Az egész úgy történt, hogy már régen szemezgetek a Nissan Qashqai-al és végre sikerült nyeregbe, akarom mondani a volán mögé pattanni.
Egy pillanatnak tűnő egy hetes teszt időszak után nagyon jó benyomásokkal és örömautózással lettem gazdagabb. Az új Qashqai nem csak külsőre szép vonalvezetésű, de a belső terekben is nyomon lehet követni a tervezők munkáját. Látszik, hogy nem egy gyorsan össze dobot számítógépes program végeredménye, hanem gondosan megalkotott formák. A Nissan úgy látszik sokkal többet akar adni, mint amire vágyik az autós. Ezzel semmi baj nincs, hiszen kellenek a vevők és nem csak a „vevők”, hanem az elégedett vásárlók. Van olyan sofőr , aki már a második, harmadik Nissan-t gyűri élete során. Mivel új autóról beszélünk, ezért nem tudunk olyan dolgokról írni, ami hosszabb használat során történhet, vagy romlik el. Mi az új autó adta élményeket és észrevételeinket tudjuk megosztani.
Ezekről a véleményekről fogunk most beszámolni
Nissan Qashqai
A Qashqai hatalmas orr része tekintélyt parancsolóan vívja ki magának többször is az elsőbbséget még akkor is, amikor tényleg nem nekünk van elsőbbségünk. Az utca emberének tekintetét sorra elrabolja, mint ha valami UFO lenne. Pedig nem az. A motorháztető alatt lévő Nissan logó körül krómozott nagy széles mosoly mutatja, hogy nem kell félni. A hűtőrács folytatásában kicsit megtörve ugyan, de szépek a nagy ívelt lámpatestek. A ködlámpák, amik a lökhárító legszélső részén vannak nagyon nagyon nagyítják az autó optikai méreteit. Ezek ha be vannak kapcsolva és a nappali LED menetfény is működik, akkor a visszapillantóból egy nagyon széles valamit látunk.
A karosszéria elég magas, hogy kényelmesen be -és kiszálljunk. Tudjuk ezt nem így írják le a „nagyok”, hanem a hasmagasság ennyi meg ennyi. Mi nem ezt a milliméteres vonalat képviseljük. Az autó hátsó fertáját sem kell nagyon fikáznunk, mert nagyon nincs is mit. A hatalmas hátsólámpák a hátsó sárvédőről egyenesen, vagyis az autó formáját követve nyúlik be a hátsóajtó 1/3 részéig. A csomagtartó elég tágas még öt ember csomagjainak is, és elfér benne egy komplett két hetes nyaralás összes kelléke is. Tudjuk most nincs nyár, de egy kis ügyességgel befér a szánkó is, vagy két kis bob is. Tehát mielőtt beszállunk és megmutatjuk az utasteret le kell zárnunk, hogy a Qashqai méreteiben tekintélyt parancsoló, de ettől függetlenül nem túl hivalkodó a front résztől eltekintve.
Az autóban elsőnek a hátsó ülést és az ott „elférést” próbáltam ki. Ezt mindig úgy szoktam, hogy a vezető ülést a leghátsó állásba tolom és ezután próbálok bemászni hátra. Most is így tettem és meg kell mondanom, hogy a 180 cm magasságommal rendesen és kényelmesen elfértem. Nem úgy, hogy éri a térdeimet az első ülés hátlapja, hanem úgy, hogy komfortosan utazhatnék így akár több száz kilométert is.
Az autó volánja mögött már több a látnivaló. Nagyjából annyi, mintha egy külföldi óvárosi részen járnánk.
Minden porcikájában szép és kifinomult. A kormány bőrözése és a műszerfal anyagválasztása mind azt mutatja, hogy ez az autó nagyon a miénk. A középső beömlő nyílások krómjai és a váltó fogása is a lehető legjobb. A navigáció és a média panel kezelhetősége bután egyszerű. Szerintünk bárki elbánik vele. A kormányról vezérelhető egység teszik az összhangot egy igazi egésszé.
Nekünk nagyon tetszett a Qashqai belső tere és az ülések kényelmessége is. Nagyon jó az oldaltartása és nem mellesleg be is lehet állítani olyan szögbe, ami tényleg kényelmes. Az autó vezetése pofon egyszerű. A Qashqai autós barát. Nagyon fordulékony és kezes. Parkolást könnyítő radar és képernyő is segít a navigálásban.
Nem mondom, hogy szereti a nálunk sajnos már megszokott kátyúkat, de nem is nagyon törődik vele a futómű. A magas kaszni ellenére nem dől be a körforgalomban sem nagyon. A stabilizátor valószínűleg dolgozik rendesen és tartja az autót.
Motor
Nálunk egy 1.2 benzines modell volt, amitől kissé tartottam. A nagy kaszninak egy kis motor, és ráadásul még hat sebességes is. Gondoltam a hatodik már valami vicc, hiszen mit akarnak egy ilyen kis motornál a nagy karosszériához hat sebességet. Tévedtem, amikor alul becsültem a motort, hiszen elég erős ahhoz, hogy gond nélkül vigye az autót. De mindezt egyenes úton. Amikor jönnek az emelkedők és bent ül öt utas, akkor már a teljesítmény halovány. Ilyenkor rendesen vissza kell kapcsolnunk akár több fokozatot is. Ettől eltekintve amikor húzatjuk és „öljük” a motort, nincs semmi ordító hangja. Nem hangos és nem érezzük, hogy meg akar halni a fájdalomtól. Egyszerűen csak megy. A gyári adatok szerint 0-100 km/h gyorsulása 10,9 másodperc, ami szerintünk csak sofőrrel volt. A váltó fokozatok nagyon jó szinkronban vannak és elég közel is ahhoz, hogy a váltókar ne járja be az egész utasteret, mire betesszük a következő fokozatba.
Fogyasztása, amit mi vegyes használat alatt mértünk az 6,5 liter/ 100 km volt. Sok vagy kevés? Olyan arany középút a motor mérete és a karosszériához képest.
Összességében
A Nissan Qashqai egy nagyon könnyen megszerethető családi autó, amivel lehet csajozni, de belefér a fűnyíró is, amikor megyünk a telekre.
Szóval lehet ezt ragozni, de a véleményünk csak így egyszerűen ennyi.
Nem adom vissza, vagyis csak a testemen keresztül!
Az autót a rendelkezésünkre bocsájtotta a NISSAN GABLINI