések fogadnak, ha belehuppansz, melyek nemcsak hosszú távon kényelmesek, hanem elképesztő látványt is nyújtanak. Egy apró hibát azért el tudunk mondani, ahogy a koncerten is kimelegszel és ebben az autóban is, így a nagy melegben sajnos a szükséges ülésszellőztetés kimaradt. Rita ugye te sem vagy hétköznapi, de az autó központi műszere szintén nem az. A különös formájú, a műszerfalon végig futó, barna színű betéttel prémium összhatást nyújt mint ahogy a zenekarod is amikor a színpadon vagytok. Van benne CD lejátszó is, ahol jól mutat a MOL kúton megvásárolt Zanzibár CD az érintőképernyős infotainment és szórakoztató rendszeren hallgatni pedig egy élmény. A digitális klíma is megtalálható a DS 3-ban, így tükrözhetjük az okostelefonunkat, netezhetünk vagy éppen Zanzibárt nézhetünk, De van még itt egy fontos dolog egy központi „őrangyal” ami vigyáz ránk.
A végére hagytuk a lelket, vagyis a 120 lóerős, 1.6 literes BlueHDi motor szintén minden igényt kielégít. Karaktere ugyan nem túl sportos, szívesebben dolgozik nyomatékból, mint magas fordulatszámmal, de erős és fürge, s mellette takarékos is. 300 Nm-rel és egy hatfokozatú váltóval várja a pilótát, a nyomatékcsúcs már 1750 fordulaton mutatkozik, az autóhoz csak1150 kilogramm társul. Gyári adatok szerint 9,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra ha ez érdekel valakit, bár minket nem mert nem ez volt a cél hanem, hogy földúton rali versenypilótaként érezhetjük-e magunkat vagy sem, még egy adat a végsebessége 190 km/h.
Pasik-csajok figyelem olcsó játékszer, hiszen nem fogyaszt többet, mint 5 liter (100 kilométerenként) idióta ralis vezetés során. Na de ha országúton tempomatot használva akár 4 liter alá csökkenhet a fogyasztás, van még Active City Brake rendszer, tolató és parkolóradar, kamera, emelkedőkön való elindulást segítő rendszer, továbbá ESP.
Ennyi volt, Ritával elmentünk egy körre ja és egy fontos dolog 5-en elfértünk benne, na jó picit szűkös volt de azért elfértünk. Összességében, luxus, kényelmes, dizájnos, és még jól is fogyaszt. Ki ne akarná a DS3-at? Mi nekünk kell!!!
Képgaléria
[sam id=”64″ codes=”true”]