- Nagyon jó volt vezetni.
- Nagyon nagy volt, nehéz volt parkolni még kamerákkal is a méretek miatt.
- Jó a fogyasztása, de a karosszéria méretek miatt elég lomha. Szerintem kicsi neki ez a motor.
- Elöl rendkívül kényelmes, viszont mögéd beülve már sajnos szűkös a fejtér és a lábtér sem egy óriás.
- A 3. üléssor meg egy vicc. Nem is értem azt miért kellett. Még a gyermekeimnek is egy kín volt beülni. Felnőttnek meg lehetetlen, pláne, ha valaki ül előtte.
- GPS nem igazán használható, pontosabban nehézkes az adatok beírása. A telefon funkció jó volt.
- Érthetetlen, hogy egy 7-8-9 millás autóban miért nincs minden ablakhoz automata vezérlés, csak a vezető oldali ablak automata. Az én 5 millás Skodám ezeket tudja. És csak külön kapcsolóval lehet behajtani a tükröt. nem megy távirányítóval, csak manuálisan.
- A kárpitozás szép volt, az ülések jól tartanak. Könnyen be lehetett állítani az ülés pozíciót.
- A csomagtér motoros ajtó is remekül működött. abba bele szerettem. Az kellene a következő autómba.
- A csomagtartó jól pakolható, de a felesleges 3. üléssor miatt kicsi.
- A panoráma tető is szuper volt, de ez miatt a hátsó üléssoron ülőknek a fejtér és 188 cm felett már kényelmetélen.
- Terepen nem voltam, arról nem tudok nyilatkozni. Csúszós, havas úton remekül megfogta az autót a 4 kerék.
Az autó a kemény mínusz 20 fokokban volt nálunk és az egész éjszakás hideg idő után is gond nélkül indult. Gondolom annak is köszönhető, hogy nem egy „gagyi” 15w-40 viszkozitású olaj van a motorba, ami megfogná a dermedés miatt a dugattyúkat. A másik pedig, hogy a nagynak nem mondható motort könnyebben megforgatja az akkumlátor. Persze ilyen hidegben azért indulás előtt járatni kötelező egy dízel autót és főleg egy 1, 6 literest, ami ekkora kasznival párosul. A Nissan az X-Trailnél figyelt a luxusra, ami itt ott még kis finomításra szorul, de legfőképpen a motorméret és a nyomaték terén, hiszen ha beül hét utas az autóba és még csomagot is teszünk a csomagtartóba (miért ne tennénk), akkor a hegyek között ne vagánykodjunk nagyon, hanem szépen komótosan haladjunk fölfelé. Ugyanezt az 1,6-os automata váltós dízel Qashqairól már nem mondhatom el, mert hihetetlenül jó összhangban van az autó minden porcikája. A Qashqai nagyon jól össze van rakva.
Ennél az X-Trailnél az összkerék azért billenti a mérleg nyelvét, legfőképpen ilyenkor, amikor a nagy karosszériát tartani kell a csúszós utakon. Ez valami zseniális!
A Karosszéria nagy-nagy hatalmas. Nem könnyű vele manőverezni a bevásárlóközpontok parkolóiban, vagy egy mélygarázsban. Persze sokat segít a 360 fokos kamerarendszer, amit szerintem minden autóba be kellene építeni a holtterek miatt, így még véletlenül sem tolatunk neki egy alacsony korlátnak, vagy oszlopnak. A megjelenés a méretekből fakadóan is elegáns és szembetűnő. A hatalmas könnyűfém kerekek pedig ezt csak tetézik.
Összességében egy jól vezethető, 5 személynek kényelmes autó az X-Trail, ami pénztárca kímélő a fogyasztás tekintetében. Elegáns prémium belsővel, amibe jó beszállni. A negatívumokat pedig azért írtuk le, hogy lássátok, vagyis nézzétek ti is meg, amikor X-Trailt vesztek, hogy valóban csak ennyi, amit a típus „fikázása” miatt fel tudtunk hozni? Igen, de ami nekünk hiba, az másnak áldás, vagyis kis motor, kis fogyasztás, kis biztosítás, nagy kaszni, hát ez a Nissan X-Trail!