Itt a tavasz és kisütött a nap!

A legjobb ilyenkor kimenni a szabadba és kicsit gurulni az eMaki.hu áruház elektromos rollerével.

Nem igazán szoktunk teszteket árral kezdeni, de itt annyira furcsa az alacsony ár, hogy ehhez mérten kell ezután gondolkodni. Az átlagos elektromos rollerek 160-350.000 Ft között mozognak. Igen nem olcsó modhatja az egyszerű halandó és igaza is van. Ezeken az elektromos kütyükön nagyon magas az akkumlátor miatt a plusz (adó) költség, amit remélhetően a környezetvédelemre fordítanak.

Mit kapunk akkor 79.000 Ft-ért, ha egy jó elektromos roller 250.000 Ft körül mozog?

HECHT 5125 

 

Ez olyan ár, amire leginkább azt mondjuk, hogy gyanúsan olcsó. De nézzük is meg a doboz tartalmát és pár mozzanatot a beüzemelésről.

 

 

 

Nagyon egyszerű a HECHT 5125 beüzemelése, amihez nem kell semmi szakértelem, vagy éppen szerszámosláda. A roller már feltöltött állapotban volt a dobozban, aminek örültem, mert azonnal rá tudtam pattanni. Félve ugyan, mert elég nehéz (95kg) vagyok. Na ugye, tiszta vicc ekkora embernek rollerezni, de én szeretek gyerek lenni.

A kormány felhajtva egy kattanás jelzi, hogy biztonságosan ki van nyitva és készen áll a bevetésre. A kormányon lévő kijelzőn tudunk informálódni a töltöttségről, sebességről, hogy milyen módválasztó helyzetben használjuk a rollert. Szintén a kormányon, vagyis pontosabban mindkét markolat mellett van egy úgynevezett csúszós, hüvelykújjal kezelhető kis kar. Az egyik a gáz, a másik a fék. A gázzal tudjuk elindítani és használni a rollert. A HECHT 5125 már álló helyzetből is 0 km/h sebességtől indítja a motort. Sok roller erre nem képes, mert meg kell lökni lábbal, hogy bekapcsoljon az elektro motor. A másik kar a fék. Ez a kar nem úgy működik, hogy azonnal blokkolja a kerekeket, hanem mint egy motorfék. Ez a fék csak az első kereket fékezi határozott lassulással, de a kerék nem csúszik meg, még poros úton sem. Ez azért nagyon fontos, mert baleset okozója lehet.

A motor az első kerékben van, ami teljesen zárt, így ha elkap az eső, akkor sem történik baj. Persze nem arra tervezték, hogy hatalmas víztócsákon keresztűl gázolj vele, de félteni sem kell a technikát. A hátsó kerék már csillagküllős és nincs benne motor. A hátsó része a rollernek spirálrugós lengéscsillapítású, ami a roller taposója alatt van. Maga a roller nagyon masszív felépítésű, még a lecsukható kormányoszlopnál is. Semmi kotyogás, vagy mozgás nincs. Bekattan a helyére és kész. A kinyitása is pofonegyszerű és erőlködés mentes. Egy kis csúszó reteszt kell elhúzni és kész. Szóval ez nagyon egyszerű és praktikus.

Amit talán még el kell mondanom az az, hogy a fényezése is tartós lesz, hiszen műanyag tartalmú PUR (poliuretán) festékkel van bevonva, amit leginkább az ipar használ tartóssága és ellenállóképessége miatt. És azért valljuk be, hogy  a roller nem az a kategória, amit nem érhet külső behatás.

Mi a poliuretán?

Poliuretánt valamilyen formában minden nap használunk – otthon, az irodában, az autóban, sportoláshoz és szabadidős tevékenységhez, de még akkor is, amikor szabadságon vagyunk.

A poliuretán sokoldalú, modern és biztonságos. A felhasználások széles körében alkalmazzák, hogy a legkülönfélébb fogyasztási és ipari termékeket hozzák létre, melyek alapvető fontosságú szerepet játszanak abban, hogy életünket kellemesebbé, kényelmesebbé és környezetbaráttá tegyék.

A poliuretán egy műanyag, ami különféle formákban létezik. Kialakítása lehet kemény vagy lágy, és a legjobb választás a fogyasztói alkalmazások széles köréhez:

 

  • hűtő- és fagyasztógépek szigetelése
  • épületszigetelés
  • bútorok kárpitozása
  • matracok
  • autóalkatrészek
  • bevonatok
  • ragasztóanyagok
  • görgők és abroncsok
  • kompozit faipari termékek (MDF, HDF, OSB)
  • cipőtalpak
  • sportruházat

 

Szóval a roller elég “combos” festékkel van lefestve.

A Hecht 5125 géphez, mint már szinte mindenhez, van egy applikáció is, amivel nyomonkövethető a tölltöttség, az utazási km, ás pár kiértékelt dolog, amibe én bele sem merültem, mert ha rollerezünk, akkor rollerezzünk és ne telefonozzunk.

 

Közlekedés a HECHT 5125  rollerrel.

Az indulást a kis kormány melletti karral kezdhetjük meg. A roller könnyen kezelhető és hamar eléri a végsebességet, ami alattam 14km/h-ra sikerült feltornázni. Ez sík útra értendő. A végsebesség és a gyorsulás is, valamint a megtehető km is a terhelés függvénye.

Pontosan nem tudom így megmondani, hogy mennyit lehet megtenni egy feltöltéssel, de mentem vele már 23 km-ert és még megy. Pedig rengeteg gyorsítás és lassítás is volt közben.

Az roller induláskor teljes gáznál sem ugrik meg, hanem fokozatosan és kiegyenlítetten gyorsul.

A lassításkor a roller nem termel vissz energiát az akksiba, szóval ha lemerül akkor tölteni kell.

Nagyon kényelmes!

 

Mi már nem az első elektromos rollert teszteljük és el kell mondani, hogy ez a roller nagyon kényelmes, talán meg is kockáztatom, hogy a legjobb ezen a téren, annak ellenére, hogy nincs első lengéscsillapítás. A lábtartó rész elég nagy, hogy mindkét láb kényelmesen elférjen rajta és a kormányrúd is olyan masszív, hogy a nagy erőbehatáskor sem hajlik meg, pedig tudjuk, hogy nagyon nagy az erőkar és terhelés a kormányrúdra.

Nem csak elsőkerék fék van, hanem hátsó is, ha lenyonjuk a fém sárvédőt, vagyis egyszerűen letapossuk. A rollerrel könyú, egyszerű közlekedni és a lépcsőn, vagy a tömegközlekedésen is lehet szállítani, mert összecsukni kb. 10 másodperc.

A forgalmazó 2 év garanciát ad a termékre, ami jó nagyon a megszokott 1 év tekintetében.

 

Termék info: HECHT 5125 

akkumulátor Li-ion 36V / 4,4Ah / 250W
kerekek első/hátsó átmérője [coll] 6,5
tömeg [kg] 10,5
max. sebesség 18 km/h
max. terhelhetőség [kg] 100
töltési idő (h) 3

Összességében egy nagyon jól kezelhető és biztonságérzetet adó kis elektromos roller a HECHT 5125, ami nem csak praktikus, hanem az ára tekintetében egyenesen főnyeremény!

Nem a sokkal drágább, prémium kategóriát akarjuk lehúzni, de tény, hogy ez a roller, ár és minőség tekintetében magasan veri a hazai roller piacot!

 

79.900 Ft? Nagyon megéri a Tesztvilág.hu szerint!

 

A rollert az eMaki webáruháztól “szereztük” be.