Gentle Electric LX05 Elektromos Robogó teszt

Manapság egyre jobban teret hódít az elektromos közlekedés és ezzel párhuzamosan ez elektromos járművek fejlesztés is. Annak idején a fizika tanárom arról beszélt, hogy a legolcsóbb munkaenergia az áram, hiszen az azzal előállítható termékek skálája széles és az áram ára verhetetlen a gyártás során. Azóta már sok sok év eltelt és nem csak a gyártás, hanem a közlekedés is felismerte verhetetlenségét az elektromos áramnak. 

Mi most a Gentle Electric LX05 Elektromos Robogót vettük szemügyre, ami teljes mértékben elektromos.

A motor valóban hasonlít a benzines robogókhoz, habár azok tele vannak mindenféle színes matricával, hogy még sportosabb és még vagányabb külsőt mutassanak. Ez az elektromos motor sokkal letisztultabb. Nincs semmi fölösleges információ és nincs amolyan „parasztvakító” design elem sem a kasznin. Első benyomásra jó a grafit szín, persze tudom, hogy annál jobb, minél észrevehetőbb, mert a városi motorozás elég veszélyes is tud lenni.

 

A motor mérete nem kicsi! Sok olyan e robogó van, ami talán csak Törp Papának lenne jó méretben. Ez a Gentle Electric LX05 a segédmotor kategória, vagyis segédmotoros kerékpár, vagy „B” kategóriás, akarom mondani személyautó jogsival vezethető. Ettől függetlenül nem kicsi a mérete! Végre, mert ha megnézitek a nagy Gugli keresőben, akkor rengeteg e motor van, de egyik sem az, ami egy nagydarab pacáknak is kényelmes lenne. Ezt a motort a Boráros téren árulja egy üzlet, az E-Twow, mondjuk nem csak motor hanem e-roller is van ott nem is kevés. Én az LX 05-öt onnét hoztam el teli „tankkal”, pontosabban 100%-ra feltöltve. Pár instrukció után nyeregbe is pattantam és útnak indultam. 

 

 

A motor 3 sebességi fokozattal használható. 1-2 és a 3, amiket a kormányról lehet vezérelni. Szükség is van rá, hiszen a motor induláskor hatalmas nyomatékkal bír és a kezdő „versenyző” nagyon meglepődhet az azonnali erőn, amit a hátsókerékben lévő 3000wattos agymotor nyújt. 

Bikaerős kismotor!

A motor erejére nem lehet panasz, sőt! Nem számított a szembeszél, vagy az emelkedő. Direkt mentem emelkedőre és a digitális km órát figyelve nem csökkent a sebesség. A 3000watt teljesítmény ilyenkor mutatkozik meg, amikor terhelés van. Mielőtt elmentem ezt a motort kipróbálni körbe néztem a piacon és azt láttam, hogy leginkább 1800-2000wattos e robogók vannak. Az LX05 pedig a 3000-el nagyon biztató volt.

 

Mentem egy nagy kört a motorral és ami lényeges, hogy mosolyt csal az ember arcára. Ettől kezdve nem érdekelt szinte semmi. Persze a műszerfa olyan mint a motor, Letisztult és egyszerű, nem akar többnek látszani, mint ami a valóság. Van nagyon jó hangerővel megáldott kürt, veszedelmes reflektorral épített első és nagyon menő hátsó lámpa. A motor nagyon kényelmes és a futóműve is jól teszi a dolgát az éppen jónak nem mondható pesti utakon. A végsebessége a segédmotorhoz képest megfelelő 40km/h, na jó alattam ment 49-et egyszer, de sík úton a 47km/h, amit csont nélkül megy az én 95 kg súlyommal.

A motor 2db egyforma akkumlátorral is tud üzemelni, habár a teszt darabban csak egy volt. Az egy akksival a hatótáv 60-70km, ha ezt duplázzuk, akkor könnyű a matek, hogy akár 120-140km távolságra is eljuthatunk. A plusz akkumlátort külön lehet megvenni azoknak, akik mindig a maximumra törekednek és nem elég a napi 60-70 km. 

 

Tehát ha ezt a lámpacsoportot látod, akkor jó eséllyel a Gentle Electric LX05 Elektromos Robogó mögött állsz a piros lámpa előtt bosszankodva, hogy ami neked órák kérdése, az annak a valakinek előtted csak egy pillanat.

A motor világítása brutálisan jó! Nem csak elől, hanem a hátsó is, mondjuk az megér egy misét, mert nagyon jó a design. Ami engem zavart, csak annyi, hogy az index visszajelző elég halk, sőt sisakban nem hallani semmit a környezeti zajok miatt, így akaratlanul is úgy felejthetjük. Tehát erre azért oda kell figyelni. Nagyon jókat lehet élménymotorozni az LX05-el, pedig még össze se párosítottam a telefonommal, hogy menet közben zenét hallgassak, mert nem láttam ennek az értelmét. Sokkal jobban leköti az embert az újdonság varázsa.

A motorban lévő akksit simán fel lehet vinni a lakótelepi lakásba is és reggelre feltöltődik, vagy éppen a munkahelyen az íróasztal mellett is elfér. Persze nem kell kivenni a motorból ha van a közelben konnektor. Egyszerűen csak csatlakoztatni kell a mocit a töltőre „oszt gól”.

MOTOR NÉVLEGES TELJESÍTMÉNYE3000 W
MOTOR TÍPUSABosch kefe nélküli kerékagymotor
HATÓTÁV60 km (20km/h-val, 70kg-os terheléssel, 10km/h alatti szélben, nagyjából sík úton mérve)
VÉGSEBESSÉG45 km/h
TERHELHETŐSÉG168 kg
MENETKÉSZ TÖMEG72 kg
AKKUMULÁTOR FESZÜLTSÉGE60 V
AKKUMULÁTOR KAPACITÁSA23.4 Ah
AKKUMULÁTOR TÍPUSALithium Ion
HEGYMÁSZÁSI KÉPESSÉG37 %
GARANCIA AZ AKKURA2 év vagy 4000 km
GARANCIA A MOTORRAkorlátlan
GARANCIA A VÁZRA3 év
TÖLTŐ71,4 V 4A
TÖLTÉSI IDŐ6 óra
FOGYASZTÁS40 Wh/km

Minden egyszerű, jól kitalált és használható. Ez ugye jó hír, mert ki szeret mérgelődni hamár megvesz valamit. Egyébként a Tesztvilág elindulása óta egyre kevesebb rossz termék van a piacon. Sokan a kínai cuccokra gondolnak joggal, de már közel nem az van, mint 5, vagy 10 éve. Igen is tudnak a kínaiak is nagyon jó dolgokat gyártani, mert tudják, hogy egyrészt magasabb összegekért, másrészt pedig könnyebben eladhatóbb a jó minőségű árú, jelen esetben az LX05.

A motor ára 1 millió Ft körül mozog, persze sok múlik az euro árfolyamon. Kinek mi éri meg? 1 millió Ft és utána nem kell tömegközlekedni, órákat dugóban ülni és tankolni sem ami nem utolsó szempont. Szerintem egy átlagos használatnál kb. 2 év alatt megtérül az ára és nem csak pénzt takarítunk meg, hanem a legfontosabbat, az időt!

Köszönjük a teszt motort az E-TWOW üzletnek, nekünk nagyon bejött!

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek