A cím már valamit elárul előre az új Qashqairól. Oké nem új, mert a múlt évben jelent meg a típus, de csak most jutottunk oda, hogy a nyergébe pattanjunk.
Egy 1,5 diesel típust próbáltunk ki ami egy manuális váltóval szeret típus. Megmondom őszintén, hogy a várakozásaimhoz képest nem jött a nagy katarzis, pedig ezt az évek alatt megszoktam a Nissantól. Mindig odateszik magukat valami nagyon menő dologgal, vagy újdonsággal.
Persze mondhatjuk ezt az újdonságot félautómata parkolási segédünkre, de nem érzem ezt olyan nagy segítségnek, főleg, hogy nekünk kell a pedálokat kezelni, hiszen manuális az autó váltója.
Szóval nem hogy nem látom az értelmét, de mire ennek a segédnek a használatával beállunk két parkoló autó közé, addigra lemegy a nap. Azért valljuk be a József Körúton nincs idő programozgatni a gyors beparkoláshoz.
A középkonzolon a menürendszerben a parkolás beállítása után tudunk csak párhuzamosan két autó közé, vagy egyszerűen az út mellé beállni egymás után. Jó nem fikázom annyira, mert a teljes panorámás kamera rendszer nagyon jó és biztonságos, úgy, mint a holttér figyelő. Az meg, hogy magától forog a kormány a parkolás közben, attól valahogy nem dobtam le a láncot. Persze bele is lehet nyúlni és átvenni az irányítást. Ilyemkor érezzük, hogy elég keményen fogja az elektromotor magát a kormányművet. Persze kell is, hiszen amikor az autó olyan szögben van, amikor nagy a terhelés a kerekeken, akkor is megfelelően kell fordulnia alapjáraton is. Gondoljunk csak bele, hogy vizes aszfalton vagy éppen földúton mennyivel eltérőbb tapadási erőhatás van a gumikon.
Ezzel az elektromotorikus erő könnyen megbírkózik.
Az autó menetstabilitására semmi panasz nem lehet! Nagy sebességnél és körforgalomban is biztonságosan tartja a kasznit a stabilizátor. Nincs semmi zavaró zaj még nagy sebességnél sem. Gondolok itt a szél zsjokra első sorban. Vagyis hosszabb úton sem úgy szállunk ki, hogy nem értjük miért vagyunk idegesek, vagy mért haragszunk a világra. Tudat alatt az ilyen zajok nagyon megfeszítik a soför idegrendszerét, amit a zavaró szél süvöltésnek „köszönhetünk” .
Az autó utasteréről csak azt tudom mondani, hogy aki ismeri a Qashqait az tudja, hogy kifogástalan.
Mind a sofőr, mind pedig az utasok szemszögéből. Ja nem pont! Hátúl a középső helyre ne ülljön 180cm-nél magasabb ember, mert rá fog jönni azonnal, hogy ezt nem az európai magasabb embereknek tervezték. Az utastér tető kicsit alacsonyra sikerült, ami engem, mint vezető nem zavart egyszer sem, de tényleg alacsony. Az ülések nagyon szépek. Itt mindíg meg tud újjúlni a Qashqai. Tényleg szép és már a programozható ülésbeállítás is belefért egy kis plusznak. Ami tényleg kellett már.
Az autó választható elsőkerék vagy összkerék használatban, ami csak egy egyszerű gombnyomással választható. Ennek a működését a műszerfalon Live View digitális módon figyelhetjük. Tetszik és nagyon dinamikus is az autó összkerék használattal, pedig csak 1,5 diesel autóról beszélünk.
A média lejátszó az teszi a dolgát rendesen, ami már természetes nekem ennél a típusnál. Az autóval jó utazni nagyobb távolságot is a felpattintott tempomattal és nem úgy szállunk ki, hogy mindenünk fáj, vagy nem fért el a lábunk és el vagyunk gémberedve. A hátsó ülések 2:1 arányban dönthetőek és középen kapott helyet egy pohártartó is, ami tényleg jó arra, amire való. Az autó utastér teteje teljes panorámás így ha akarjuk akkor egy gombnyomással el is húzhatjuk a tetőkárpitot és érezhetjük a szabadság érzést, persze nincs sibeda, vagyis tetőablak, hiszen ez a teljes panoráma lehetőség kizárja és annyira nem is divat már.
A csomagtartó mérete elég nagy, amiben van pluszban két felnyitható alsó rekesz és két oldalsó nyitott tároló is. A sok „apróságról” nem akarok most már beszélni, mert hosszú évek óta a Nissan alapból beleteszi. 360 fokos kamera rendszer, kulcs nélküli indítás és ajtónyitás, táblafigyelő rendszer, sávelhagyás és holttér figyelő és a ráfutást figyelő kamera is.
Összességében megszerethető az új Qashqai, de nem azonnal, hanem kb 4-5 nap és 800-1000 km után és a legelső tankolásnál, amikor rájövünk, hogy annyira nem éhes a nagy karosszériához képest.