Nissan Leaf 385km

Estimated read time 4 min read

Már elég régen próbáltuk a Nissan Leaf elektromos autóit, bár nagyon hosszú időre azért nem tudunk visszatekinteni. Az első teljesen elektromos Nissan ha jól emlékszem max töltöttségnél 160km-t írt ki. Ámultunk és bámultunk más kisebb e autóhoz képest, szóval az olyan nagyon menő volt. 160km az sok, gondoltuk, bár csak addig, amíg nem kellett bekapcsolni a fűtést, vagy nem ment az ablaktörlő és a szélvédő páramentesítés. De mégis hatalmas élmény volt. Azóta már sok víz lefolyt a Dunán és itt állok az idei elektromos Nissanja mellett.

A forma már sokkal modernebb, szép ívek és olyan nagyon személyautós. Emlékszem az első szériára, amikor azt mondtam, hogy ez már nem az a csúnya elektromos autó, mint a többi. Az új Leaf már többször felülmúlta önmagát és nem csak a külső, hanem a belső jegyeiben is kicsit talán megelőzte a korát. Persze ezzel lehet vitatkozni, de a ami tény, hogy a Nissan hatalmas mérföldkövet tett le az elektromos autózás, vagyis a zöld közlekedés terén. 

 

A teszt autónk nagyon szép és igényes bőrbelsőt kapott. A világos bőr mindig a luxust próbálta mutatni. A Leaf-nek ez nagyon jól áll. A fehér, vagyis inkább csont szín a kék design berakásokkal, kék fényű díszcsíkokkal nagyon is mutatós. Öröm ebbe az autóba ülni. Mindenféle extrát megtalálunk természetesen, amikről egyesével nem fogok kitérni. Nissan Leaf 385km? Teljes töltésnél ezt írta ki a műszerfal. Erre nagyon kíváncsi voltam és elindultam vidékre. A távolság oda-vissza 300km, így gondoltam előtte azért elintézek egy-két dolgot még mert van kraft rendesen az akupakkban. Szóval maradt 320 km, aminek elégnek kell lennie. Oda szépen el is értem. Nem kellett nagyot gyorsítgatnom, mert nem volt semmi forgalom. Átlagsebességem 110km/h körül volt.

 

Visszafelé útra is maradt energiám, vagyis lett volna, ha egy túl buzgó sportautós nem akart volna levillogni az első 10km után visszafelé. Nem bírtam és nem hagytam magam. Olyat odapörköltem a német benzintemetőre, hogy öröm volt nézni, persze az eco módot kikapcsoltam előtte. Talán még a nagymenő benzines tulaja egy könnycseppet is elmorzsolt, utána meg a fél tank benzint, amit hirtelen elfüstölt.

 

Mondjuk én meg szívtam a fogam, hogy annyi áram oda lett, hogy ezután már ki is írta a navigáció, hogy a kijelölt úticél a hatótávon kívül van. Na szép, mehetek valamerre tölteni, pedig nem akartam. Na de itt jön a spórolás és a gáz elvétel. Beálltam 90km/h-ra és már csak olyan 40 km lehetett, amikor már a 70km/ látszott megfelelőnek és szigorúan csak az e pedál. (Az e-pedál, ami egy pedálos vezetést tesz lehetővé az autóban. A gázpedál felengedésével a motorfékkel fékezünk és energiát táplálunk vissza az akkumlátorba)

 

Maradt a végére 9% és nagyon dagadt a mellem, hogy nem kellett megállni egy kis kényszer pihenőre.

 

Az autó nagyon kényelemes elől és hátul is. A csomagtartója hatalmas. Tele is pakoltam gyorsan és magam is meglepődtem, hogy mennyi mindent elnyelt. Ez a Leaf már nem az a régi Leaf, amit annyira szerettem, ez már nagyon messzire képes menni és a régi 160km, ami igazából csak olyan 130 volt, nagyon hihetetlen. A Nissan nagyon jól összegyúrja az autókat. Családi, gyors, tágas, szép és közben elegáns is!

 

 

 

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek