Sziasztok! Remélem mindenki jól van és a vírushelyzetre való tekintettel többet vagytok otthon, mint hogy csavarognátok. Most a Lamax S7 tükörbe épített dual kamerát fogjuk kipróbálni.

 

 

Ja nem!

Nem kipróbálni fogjuk, mert azon már túl vagyunk, hanem elmondani nektek a véleményünket. Ez a vélemény már annyi minden terméket körüljárt és annyi mindent látott, hogy megszámlálni sem lehet. Volt már sok menetrögzítő nálunk.

 

 

 

Volt olyan is, ami tetszett, de olyan is, amit legszívesebben a földöz csaptam volna, mert annyira rossz volt. Nem is értem, hogy miért jó olyan terméket a piacra dobni, ami nem ér semmit, sőt nem is jó semmire? Nem lesz a sok olcsó hulladéktól nagyobb bevétel, mintha minőségi terméket árulnának, hiszen annak mégis csak jobban elmegy a híre és hosszú távon jobban megtérül.

Nézzük akkor a Lamax S7 dobozát és azt, hogy mit rejt 46.990 Ft-ért!

 

 

 

Amikor kinyitjuk azonnal a tükörlappal találkozunk, ami alatt vannak a kábelek, a hátsó kamera, szivargyújó csatlakozó, GPS vevő egység, két tükör rögzítő gumi heveder és egy micro sd-USB átalakító a számítógéphez.

 

 

 

 

A hásó kamerát és a GPS vevőt is 3M-es kétoldalas ragasztóval tudjuk a szélvédőre helyezni. Aki használt már ilyen ragasztót az tudja, hogy feltenni könnyű, de leszedni szinte lehetetlen. Szerencsére én kitaláltam, hogy egy vékony damillal simán át lehet vágni, mint a fazekasok amikor az elkészült vázát egy dróttal levágják a korongról. De azért ne kísérletezzetek, mert nincs plusz 3M-es, kétoldalas ragasztó a dobozban, pedig van!

 

 

 

Elsőnek a tükröt célszerű a két gumi rögzítővel feltenni az autó gyári tükrére. Ez eddig egyszerű is. Ezután jöhet a hátsó kamera, aminek ugyan elég hosszú a kábele, de ha nem vagyunk ügyesek, akkor nem. Célszerű ezért a jobb oldalon kezdeni és ott végig futtatni a vezetéket az A-B-C oszlopoknál az ajtókeret tömítő gumiknál  szépen bevezetve. Nem kell félni ettől, mert bajt nem csinálhatunk, csak szépen haladjunk hátrafelé.

 

 

 

 

Mielőtt feltennénk fixen a hátsó kamerát azért ne felejtsünk el egy próbát csinálni, nehogy pl. bezavarjon a látószögbe az ablaktörlő, vagy a hátsó szárny. Ezt egyszerűen egy ragasztószalaggal megtehetitek és amikor már minden oké, akkor érdemes föltenni a kétoldalas ragasztóval. Ezután még a hátsó kamera vertikális szöge állítható, szóval nagyon nem tudtok félre lőni. A GPS vevőnél már semmi extra nincs, mert egyszerűen elfér az első tükör holtterében.

A hálózati tápellátást szivargyújtóról kell megoldanunk. Ennek a kábelét is el lehet vezetni hasonlóan a hátsó kameráéhoz. Ha éppen mást is használunk a szivargyújtóról, akkor sajnos kell vennünk egy elosztót is. Dehogy is! Lamaxék erre is gondoltak és a szivargyújtó töltő felső részén kapunk egy plusz USB aljzatot.

A Dual kamerarendszer minden egyes indulásnál, vagyis akkor amikor az autót gyújtásra tesszük automatikusan elindul és rögzít, ami előttünk és ami mögöttünk van 140 fokban. Az első kamera Full HD, a hátsó pedig HD felbontásban 30, illetve 25 kép/másodperc sebességgel.

 

 

Olyan iramban fejlődnek ezek a kütyük, hogy pár éve még az is nagy szám volt, ha megvan a felvétel. Most meg jobb a minősége, mint egy átlag TV-nek. És persze kaptunk az évek alatt sok extrát is. Az S7-nél GPS-t, tolatásnál az automata hátsó kamera mód, de a leginkább hasznos az, hogy kapunk egy hatalmas tükröt, ami elrejti azt, ami eddig külön konzolon volt a szélvédőre helyezve. Ezt igazán akkor értékeli az ember, amikor nem azzal szembesül, hogy bezúzták az oldalablakot a kamera miatt. 

Az S7 tükörkamerája nem zavar akkor sem, amikor csak tükörként szeretnénk hátranézni, vagyis az eredeti funkciót használni. Az első tükörbe épített kamera nem csak vertikálisan állítható, amint a hátsó kameránál, hanem horizontálisan is, na jó egyszerűbben fogalmazva össze-vissza, mert egy gömbcsukóban csatlakozik a tükörházhoz.

