Peugeot RCZ teszt

Estimated read time 4 min read

Egy hétig használhattam a sportosság, és az elegancia Francia játékszerét, a Peugeot RCZ-t.

Amikor tavaly a tököli reptéren kipróbálhattam ezt az autót azonnal beleszerettem.Egy egész napon át lehetőségem volt arra, hogy egy lezárt pályán úgy „gyilkoljam”, ahogy csak szeretném.

Peugeot_RCZ--Peugeot_208RC_1 (48)

Peugeot_RCZ--Peugeot_208RC_1 (10)

Az tesztvezetés alatt az autó tökéletesen bírta a köröket, és sem a fékek, sem pedig a motor nem melegedett túl. Pedig nagyon meleg volt. Százhúsz fölött a bóják között lavírozva hatalmas élményt kaptam ettől az autótól, és nem gondoltam, hogy egyszer több napig is a volánja mellett ülhetek. És egy hirtelen ötletként megkérdeztem Ifj. Tóth Janikát, aki hétszeres Magyar bajnok autóversenyző, hogy vigyen el egy körre.

Hát elvitt!

Ahol én már 120 km/h sebességnél sodródtam az „ideális” ívről, Ő nem sodródott, hanem 170-nel még egy kézzel kormányozott, és lazán beszélgettünk.

Ennyit mondott „jól fekszik a kicsi!”.

Bár 170 km/h sebességnél is csodálatosan viselkedett az autó, azért ezt csak zárt pályán, és szakavatott segítők figyelme mellett lehet kipróbálni. Kellet még egy Janika is, aki úgy érzi az autót, mint jó szakács az 1001 fűszert.

 

Akkor készítettünk egy kis videót is.

De most újra beleülhetünk, és az első tavaszi napsütésben készítettünk egy videót.

Az autón most is látszik a mágnes matrica, ahol a minket segítő cégek jelennek meg.

Egyre többen látják meg ebben a reklámhordozóban a lehetőséget, és reméljük hamarosan kicsi lesz a matrica.

De vissza kanyarodva az autóhoz.

Gyönyörű formái megragadják a tekintetet, és a hatalmas 19 colos felnik még brutálisabb megjelenést biztosítanak.

Az autó hátsó szárny nem látszik csak kinyitott állapotban, de lezárt állapotban is szép az autó hátsó része. A világításról a xenon lámpák gondoskodnak, ami fontos is egy ilyen sport autónál.

A tesztautóban 1,6 benzines 200 LE motor volt, ami 0-100 km/h sebességet 7,5 másodperc alatt éri el.

Széles tengelytáv, és alacsony hasmagasságával a kanyarokban nagyon jól viselkedik. A futóműve feszes, de nem zavaróan. A kormányzása a megszokott sport autókhoz hasonlóan kitűnő. A kormánykerék biztos, és jó fogású. A pedálok sport pedálok, amikről nem csúszik le a lábunk, még esős időben sem, amikor vizes a cipő talpa.

A belső tér szépen kidolgozott, és kényelmes ülései hivatottak az élményautózásra.

A JBL hangszórók gyönyörűen szólnak az autóban, és a műszerfalból kinyíló kijelző is praktikus, és útközben nem zavaró.

Ami esetleg zavaró lehet ebben az autóban, hogy a hátsó üléseknél a hely nem olyan nagy. Bár ez egy sport, és nem családi autó.

A csomagtér viszont feltűnően nagy, így akár több bőröndöt is beletehetünk.

Az autó fogyasztásáról itt megoszlanak a számok, mivel itt nem ez a lényeg, hanem a biztonságos száguldozás.

Ettől függetlenül nem igazán falánk az RCZ ,mert egy durva átlagot számolva kb. 8 liter/100 km. Ebben a száz kilométerben volt üveghangtól, a városi élményautózáson keresztül a dugóban araszolásig minden.

Az autó ára 8,5 millió, ami nem egy hatalmas ár ezért az autóért, mert minden alkalommal amikor visszanézünk rá, a szívünket boldogság önti el.

 

 

Tetszik az Peugeot RCZ?  Értékeld!

 

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek