Nomád élet a Varta lámpáival

Estimated read time 5 min read

Nem igazán vagyunk nagy nomád fanok, vagyis nem túrázunk és nem is alszunk sátorban napokig egy elhagyatott erdős rengetegben. Mi már kicsit ellustultunk és jobban is szeretünk ágyban, párnák között aludni. Persze régen más volt, hiszen gyerekkorunkban nagyon szerettük a sátorozást. Annak van valami megmagyarázhatatlan „életérzése”. Együtt lüktetni a természet hangjaival, élővilágával. Mi is így tettünk és társként magunkkal vittünk három kézi zseblámpát és egy  kemping lámpát, ami nem csak fényt, hanem….., na de nem rohanok előre ennyire.

A helyszínünk egy faházas kemping volt, ami Balassagyarmat és Szécsény között található. Robinson Szigetek Szécsény a hely neve, ami csodálatos környezetben és egyedülálló élővilággal rendelkezik. A nevéhez is hűen sok kis sziget található itt, amit az Ipolynak köszönhetünk és annak, hogy nem álltak neki a folyót szabályozni. Tette az a dolgát és „gyártott” is nekünk sok kis szigetet. Szóval ide mentünk, hogy távol a főváros zajától kicsit pihenjünk.

A területen ugyan van áram, de a faházakban szerencsére nincs, így rá voltunk kényszerülve a lámpákra, amit ezúton is köszönünk a Andinak, aki a Varta termékeket adta nekünk.

Először is egy kis piros maroklámpát, ami jól kézre esik és gumírozott a jó fogás érdekében. Ebben a lámpában SMD LED van, amit 3 darab AAA-s elem működtet.

SMD = Surface Mounted Device, azaz felületszerelt eszköz. Ezek nem lábakon állnak, hanem a felületre felfektetve szerelik, így a hőelvezetést meg lehet oldani.

Nálunk nem kérdés, hogy VARTA elem, mert még azt is kaptunk Anditól, hiszen nagyon gondoskodó és figyelmes. Szóval így 4,5 Volt van bezárva az egyébként fémházas lámpában. Igen, természetesen vízálló, hiszen a lámpa test végén, ahol az elemet kell betenni egy kúposan illeszkedő végzáró, amin a biztonság kedvéért még egy gumigyűrű is van. A lámpát a végén lehet be és kikapcsolni. Két választható fényerő van lehetőség szerint. Ez olyan jó kis masszív lámpának tűnik, ami kis helyen elfér.

Sárga VARTA lámpa

Minden szinte ugyanaz az előzőhöz képest, habár a lámpa test karcsúbb és itt már csak két AAA-s elem található. Élettartamban valószínűleg rövidebb is, mert a két elem az ugye nem három.

Kék VARTA lámpa

BIG Light! Nagy fény és nagy test.

A legnagyobb méretű és legnagyobb energia kapacitással bíró lámpa kemping lámpa.

Na ennek a lámpának már kell a hely. Olyan, mint az amcsi rendőrök lámpája, ami nem csak világításra használható, hanem sok minden másra is.

Most nem kimondottan a végén lévő sörnyitóra gondolok, de valljuk be a nomád életünk egyik alapköve nyáron a hideg sör, amit a cég jó érzéssel átültetett a lámpába sörnyitó formájában. Köszi! Amúgy nem mellesleg majdnem elfelejtettem, hogy a lámpák a világítás alatt feltöltődnek, vagyis csak az elején lévő műanyag foszforeszkáló rész, így a lekapcsolás után is hosszú ideig szépen világít. Vagyis nem kell a sötétben keresgélni. De jó ötlet!

A utolsó nálunk a sorban és most nem úgy értem, hogy minőségileg, hanem ez más területet képviselő lámpa. Ez a legjobb társ, amikor este szalonnát sütünk, vagy csak egyszerűen éjszakai horgászatot rendezünk.

A lámpa sárga fényét nem szeretik a bogarak és a szúnyogok. Pont annyira nem, hogy saját tapasztalataink alapján kb 4-5 méteres sugarú körben lazán nem kell elővenni a szukut. Én el is mentem egy gyógyszertárba és megnéztem mennyibe kerül egy pumpás 150 ml-es szúnyogriasztó. Kapaszkodni kérem! 1500 Ft -tól kezdődnek és még büdös is leszel tőle.

A lámpa körül többen is vagyunk és nem kell zavarászni a szúnyogokat, mert hiába a drága pumpás szúnyogriasztó, úgyis idegesít a körülöttünk zümmögő sok kis fenevad.

Természetesen itt is van két fényerő fokozat.

Tehát nálunk ez a No1 Varta lámpa a kempingezés alatt!

A következő tesztek is érdekelhetnek....