Hatalmas várakozás előzte meg a Fiat új kompakt szedánjának hivatalos típusnevét. A történelmi jelentőségű nevet magára öltő új lépcsőshátú modellt a májusi Isztambuli Autószalonon Fiat Ægea Projektként ismerte meg a világ. A modell értékesítését decemberben kezdik meg Olaszországban, majd fokozatosan vezetik be az EMEA térség további országaiban.
TIPO: ez lesz a hivatalos modellneve az új kompakt szedánnak a teljes EMEA ((Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben, Törökország kivételével, ahol a projekt név olyan sikeresnek bizonyult, hogy megőrzi eredeti elnevezését. A szimbolikus nevet a Fiat korábban már használta, és az új globális modell visszatérése válasz a jövő kihívásainak kezelésére.
A Fiat Tipo minden ízében vadonatúj. Az autó a kezdetektől fogva lépcsőshátúnak tervezték, megtestesítve a „Szedánnak született” koncepciót, valamint hogy az olasz formatervezés sajátjának tekinthető, kiegyensúlyozott formavilággal rendelkezik, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel, anélkül hogy le kellene mondanunk a magas szintű funkcionalitásról.
Az eredmény egy hasznos megoldásokban bővelkedő, versenyképes áron kínált, funkcionális gépkocsi, amely pontosan a vásárlók által legnagyobbra tartott jellemzők terén jeleskedik, és mindezt letisztult választékkal és áttekinthető értékesítési konstrukcióval teszi elérhetővé. A modell vásárlói négyféle megbízható, erőteljes és takarékos erőforrás – két Multijet II turbódízel, és két benzinmotor – közül választhatnak; a 95-120 LE teljesítményű motorok kézi vagy automatikus sebességváltóval társíthatók.
A Fiat TIPO egy globális márka globális modellje: Olaszországban, az FCA csoport formatervezési központjában tervezték; Törökorszában, a Tofaş kutatás-fejlesztési részlegén fejlesztették; a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják, és a világ több mint 40 országában árusítják, szerte az EMEA térségben. A projekt pontosan ezért kapta az ‘Ægea’ nevet, tisztelegve azon ország hagyományai előtt, amely mindig is stratégiai fontossággal bírt az FCA számára, amit az akkori Fiat-csoport és a Koç Holding között létrejött vegyes vállalat 1968-as megalapítása is igazolt.