Nissan NV200 kisáruszállító

Estimated read time 7 min read

Amikor több száz futárautó rohangál fel-alá Budapest utcáin és a 3-400 ezer kilométert futott motorok több olajat esznek, mint üzemanyagot, akkor nagyon el kellene gondolkodni egy jobb megoldáson.

Ezt a megoldást kínálja a Nissan.

Nissan NV 200 (8)

Nissan NV 200 kisteher formájában a legjobb, ami vehető, hiszen 0% -ban zöld hajtással bír. Elektromos autónál azonnal az a kérdés merül fel, hogy biztos a sok akkumlátor miatt nincs hely az árunak és biztos lomha is az autó, mert a futárnak mindig sietni kell,  meg tuti jó drága stb. stb.

Kipróbáltam az autót és vannak igazságok. Tényleg nem könnyű, de ezt nem vesszük észre a közlekedésnél, fékezésnél, vagy gyorsításnál. Egyedül akkor, amikor egy fekvőrendőrön keresztül átzöttyenünk és a rugózáson érezzük, hogy dolgoznak a lengéscsillapítók.

De mi kell egy áruszállítóhoz? Mi kell, hogy jó áruszállító legyen? Első sorban megfelelő méretű hely a sofőrnek, hiszen ebben dolgozik egész nap. Az elektromos NV200-nál ezzel nem volt gond. Rendesen elfértem a 180 cm magasságommal. (Halkan megjegyzem, hogy a csomagtér kategóriájában a legnagyobb és 770 kg terhelhetőségű)

Nissan NV 200 (7)Másodsorban a jól belátható karosszéria az oldalsó tükrökből, hiszen mögöttünk puttony van és középen nem látunk hátra. Vannak olyan autók, amiknél nem a legjobb a tükör és így nem lehet pontosan érezni az autó méreteit és előfordulhat, hogy vagy nagyon messze állunk meg a kirakodáshoz, vagy már neki is mentünk a rámpának. Ennél az autónál szerencsére nem mondható el ez a baklövés.

Nissan NV 200 (11)Az autót a szokásos módon tudjuk tankolni. Több ingyenes ponton és a Nissan Gablini budaörsi bázisán. Ami fontos, hogy teljesen INGYEN!!!! Közel 30 perc alatt elérhetjük a bűvös 80% töltöttséget, ami ebben az esetben kb 110 km gondtalan utazást tesz lehetővé. Ha mégis tovább akarjuk tölteni, akkor már az úgynevezett „csepp töltés” aktivizálódik, ami sokkal lassabb és ezt senki nem várja ki. Főleg azért nem mert van olyan gyors töltő, ami parkoló zónában van és a töltőn arra kapunk figyelmeztetést, hogy csak 30 percig maradhatunk, mert utána jön a Mikulás csomag.Nissan NV 200 (5) Az E kútoszlop meg olyan kis ravasz, hogy mutatja mióta áll ott az autó. A töltés közben simán ott  lehet hagyni egy kávé idejére is, mivel senki nem tud belenyúlni a töltés folyamatába.

Közben kormányrendeletben szerepel, hogy a zöld rendszámos autók ingyen parkolhatnak…. Na de mi van ebben az esetben, amikor a teszt Nissan még fehér rendszámos? Ha nem fizetek parkolást megbüntetnek naponta többször is. Persze ha forgalmival igazolom, hogy elektromos, akkor talán elnézik. Talán …., mivel a zöld rendszámra értik az ingyen parkolást. Na de nem is méregelem magam ezen. Nagyon gyorsan megtérülő az elektromos autózás és főleg az elektromos áruszállító.

De miért is?

Egy új VW Caddy 5 milla körül mozog és ha még szemet is hunyunk az elektronika manipulálása fölött akkor sem egy olcsó járgány

A Nissan NV 200 ára azért sokkal magasabb 8 millió Ft, vagyis elsőre azt mondjuk nagyon drága.

Mivel áruszállításról, befektetésről és megtérülésről kell számolnunk, így más adatok jönnek ki.

Egy átlag futár egy nap Pest utcáin megtesz 250-300 km-t, ami egy évre kiszámolva nagyjából 90.000 km.

