Nissan X-Trail

A Nissan Gablini volt olyan kedves, hogy tesztelhettük az új Nissan X-Trail-t

Na nekünk se kellett kétszer mondani és mentünk is az autóért.

Budaörsről hoztuk el az autót és azonnal neki is lódultunk Debrecen felé. Az autóban nem kevesebb, mint 700 km-t toltunk és ennek a pár kilométernek a tapasztalatait osztjuk meg veletek.

 

Nissan X-Trail Tesztvilág (7)

 

Az új Nissan X-trail formavilága igen tetszetős. Az orrész kicsit agressziót és közben üzletiességet is kölcsönöz. Az első fényszórók vonalait követő hűtőrács szépen kiemeli a króm Nissan logót, ami a visszapillantó tükörből is jól látszik, amikor meg akar minket előzni. Az autó magassága nem az a szint, amikor nehézséges beszállni. Egy 165 cm magas ember is könnyen beszáll. Viszont az emelt magasságnak köszönhetően tekintélyt sugároz. Ez a hasmagasság nagyon hasznos rossz földutakon és olyan helyeken, ahol autó még nem járt sosem.

Az autó nagyon kényelmes és talán passzolhat rá a mondás, „mintha ránk öntötték volna”. Minden kezelőszerv kézre áll és ott van, ahol lennie kell. Hatalmas középkonzol és a kormányról vezérelhető lehetőségek mind a kényelmünkért felelős kis manók, akik  sokat egyszerűsítenek utazásunk alatt. Ilyenek pl. a tempomat telefon, autó menürendszer.

Nissan X-Trail Tesztvilág (10)

A motor 1,6 dCi, ami 130 LE teljesítménye 320Nm nyomatékkal párosul. Be kell vallani, hogy alacsony fordulaton erőtlennek tűnik az autó ( 1400-1500 ford/min), de egy kis fordulatszám növelés után jön a nyomaték és az erő is, amit a fokozatmentesen kapcsoló automata váltó közvetít.

A fogyasztás a nagynak mondható karosszéria  és a kis köbcentis motor függvényében elég barátságos. Bár mi szinte csak autópályán használtuk és városi közlekedés minimális volt. Tehát a fogyasztás 130 km/h sebességnél csak 6,5 liter/100 km.

DSC_0442

Az autó végsebessége 180 km/h és ennél a sebességnél sincs semmilyen zörgés, vagy szélzaj. Úgy siklik és fekszi az utat, mint ha nem is lenne kontakt az út és a gumi között. Mint egy repülő ami leszállásra készül.

A belső tér és az utasok kényelme maximális. Ami itt a legfontosabb, hogy az első ülések teljes hátratolása mellett olyan nagy a hely hátul, hogy akár a kosaras fiúk is simán elférnek. Kényelmünket a digitális klíma, a pohárhűtő, első és hátsó üdítő tartó és a tisztán szóló hangrendszer biztosítja.

Nissan X-Trail Tesztvilág (17)A Nissan X-Trail csomagtartója belső gombbal, vagy akár távirányítóval is kinyitható, amikor nem akarunk manuálisan a sáros időben hozzányúlni a hátsó zárhoz. Amikor az elektromos nyitású ajtó lassan felemelkedik, akkor tárul elénk az 550 literes csomagtér, ami növelhető a hátsó üléssor ledöntésével. A csomagtérben két nagy tároló rekesz is helyet kapott, ami nagyon praktikus. Ide aztán sok sok cuccot be tudunk gyömöszölni és akkor még mindig üres a csomagtartó. A hátsó ajtót egyszerűen egy gomb megnyomásával zárhatjuk vissza és indulhatunk is tovább.

 

 

Több helyen a praktikum, míg máshol a szépség és a design jön előtérbe. Ezeknek az egyensúlya alkotja az X-Trailt.

Amik nagyon tetszettek

  • 17 colos könnyűfém felnik nagyon szépek, amik jól passzolnak a karosszériához és az egész egységhez.
  • A tolatókamera, ami az egész autót mutatja felülnézetből.
  • Nagyon jó fokozatmentes váltó.
  • Csendes motor
  • Kiváló útfekvés
  • Automata fényszóró be és kikapcsolás éjszakai közlekedésnél
  • Alacsony fogyasztás

Ami nem tetszett

  • vissza kellett adni egy hét elteltével

A Nissan nem csak egy autót, hanem  „AUTÓ”-t dobott piacra, ami egy 13 éves sikertörténet folytatása. Miért mondom mindezt?

Sok férfi feleség helyett inkább az X-Trailt választaná élete párjának, mert szépsége és megbízhatósága felér egy boldog párkapcsolattal.

Lagzi, fotó Katona Zoli (21)

Lagzi, fotó Katona Zoli (157)

 

További információk a Nissan X-Trailről

 

Márka:Nissan
Modell:X-Trail dCi 130 Xtronic (2014)
Motor felépítési módja:Soros turbódízel motor
Hengerszám:4
Szelepszám:16
Lökettérfogat:1598 cm3
Sűrítési arány:15.4:1
Teljesítmény (max.):130 LE (96 kW) / 4000
Forgatónyomaték:320 Nm / 1750
Legmagasabb fordulatszám:5100
Futómű
Elöl:MacPherson
Hátul:Többlengőkaros
Kormányfordulat végállástól végállásig3
Fordulókör11.2 m
Fékek
Elöl:B.h. tárcsa
Hátul:B.h. tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa:Bridgestone Dueler h/p
Méret elöl:225/55 R19
Méret hátul:225/55 R19
Karosszéria
Hosszúság:4640 mm
Szélesség:1820 mm
Magasság:1710 mm
Tengelytáv:2705 mm
Csomagtartó mérete (min – max):550 – 1982 liter
Üzemanyagtartály mérete:60 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg:1595 kg
Tömeg/teljesítmény arány:12.27 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség:545 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári):11.4 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért):10.9 másodperc
Végsebesség:180 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál:52 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál:1920 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál:2500 főtengelyfordulat/perc
Gyorsulás
0-40 km/h:2.16 mp
0-60 km/h:4.19 mp
0-80 km/h:7.23 mp
0-100 km/h:10.86 mp
0-120 km/h:15.82 mp
Zajszint
Alapjárat:48.5 dB
100 km/h-nál:64 dB
130 km/h-nál:67.5 dB

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek