A Nissan Gablini volt olyan kedves, hogy tesztelhettük az új Nissan X-Trail-t
Na nekünk se kellett kétszer mondani és mentünk is az autóért.
Budaörsről hoztuk el az autót és azonnal neki is lódultunk Debrecen felé. Az autóban nem kevesebb, mint 700 km-t toltunk és ennek a pár kilométernek a tapasztalatait osztjuk meg veletek.
Az új Nissan X-trail formavilága igen tetszetős. Az orrész kicsit agressziót és közben üzletiességet is kölcsönöz. Az első fényszórók vonalait követő hűtőrács szépen kiemeli a króm Nissan logót, ami a visszapillantó tükörből is jól látszik, amikor meg akar minket előzni. Az autó magassága nem az a szint, amikor nehézséges beszállni. Egy 165 cm magas ember is könnyen beszáll. Viszont az emelt magasságnak köszönhetően tekintélyt sugároz. Ez a hasmagasság nagyon hasznos rossz földutakon és olyan helyeken, ahol autó még nem járt sosem.
Az autó nagyon kényelmes és talán passzolhat rá a mondás, „mintha ránk öntötték volna”. Minden kezelőszerv kézre áll és ott van, ahol lennie kell. Hatalmas középkonzol és a kormányról vezérelhető lehetőségek mind a kényelmünkért felelős kis manók, akik sokat egyszerűsítenek utazásunk alatt. Ilyenek pl. a tempomat telefon, autó menürendszer.
A motor 1,6 dCi, ami 130 LE teljesítménye 320Nm nyomatékkal párosul. Be kell vallani, hogy alacsony fordulaton erőtlennek tűnik az autó ( 1400-1500 ford/min), de egy kis fordulatszám növelés után jön a nyomaték és az erő is, amit a fokozatmentesen kapcsoló automata váltó közvetít.
A fogyasztás a nagynak mondható karosszéria és a kis köbcentis motor függvényében elég barátságos. Bár mi szinte csak autópályán használtuk és városi közlekedés minimális volt. Tehát a fogyasztás 130 km/h sebességnél csak 6,5 liter/100 km.
Az autó végsebessége 180 km/h és ennél a sebességnél sincs semmilyen zörgés, vagy szélzaj. Úgy siklik és fekszi az utat, mint ha nem is lenne kontakt az út és a gumi között. Mint egy repülő ami leszállásra készül.
A belső tér és az utasok kényelme maximális. Ami itt a legfontosabb, hogy az első ülések teljes hátratolása mellett olyan nagy a hely hátul, hogy akár a kosaras fiúk is simán elférnek. Kényelmünket a digitális klíma, a pohárhűtő, első és hátsó üdítő tartó és a tisztán szóló hangrendszer biztosítja.
A Nissan X-Trail csomagtartója belső gombbal, vagy akár távirányítóval is kinyitható, amikor nem akarunk manuálisan a sáros időben hozzányúlni a hátsó zárhoz. Amikor az elektromos nyitású ajtó lassan felemelkedik, akkor tárul elénk az 550 literes csomagtér, ami növelhető a hátsó üléssor ledöntésével. A csomagtérben két nagy tároló rekesz is helyet kapott, ami nagyon praktikus. Ide aztán sok sok cuccot be tudunk gyömöszölni és akkor még mindig üres a csomagtartó. A hátsó ajtót egyszerűen egy gomb megnyomásával zárhatjuk vissza és indulhatunk is tovább.
Több helyen a praktikum, míg máshol a szépség és a design jön előtérbe. Ezeknek az egyensúlya alkotja az X-Trailt.
Amik nagyon tetszettek
- 17 colos könnyűfém felnik nagyon szépek, amik jól passzolnak a karosszériához és az egész egységhez.
- A tolatókamera, ami az egész autót mutatja felülnézetből.
- Nagyon jó fokozatmentes váltó.
- Csendes motor
- Kiváló útfekvés
- Automata fényszóró be és kikapcsolás éjszakai közlekedésnél
- Alacsony fogyasztás
Ami nem tetszett
- vissza kellett adni egy hét elteltével
A Nissan nem csak egy autót, hanem „AUTÓ”-t dobott piacra, ami egy 13 éves sikertörténet folytatása. Miért mondom mindezt?
Sok férfi feleség helyett inkább az X-Trailt választaná élete párjának, mert szépsége és megbízhatósága felér egy boldog párkapcsolattal.
További információk a Nissan X-Trailről
Márka: | Nissan |
Modell: | X-Trail dCi 130 Xtronic (2014) |
Motor felépítési módja: | Soros turbódízel motor |
Hengerszám: | 4 |
Szelepszám: | 16 |
Lökettérfogat: | 1598 cm3 |
Sűrítési arány: | 15.4:1 |
Teljesítmény (max.): | 130 LE (96 kW) / 4000 |
Forgatónyomaték: | 320 Nm / 1750 |
Legmagasabb fordulatszám: | 5100 |
Futómű | |
Elöl: | MacPherson |
Hátul: | Többlengőkaros |
Kormányfordulat végállástól végállásig | 3 |
Fordulókör | 11.2 m |
Fékek | |
Elöl: | B.h. tárcsa |
Hátul: | B.h. tárcsa |
Kerekek | |
Abroncs típusa: | Bridgestone Dueler h/p |
Méret elöl: | 225/55 R19 |
Méret hátul: | 225/55 R19 |
Karosszéria | |
Hosszúság: | 4640 mm |
Szélesség: | 1820 mm |
Magasság: | 1710 mm |
Tengelytáv: | 2705 mm |
Csomagtartó mérete (min – max): | 550 – 1982 liter |
Üzemanyagtartály mérete: | 60 liter |
Tömeg | |
Gyári üres tömeg: | 1595 kg |
Tömeg/teljesítmény arány: | 12.27 kg/lóerő |
Maximális megadott terhelhetőség: | 545 kg |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): | 11.4 másodperc |
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): | 10.9 másodperc |
Végsebesség: | 180 km/h |
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: | 52 km/h |
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: | 1920 főtengelyfordulat/perc |
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: | 2500 főtengelyfordulat/perc |
Gyorsulás | |
0-40 km/h: | 2.16 mp |
0-60 km/h: | 4.19 mp |
0-80 km/h: | 7.23 mp |
0-100 km/h: | 10.86 mp |
0-120 km/h: | 15.82 mp |
Zajszint | |
Alapjárat: | 48.5 dB |
100 km/h-nál: | 64 dB |
130 km/h-nál: | 67.5 dB |