Nem is volt olyan régen, amikor bemutatták a Vissza a jövőbe című filmet és csodálkozva néztük, hogy vajon tényleg légdeszkákon fogunk közlekedni 20- 30 év múlva? Vagy az autóink szárnyra kelnek mint valami repülő, amik majd száguldanak az égi autópályákon?
Ez ilyen gyorsan azért nem történt meg, de egy hírnöke azért eljutott hozzánk. Mégpedig egy vadi új fejlesztés az Airwhell S3T modell. Persze az autós szakértők most mondanák, hogy a T az a Ford legendás modellje. Megelőlegezhetjük a T modellnek járó hírnevet az Airwheel elektromos kétkerekűjének is, mivel egy új utat nyit meg az elektromos közlekedés irányában.
Elég balszerencsés módon kezdődött ez a teszt sorozat, mivel az idő nem volt hozzánk kegyes az első napokban. Ettől függetlenül a forgalmazó elmondta, hogy nyugodtan használjuk esőben is, mert baj nem történhet a kétkerekű masinával. El is áztam úgy, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva.
Na de már megint előre rohanok, pedig nem is sietek sehová. Szóval az egész az Airwheel bemutatótermében indult, ahol átvettem a készüléket. Az üzlet kongott az ürességtől, amikor beléptem. Gondoltam vagy nagyon szegény az üzlet, vagy olyan jó a termék, hogy nincs is belőle, mert elkapkodták. Egyik sem. Mint kiderült azért üres az eladótér, hogy tudjanak a vevők gyakorolni, mielőtt kilépnek az utcára és váratlan meglepetés érné az új tulajdonost.
Segítőkészségben és technikai segítségben nem volt hiány. Mindent elmagyaráztak és már mehettem is a dolgomra.
Az S3T-ben egy nagyon erős elektro motor dolgozik, ami 1000 watt teljesítményű ezért nem árt alacsony sebességgel gyakorolni. Az első élmények meghatározóak. Fontos megismerni a jármű kezelhetőségét és a határait. Ezután nincs más dolgunk, mint széles mosollyal bejárni egy pláza összes emeletét. Garantálom, hogy mindenkinek megakad a szeme rajtad és úgy figyelnek, mint Mac Fly-t abban a bizonyos időutazásos filmben.
Külső jegyeiben az S3T tetszetős, egyszerű
Nem hivalkodó, de eléri célját. Felhívja a figyelmet az elektromos járművek elterjedésére és hasznosságára. A teszt készülék talprészében helyezkedik el az akkumlátor, ami egy feltöltéssel akár 60-65km utazást is biztosíthat. A megtehető távolság teljes pontossággal nem határozható meg, mivel függ a külső hőmérséklettől a használó testsúlyától és a szembeszél intenzitásától. Az S3T 120 kilogrammig terhelhető, amit a masszív vázrendszernek köszönhetünk.
A kerekek pumpálhatóak, ami elnyel sok apró rezgést és úthibát. Az első felszállásnál figyelni kell az egyensúlyunkra, nehogy kiszaladjon a lábunk alól a zabolátlan jószág. A kormányon információkat találunk az áramellátásról, megtett kilométert, sebességet, hőfokot stb.
A jármű úgy irányítható, hogy előre menetnél egy pár fokot előre kell dőlni és azonnal indul is. Hátra ugyanez a játék csak most hátra kell kicsit dőlni. A hátramenet veszélyes üzemmód ezért csak akkor próbáljátok, ha már biztosan irányítjátok a gépet. Hatalmas élmény a körúton száguldozni az emberek között, mivel helyben is megfordul az Airwheel S3T. Az utazás közben én néha bekapcsoltam a bluetooth kapcsolatra is képes vezérlést és „ráküldtem” a zenét a beépített hangszórókba. Ezek a kis hangsugárzók nagyon szépen szólnak, és nagy figyelem övezi a mozgó zenebohócot, akit most én személyesítettem meg.
Az Airwhell nagyon könnyen kezelhető aszfalton és erdős részeken egyaránt. Én kipróbáltam a városligetben is a Hősök Terén és több forgalmas járdán is. Mindegyiknek megvolt a maga varázsa. Útpadkán le és fel ugratva szinte észre sem vesszük a szintkülönbséget hála a nagy kerekeknek. Kicsit később már vagányan toltam és még a kormányt sem fogva ugrattam le az útpadkáról. Igen nem létkérdés a kormány! A beépített stabilizátorral teljes biztonsággal tudunk kormányfogás nélkül is előre, vagy akár hátra is közlekedni. Kanyarodni nem a testsúlyunk áthelyezésével, hanem kormányzással tudunk. Ez úgy kell elképzelni, mint pl. a kis (hoppá ez most termékmegjelenítés) Bobcat, ami akár a tengelye körül is megfordul az építkezéseken. Az Airwheel is működik. A kerekek ellenkező irányú mozgása miatt akár azonnal is képes 360 fokos fordulatra. Mindezt pár fokos kormány mozdulat mellett.
Hihetetlenül nagy élményt adott. Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T
Fontosnak tartom, hogy kitérjek arra, hogy nem csak utcai közlekedés eszköze lehet ez az elektromos jármű, hanem csarnokok, telephelyek bejárására, reklámhordozóként vagy minden olyan helyen ahol gyorsan kell odaérni forgalomtól függetlenül. Bele kell kalkulálni a vásárlásnál az Airwheel súlyát. Ezt azért fél kézzel nem dobálja az ember az autója csomagtartójába. Maga a talprész, amiben az akkumlátor is van, az 20kg. Van akinek ez meg se kottyan, de olyan is akinek ez nehéz. Tehát tényleg jó egy mintabolt, ahol mindent elmondanak a vevőnek és még meg is emelhetjük a terméket ha éppen úgy kívánja a válogatós énünk.
Nekem nagyon tetszett a hátsó féklámpa és az első LED lámpa is. Figyelemfelhívó fény van a kormányon is, aminek magassága nagyjából 120 cm magasságban lehet. Így már majdnem teljesen összeállt a kép. Valami nekem még hiányzott. Az nem más, mint egy egyszerű kis duda. Úgy szerettem volna mindenkinek a tudtára adni, hogy „figyelj jövök”, de duda nélkül síri csend üzemmódban valljuk be igen nehéz.Amikor lemerült az Airwheel nagyjából négy órát töltöttem, mire 100%-ban sikerült megtankolni. Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T,Airwheel S3T
Ez nagyon gyors töltésnek bizonyult. Gondoljunk csak bele, hogy a telefonunkat is legalább 1,5 órán át kell tölteni, amikor lemerül. Az Airwheel azért kicsit combosabb akksival bír ezért tovább is töltődik. Először meglepődtem, hogy valami nem oké a töltésnél, mert a töltő adapter olyan forró volt, hogy nem igazán szerettem volna fogdosni. Elkezdtem forgatni és megnéztem a matricán lévő kimeneti feszültséget. A laptopom is és sok más ilyen adapteres töltő a 230V váltakozó áramból ügyesen csinál nekünk 6-9 volt egyenáramot. Meglepődve vettem tudomásul, hogy az Airwheel töltő kimeneti energiái kicsit magasabbak, vagyis 67,2 Volt. Hoppáré! Hát ezért melegszik, amin ezután már nem is csodálkoztam. Tolja az áramot rendesen, mint hülyegyerek a csattogós lepkét.
Amikor kész a töltés az ellenőrző LED pirosból zöldre vált ezzel jelezve, hogy indulhatunk élvezni az elektromos utazás élményét. (A fotó csak illusztráció, mivel otthoni töltésű hálózatról tudjuk tölteni „járgányunkat”)
A duda hiányát levéve erre mondom azt, hogy No1 ez a környezetkímélő jövőgép!
A közeljövőben megpróbáljuk az Airwheel többi termékét is kipróbálni, amit IDE kattintva meg is nézhettek!
Saját bemutató filmünk is hamarosan elkészül, de addig itt egy kis kedvcsináló
A Tesztvilág ezzel kereskedik