Renault Clio 1.5 dci teszt a tesztvilágon

Egy hétig használtam az új Renault Clio-t, amiről az alábbiak jutnak eszembe.

A Renault szerintem nem akart nagy robbanást ezzel a típussal, mert külsőleg nincs olyan nagy változás rajta, vagy úgy fogalmaznék inkább, hogy nincs „polgárpukkasztás” jellege az új karosszériának.

A kaszni valljuk be nagyon áramvonalas, ami a fogyasztáson mutatkozik meg a legjobban. Az első lökhárító már a középső harmadtól kerekedik, mint egy nyílhegy. Ezért sem lehetett a ködlámpákat kitenni a spojler szélére.

 

Renault Clio 1.5 dci

http://www.renault.hu/renault-valasztek/szemelyautok/clio/uj-clio/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=hu-r-t-defensive-longterm-job549-gs-jan-2015&utm_content=gs

Renault Clio 1.5 dci

A beépített LED nappali menetfény a motorháztető és az első fényszórók egyenletes ívet zárnak. Ennek az ívnek a közepén nyugszik a Renault embléma. Ezután az autó hátsó részét néztük meg, és itt is kerestük a lágy vonalvezetést. De itt inkább a szögletes és már-már a Mini-re hajazó jellegzetes idomokat találtunk. Az első és hátsó ajtók megfelelő méretűek. Hátra is könnyen be lehet szállni, viszont a hátsó ülésen utazáshoz inkább a kisebb termetű embereket tudom elképzelni. De nem is számítottam másra egy Clio-nál.Renault Clio 1.5 dci

Az ülések jó minőségű kárpitozással lettek ellátva. Az autó vezetése semmi különlegességet nem igényel. Minden tökéletesen kézre esik, mivel az ülés magasság ugyanúgy állítható, mint  a kormány is. Az autó csepp formája a külső megjelenésben tetszetős, de amikor tolatnunk kell, akkor bizony nem a legjobb. Az autóban ezért beépített tolatókamera van. Persze attól még körbe kell nézni rendesen, mert a hátsó kis ablakokon alig látni valamit, mert a holttér hatalmas. Persze ez megszokás kérdése is, de  én azért szeretem tudni mi van körülöttem.

Renault Clio 1.5 dciA tesztautó sárga színű volt, amire mondhatjuk, hogy sárga, mint az irigység. Meg is kapaszkodott az első sárvédőn még a Renault kereskedésnél egy méhecske. Nem akartam elzavarni, mert gondoltam gyűjtse csak a mézet, vagy porozza be az autót. Aznap közel 40 km-t  mentem az autóval és  a kis méhecskénk úgy kapaszkodott, mintha tényleg egy szép sárga virág lenne. A Renault tervezői ha virághoz szerették volna hasonlítani a Clio-t, akkor jelentem sikerült nekik, mert még a méhecskét is becsapták.

Renault Clio 1.5 dci
Renault Clio 1.5 dci

Szerintem az új Renault Clio inkább csajos autó. Könnyen fordul, a kormányszervó is jól dolgozik, és a futómű is kellően lágy. Az utastérben több helyen megjelenik a sárga, szürke és a fekete szín, és többféle műanyag díszítő elem. A kormányon és a légbeömlőkön is ugyanaz a megjelenés dobja a hangulatot. Ami nekem nem tetszett, az a műszerfal és a középső konzol króm kerete. Amikor oldalról süt a nap, akkor rendszerint a zavaróan  a szemünkbe tükröz vissza.Renault Clio 1.5 dci,Renault Clio 1.5 dci

Az autó egyébként nagyon csendes és könnyen kezelhető. Kicsit azért húzatni kell, mert nem szereti az alacsony fordulatszámot és remegőssé válik a motor. Az első futómű viszont felülmúlta a várakozásom. Nagyon egyben van! Mind a hátsó stabilizátor és a jól működő első lengéscsillapítók fantasztikusan jól dolgoznak együtt egy körforgalomban nagy sebességnél. Mintha tényleg oda lennénk ragasztva az úthoz. Én sajnálom, hogy csak az első kerekek tárcsafékesek, mert ugyan könnyedén megállítja ezt a könnyű kis autót az első két tárcsa is, de ha lenne hátsó tárcsafék, az sportosságot kölcsönözne az így is íves karosszériának. Persze tudjuk, hogy  az 1,5 dci motor nem a sportosság koronázatlan királya, ezért ne is várjunk valamiféle utcai versenyautó megjelenést.Renault Clio 1.5 dci

Renault Clio 1.5 dci

Renault Clio 1.5 dciHa már a motornál járunk meg kell említeni ezt a üzemanyag kímélő meghajtást, ami minden egyes kilométernél pénzt takarít meg nekünk. Én csak városi használatnál számolgathattam a fogyasztást, ami 5,5 liter volt. Annyit kell tudni, hogy nem „parkettáztam” a gázpedált és nem akartam kerékcsikorgatva elindulni egy lámpánál sem. Viszont használtam  a klímát, mert most ugye csak így viselhető el az autózás. A motor Start/Stop-al elindul és teszi a dolgát. Ez az 1.5 dci motor nagyon el lett találva. Leginkább egyedül utaztam és senki nem ült a hátam mögött. Mondhatni szerencséjére, mert én 180 cm magas vagyok és mögém már egy felnőtt nem igen ült volna be kényelmesen. Renault Clio 1.5 dciA hátsó ülések dönthetőek így akár egy nagyobb dolgot is berakhatunk anélkül, hogy egy árufuvarozót kelljen hívnunk. Renault Clio 1.5 dciA csomagtér nem mondható kicsinek, de a hátsó ajtó nyílás a lekerekített karosszéria miatt jóval kisebb a megszokottnál. A csomagtér aljában egy felnyitható plusz tároló is van, ami nagyon praktikus. Ide bepakolhatunk minden fontos vagy törékeny dolgot. Ez tényleg nagyon hasznosnak bizonyult a használat során. Összességében az autóban benne van minden fontos kényelmi és biztonsági dolog, amit már nem csak szeretünk, de el is várunk minden autóban.

Esőérzékelős ablaktörlők, tempomat, klíma, média lejátszó és beépített navigáció mellett az isofix előkészítés. Én aminek még örülnék az minden autóban a széria tűzoltó készülék, de erre még várni kell szerintem.Renault Clio 1.5 dci,Renault Clio 1.5 dci

 

Renault Clio 1.5 dci

Száz szónak is egy a vége .. Ha eddig Clio-s voltál, akkor próbáld ki az új Clio-t , és szerintünk az is maradsz, mert egy alacsony fogyasztású megbízható autót kapsz.Renault Clio 1.5 dci

Renault Clio 1.5 dci

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek