Csapdába estünk…de szerencsére kiszabadultunk, ugyanis saját akaratunkból szántuk rá magunkat arra, hogy bezárjanak minket egy szobába és eldobják a kulcsot. Hogy miért tettünk ilyet? Csupán szórakozásból, mivel nemcsak Magyarországon, de az egész világon egyre népszerűbbek a szabadulós játékok, így felkerekedtünk és teszteltük a Trap elnevezésűt.
„Mi az, ami népszerűbb a turisták körében, mint a Parlament, a Lánchíd vagy éppen a Hősök tere? A Tripadvisor.com szerint ez a Trap, ami az előkelő első helyen található a budapesti attrakciók között, maga mögé utasítva gyönyörű fővárosunk összes látnivalóját. Mi is ez pontosan, hogy ennyire tetszik az embereknek? Egy játék, melyben 2-5 fős csapatok tehetik próbára találékonyságukat egy speciálisan kialakított helyiségben, ahol egymásra épülő feladatokat kell megoldani 60 percen belül. Adott egy szituáció, rengeteg megoldásra váró talány, limitalt idő, és persze maguk a játékosok. Ez a receptje egy felejthetetlen kalandnak a Trap-ben. Az egész koncepció abszolút élményközpontú, de ezen felül fejleszti a gondolkodást, a szociális illetve kommunikációs képességet is. Nem igényel semmilyen különleges felszerelést, és mindenkinek remek szórakozás életkortól függetlenül. Két helyszínen, négy különböző kialakítású pálya áll rendelkezésre”
Az alábbi bevezetőt olvashatjuk a www.trap.hu oldalán, és ez a rövid leírás alapvetően jól összefoglalja a csapatépítő játék lényegét. Jelenleg három különböző pálya közül választhatunk, mind más és más világba kalauzol el minket. A Hős lovagkor Artúr király udvarába visz minket, a Kalandok a piramisban pályán Egyiptomba jutunk el, a Sírkamrában pedig tanúi lehetünk Brant Chadwick nehéz gyerekkorának. Mi ezt az utóbbi pályát választottuk, és kicsiny 2 főből álló csapatunk egy hűvös szombat esetén belevetette magát az ismeretlenbe. Hatalmas kihívás volt tesztelő társamnak és nekem is, mivel azelőtt még egyikünk sem vett részt még hasonló játékon. Nem hagyatkozhattunk hát csak egymásra és a józan eszünkre.
A Sírkamra
A Trap kitalálói egy történetet is kreáltak minden pályához, a Sírkamra Brent Chadwick gyerekkorába röpíti el a gyanútlan játékosokat. Brent Lucille nevű anyja árnyékában nőtt fel, aki mellesleg az Igazak Egyháza nevű nyolcvanas években alakult fundamentalista keresztény szekta alapítója volt. A szekta fő tanítása szerint „ellen kell állni a rossz kísértésének, de ha ez mégsem sikerült, akkor is el lehet érni a megváltást, amennyiben az elkövetett bűnnel azonos mértékű büntetésben részesülünk”. Így nem csoda, hogy Brent kissé megőrült, és miután az anyja meghalt egy elhagyatott pincébe költözött be, ahonnan nekünk most ki kell szabadulnunk…
A Sírkamra pálya négy különböző szobából áll, és 2-5 fős csapatok részére szól az ajánlás. A továbbjutáshoz különböző logikai játékokat, fejtörőket kell megoldani, alaposan át kell nézni a szobákban mindent, mert sohasem lehet tudni, hol lehet a továbbjutáshoz elengedhetetlen nyomra bukkanni.
Szabadulni vagy bent maradni…?
A fejtörők a játék elején nehézséget okoztak nekünk, de aztán ráéreztünk az ízére. Sajnos ez a pillanat nekünk a 45. perc környékén jött el, akkor kezdtünk az első sokk után megnyugodni, és tényleg élvezni a játékot, nem pedig ész nélkül kapkodni és rohangálni a szobában fel-le mint egy mérgezett egér (igen, ez én voltam). A fejtörők és a logikai játékok amúgy nem nehezek, főleg ha az embernek már van némi rutinja és rálátása az egészre. Ötletes és frappáns csavarokat, mini játékokat találtak ki a szervezők, de véleményünk szerint az ajánlott minimális létszám nem elegendő. Mi csak ketten voltunk, szerintünk minimum szükséges három, jó esetben négy fő. Öt ember véleményünk szerint már túl sok lenne, a szobák ugyanis nem túl nagyok.
A megadott 60 percet mi sajnos túlcsúsztuk, igaz csak 12 perc 20 másodperccel, és azért némi külső segítséget is igénybe kellett vennünk. De megfogadtuk, hogy legközelebb is visszajövünk, de akkor hozunk még több segítséget….
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani Zolinak és Zsoltnak, akik nélkül ez a teszt nem jöhetett volna létre, és ha nem nyújtanak egy kis segítséget, talán még mindig ott raboskodnánk Brent anyukájával.
Tabár Zsuzsa
A Tesztvilág ezzel kereskedik