Város a falu szélén

Estimated read time 5 min read

Pár héttel ezelőtt meghívást kaptunk a Hernádvécsén található Hotel Vécsecitybe, ahol egy igen kellemes hétvégét volt lehetőségünk eltölteni. Már a megérkezésünk előtt eltöprengtem azon, hogy egy hotelnek miért adnak „city”, vagyis város nevet, de úgy gondoltam, majd megkérdezem a tulajdonostól, és vagy így, vagy úgy, de biztos kiderül.  Maradjunk annyiban, hogy elég hamar rájöttem a név eredetére…

Hernádvécse egy kicsiny, csábítónak sajnos egyáltalán nem mondható falu, amely Miskolc és Kassa között helyezkedik el a 3-as főút mentén. Maga a falu nem túl érdekes vagy izgalmas, de a táj és a környezet elképesztően szép. Szerencsékre nagyon kellemes, 15-20 C°-os őszi időnk volt, így a környéket is alaposan bejártuk. Hernádvécse turisztikai szempontból kiváló helyen van: pár kilométeren belül olyan látványosságok érhetőek el, mint például Kassa, Boldogkőváralja, Regéc és Füzér várai, Vizsoly, a festői Hernád, a Hollóházi Porcelánmanufaktúra és felszíni ásványkincseiről híres Telkibánya a Zemplénben és rengeteg környéki kastély. Már csak egy megfelelő szállás kellene, ahol megszállhatunk, hogy elkezdhessük a környék feltérképezését. Mi találtunk egyet 🙂

Hotel Vécsecity

A Hotel Vécsecity tulajdonosa Dr. Takács Tibor, az állatorvostudomány kandidátusa, korábbi egyetemi oktató, majd vállalkozó egy régi álmot valósított meg a hernádvécsei kastély újraélesztésével. Gróf Vécsey János 1790-ben építette fel a neobarokk kastélyt, amely az utóbbi évtizedekben teljesen kihasználatlanul, már-már a pusztulás szélén állt.

„Mindig is szerettem volna egy kastélyszállót, nagyon sokat keresgéltem, mire rátaláltam a hernádvécsei kastélyra. Mit mondhatnék, beleszerettem…”- meséli nekünk Tibor a kezdeteket.

„Bevallom, annyira megfogott a táj szépsége, a környék, a közelben lévő nevezetességek és persze maga a kastély a több hektáros területével, hogy egyértelműen megtaláltam azt, amit kerestem” – folytatja.

Megérkezésünk után nem sokkal már világossá vált számomra, miért lett „Vécsecity” a hotel neve. Ez a hely ugyanis nem egy egyszerű szálloda, ahova az egész napos kirándulás és nézelődés után aludni tér be az ember. Inkább képzeljünk egy mini várost egy falu közepén, ahol van minden, de tényleg minden, ami a kikapcsolódáshoz és pihenéshez szükséges: egy kis tó romantikus csónakázáshoz, játszótér a gyerekeknek, sportpályák, állatsimogató és ha ez nem lenne elég, a több hektáros területen még lovaglásra is van lehetőségünk.

A szálloda négy része mind-mind különböző stílust vonultat fel előttünk: a kastély a korhű barokk hangulatot idézi, felső szintjén található a „kastélyba zárt város” kétszintes apartmanházakkal a családosok részére. A Vörös Torony szobái minimalart stílusával a fiatal pároknak tökéletes választás egy romantikus hétvégére, míg a Zöld Ház szobái polgári, meghitt nyugalmat sugárzó berendezéssel várja  az idősebb vendégeket. Három teljesen különböző stílus, mégis az egész egy egységes képet nyújt.

Egy biztos, hogy az 55 szoba bármelyikében is szálljunk meg, körbenézni kötelező! A City-ben található Ó-színpad alkalomadtán koncerteknek, színháznak ad otthont. A kastély részében barangolni pedig olyan érzés, mintha múzeumban lennénk, de itt nincsenek elzárva a kiállítási darabok. A neobarokk bútorok, a berendezések szinte csábítják az embert, hogy üljön le, beszélgessen, vagy éppen fogjon egy pakli kártyát és kezdjen el egy forró tea mellett egy játszmát az ismerőseivel, barátaival. Az egész olyan érzés, mint egy időutazás a XVIII. századba, amit szavakkal nem lehet elmondani…ezt át kell élni. De talán ez a pár fotó segíteni fog ebben:

Ha pedig már túl vagyunk mindenen, csónakáztunk a tavon, meglátogattuk a környező kastélyokat, a csodálkozástól leesett állunkat pedig összeszedtük, akkor látogassunk el a hotel wellness részlegére, mert a Vécsecityből ez sem maradhatott ki. Mindent megtalálunk itt, ami egy kimerítő nap után szükséges lehet: meleg vizes élménymedence, gőzkabin, finn szauna, ellenáramos úszómedence, illat – és fényterápiás szoba. Bejelentkezésre esetén pedig masszás és szolárium is a rendelkezésünkre áll. Ha pedig bababőr puhaságú bőrrel szeretnénk hazatérni, felétlenül ajánlom a szálloda kétszemélyes sókádjának kipróbálását!

Ha egy felejthetetlen hétvégére vágyunk, nem pedig csak egy sima szállásra, akkor mindenképpen érdemes ellátogatni a Hotel Vécsecitybe. Ezt szerintünk legalább egyszer mindenkinek látnia kell!

A következő tesztek is érdekelhetnek....