 

 

 

 

A kamerát beszerelés után pár napig hagytuk dolgozni. Ez idő alatt, lehet viccesen hangzik, de nekem biztonsáágérzetem volt. Jobban ugyan ekkor se tudtam vezetni, de a tudat, hogy elől és hátul is mindent rögzít a kamera, az nagy biztonság érzet. Egyébént a két kamera felvételt külön mappába gyűjti az S7, tehát nem kell órákig böngészni a valamit meg akarunk keresni.

A LAMAX S7 Dual paraméterei

Az első kamera felbontása 1920×1080 30 fps, 1280×720 30 fps
A hátsó kamera felbontása 1280×720 25 fps
Kijelző 4,3“ HD LCD
Felvétel látószöge 140°
Videó formátuma MOV
Videó formátuma JPG
Memória típusa Micro SDHC až 32 GB
Összekapcsolhatóság USB
Csatlakozó kábel hossza kb. 5 m
Hálózati frekvencia 50/60 Hz

 

 

 

Jó dolog, hogy akár menet közben is tudunk fotózni a jobbra nyíl gombbal és meglepően jó a minőség, vagyis azt akarom ezzel mondani, hogy menet közben se nagyon mosódnak el a környező dolgok. A visszapillantó jobb oldalán jelenik meg az első kamerakép, vagyis az éppen aktuálisan kiválasztott mód, mivel lehet front kamera, hátsó kamera mód, vagy vízszíntesen és függőlegesen is megjeleníthető osztott képernyő. Így egyszerre nézhetjük a felvételt. De minek? A kamera kontrolkép kb. 2 perc után eltűnik és simán már csak a tükör látszik enyhe kékes színben. 

Tolatásnál sokat segíthet a kamera a holt tér figyelésében, ami nem elvetendő szempont a nagy holtterű autóknál, vagy akár a kisteherautóknál. Az ördög nem alszik és jobb felkészülni erre, mint a biztosítót hívogatni. Jajj majdnem elfeljtettem, hogy a hátsó kamerához  kis öntapadós kábel konzolokis vannak a dobozban, ami nagyban segíti a felszerelést.

Most már vissza a felvételekhez. Minőségben nem vártam csodát, szóval a meglepetést sem. Minden rajta van, a hangot zseniálisan rögzíti, habár a Premiere Pro nem akarta  beolvasni az elkészült nyersanyagot, azért a Sony Vegasnak sikerült. Ilyenkor egy első kamera és egy hátsó kamera felvétel kerül rögzítésre a micro sd kártyára, függően a beállításoknál megadott felvételi idő függvényében. A hátsó kamera kb. 0,2 másodperc csúszásban volt az elsőhöz képest, vagyis ha egyszerre indítjuk el a két felvtelt, akkor ennyivel később indul a hátsó anyag. Na de kit érdekel? Én is csak azért vettem észre, mert szinkronba húztam és lehet az is, hogy direkt nem egyszerre indul, hogy ne terhelje a kamera képfeldolgozó processzorát. Na de én ehhez már tényleg nem értek. Lényeg, hogy működik és minden rögzítésre kerül.

A fotók egy másik külön mappába kerülnek. A hátsó kamera videó és fotó minősége elmarad az elsőtől, hiszen az első az 1080p, míg a hátsó 720p, vagyis Full Hd és Hd. A felvételek H.264 tömörítéssel és MOV formátumban kerülnek mentésre a micro sd kártyára. A maximális kártya méret 32GB lehet. Nincs is ugyan nagyra szükség, mivel a felvételek felülírják egymást a beállításokhoz mérten, amikor nem törtnik semmi, csak repesztünk jobbra, balra. A beszerelés és a beüzemelés után úgysincs semmi dolgunk a kamerával, és csak mint tükör kell használnunk. Minden taljesen automatikus.

Tud a kameránk, akarom mondani a tükrünk, hogy parkolásnál “felfesti” a sávunkat, mint a menő új autóknál a közép konzolon, habár ott sokszázezer forintért. Jelez az S7 sávelhagyáskor is, persze annak a szaggatott vonalnak látszódnia kell. Este ködös időben és ahol nagyon kopott a felezővonal, vagy az útszéli “szamárvezető”, ott már ez az opció felejtős.

A kamera, ja már megint…., a tükör megvásárlásával kapunk még parkolási segédet is és GPS-t is, ami minden pontosan rögzít. A sebességünket, pontos koordinátáinkat, amit baj esetén azonnal zárol az sd kártyára, így biztosak lehetünk abban, hogy ezek az adatok is meglesznek a videó file-ok mellett.

Aránylag egy jól használható tükröt kapunk  a pénzünkért, amihez a bónus 

  • Full HD kamera
  • Hd kamera(tolató kamera)
  • GPS vevő egység
  • Első-hátsó fényképező
  • Sávelhagyás asszisztens 

 

Mindez 46.990 Ft-ért, ami egy közlekedési balesetekre specializálódott ügyvéd egy levélírása, amiben próbálja a mi igazunkat megírni. A kamera ezt nekünk azonnal megkeresi és ha valamikor jól jön, akkor ilyenkor nagyon!

Nem okozott az S7 nekem csalódást, habár a Lamax S9 után már semmi sem tetszik!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.