Egy autónak a hatodik életévére illő lenne kitermelnie az árát a fuvarozás hasznából, levonva az üzemanyagot és az egyéb szerviz kiadásokat. Tehát az autónk hat év alatt fut 520 000 km-t, aminek a kis Caddy motorja elpöfékelt 6,5 literes átlaggal összesen hat év alatt 11 millió forintot.

Vagyis hamar kiderül, hogy a Caddy 5 millás ára és a 11 milliós tankolás után hat év alatt 16 millióba kerül, amit a szállítási költségen kell valahogy behozni.

Nissan NV 200 (1)A Nissan NV200 áruszállító nyert, hiszen 8 millió Ft áll szemben a VW 16 milliós költségével szemben. És az eltérést még növelhetnénk zöld rendszám előnyeivel. Egy hagyományos autó nem megtéríti az árát, hanem a vásárlás után folyamatos kiadás a tankolás miatt. A Nissan NV ellentétben minden megtett kilométer alatt termeli vissza az árát.

Persze kötni kell kompromisszumot a megtehető kilométer függvényében, de egyre több helyen épülnek a töltőpontok, és egyre nőnek a megtehető távolságok.

 

 

 

 

BIZTONSÁGI FELSZERELTSÉGACENTATEKNA
Blokkolásgátló fékrendszer(ABS) fékasszisztenssel és elektronikus fékerő-elosztóval (EBD)
ESP
Vezetőoldali légzsák
Utasoldali és oldal légzsákok
Elektronikus indításgátló
Hárompontos biztonsági övek övfeszítővel és överő-határolóval
Öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer (vezető oldali)
Első ködfényszóró
Szervokormány
Magasságban állítható kormányoszlop
Teljes méretű pótkerék
KÜLSŰ FELSZERELTSÉGACENTATEKNA
Jobb oldali tolóajtó
Aszimmetrikus, kétoldalra nyíló hátsó raktérajtók (180°) üvegezés nélkül
Bal oldali tolóajtó
15 coll-os acél keréktárcsák teljes méretű dísztárcsa
15 coll-os könnyűfém keréktárcsák
Zero Emisson embléma
Fekete lökhárítók, fekete ajtókilincsek, fekete külsőtükör borítás
Halogén fényszórók manuális magasságállítással
Elektromos vezérlésű, fűtött külső tükrök
BELSŐ FELSZERELTSÉGACENTATEKNA
Lemezelt raktér oldalfalak
Raktérelválasztó fal
Raktérelválasztó fal + elválasztó függönny + síkba dönthető utasülés
Elektromos ablakemelők vezetőoldali komfortkapcsolóval
Fűthető kormány
Fűthető első ülések
Manuálisan állítható vezető ülés
12V csatlakozó
TECHNIKAI FELSZERELTSÉGACENTATEKNA
24 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor
Akkumulátorhűtés
Akkumulátorfűtés
50 kW-os gyorstöltő csatlakozó
3,6 kW-os fedélzeti töltő
6,6 kW-os fedélzeti töltő
EVSE kábel (szabványos)
Töltő csatlakozó zár
Töltés időzítő
Energia-visszatermelő fékrendszer
B üzemmód
ECO üzemmód
Visszagurulás-gátló
CD-Rádió MP3 lejátszó
USB és AUX bemenet, Bluetooth technológiával ellátott hangrendszer
Kormányról vezérelhető hang rendszer
4 hangszóró
Nissan Connect (Beépített magyar nyelvű navigáció), 5.8 coll-os színes érintőképernyős LCD kijelző + Tolatókamera
Autómata légkondicionáló berendezés
Intelligens kulcs
Fedélzeti számítógép multifunkciós kijelzővel
Automata fényszóró vezérlés és esőérzékelős első ablaktörlő
Sebességtartó (tempomat)
Sebességhatároló
TÁROLÓHELYEKACENTATEKNA
Ülés alatti tárolórekesz
Alsó középkonzol nyitható tárolóhellyel
Kesztyűtartó
Első ajtózseb
4 db pohártartó
Kártya tartó
6 db rögzítőfül a raktérpadlón
– Széria       – Rendelhető       – Csomagban       – Nem rendelhető

Összességében a Nissan NV 200 áruszállító hamar megszokható és kitapasztalható a töltések helyét és idejét tekintve, és ezért egy igen hamar megtérülő hasznos munkaeszközt kapunk.

Tovább a Nissan Gablini oldalra…

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek