Renault Megane-teszt

Renault Megane-teszt

Az úgy történt, hogy egy hétig élvezhettük a francia Renault Megane Grand Coupé vendégszeretetét. Ennek az egy hétnek a tapasztalatait gyűjtöm most össze egy csokorba, ha éppen ennek a típusnak a vásárlásán gondolkodtok, akkor legyen egy kis mankó a döntéshez.

Renault Megane Grand Coupé

Pontosabban a teszt típus egy Intens 1,6 SCe 114 LE Coupé

Az autó külső jegyeiben, vagyis inkább az első részében nem sokat változott a Megane. De ahogy szépen hátra sétálunk már látjuk a különbséget. A négy ajtós kivitel a kombi padlólemezére épült, így a méretek szinte adottak voltak. Az autó szép vonalvezetése elsőre vonzza a tekintetet és az első és hátsó LED fények pedig az eleganciát sugározzák. A Megane kerekei nem kicsik, hiszen 16 colosak, de szerintem sokkal jobban nézne ki 17-es kerekekkel, aminek lenne is bőven hely a hatalmas kerékívekben.

Az első nyitás a “kártyás kulcs” gombjával történt, mégpedig a csomagtartó. Nagyon nem kicsi! 550 literes, na de ezeket a számokat teljesen feleslegesen írom, hiszen nem biztos, hogy a csomagtérbe befér mindaz, ami egy kisebb űrmértékű autóba. Mert nem mindegy a csomagtér nyílás mérete, vagy éppen a sokszor zavaró kerékdob ív, ami elvesz a csomagterünk gyomrából.

Ez az 550 liter olyan mély csomagtartót jelent, hogy egyáltalán nem tudom kivenni azt a csomagot ami az első fékezésnél a hátsó ülés háttámláján landol. Na erre ki kell találni valamit, ha nem akarunk az Auchan autós szekción valami alacsony kategóriás hálót, vagy tároló dobozt venni, ami egyébként sem kompatibilis az autóval. A csomagtartó nyílás nem a legnagyobb, de azért a bőrönd szépen befér élében állítva is. Végeredményben lehetne 7 személyes autó is, mert a csomagoknak hely az van bőven. Na de ez nem kisbusz!

Motor

Renault_megane_tesztvilag (1)

 

A Megane 1,6-os motorjára nagyon sok mindent tudnék mondani. Egyet azért nem, hogy dinamikus. Ettől a szép karosszériától és belsőtől, amit meg merek kockáztatni, hogy egy iszonyatosan jó autó, azért elvártam volna a “bika” motort. 114 LE, de hol van? Valahogy kigyorsításnál, 1-2-3 -as fokozatokban elég halovány a dinamikája, vagyis hiányoznak a lóerők.

Renault_megane_tesztvilag (5)Persze tudom én nagy a kaszni, de jelzem, hogy csak én egyedül ültem az autóban és csomagom sem volt. Nem hegyek között közlekedtem, szóval semmi extra. Ha ezt az erőtlenséget figyelmen kívül hagyjuk, akkor a motor nagyon csendes és egyenletes járású. A váltóba sem lehet bele kötni, mert pontosan úgy dolgozik, ahogyan azt elvárnánk (de csak 5 sebességi fokozat van előre, ami azért szerintem kevés). Az autó fogyasztását nem tudom pontosan, mert sajnos nem számoltam ki, de saccolva csak városi közlekedésnél 7,5 liter/100 km. Én nagyjából 300 km-t gyűrtem az autóba és ennek a végeredménye a 7,5 literes fogyasztás. Volt itt azért jócskán reggeli dugóban araszolás, ami eléggé megdobja az üzemanyag fogyasztás. De nagy autóról beszélünk, ezért nem is mondhatjuk, hogy ez sok. Pont mindenki ezt mondaná megfelelő számnak.

Utastér

Renault_megane_tesztvilag (4)

Na itt pozitív értelemben ledobtam a láncot. Mint amikor Alibaba kimondta “Szezám tárulj!” és elé tárult a szépen csillogó kincsek sora. Elém tárult a hatalmas 8,7 colos közép konzol és a színesen világító ajtókárpit betét. Első reakcióm, hogy Aztaquvaélet de jó! Na de ekkor még nem is ért igazi élmény katarzis. Az ülések oldaltartása és kárpitozása is nagyon tetszett és az, hogy gyorsan a vezető ülés mögé ülve is hatalmas hely volt. Elfértem és simán maradt is hely a térdemnél, pedig nem vagyok egy kis darab. Na ekkor láttam, hogy a szépen futó dísz világítás az ajtón a hátsó ülésen utazókat is üdvözli. Ez apróság, de mégis tetszik, hiszen mosolyt csalt az arcomra. De itt nincs vége a design fénynek, mert a váltóbox két szélén is világító csík fut végig.

Ezeket a hangulat színeket 5 színben tudjuk változtatni és a fényerőt is kedvünk szerint. Ugyanezt a személyre szabást megtehetjük a műszerfalon is, ahol nem csak a színt, de a km óra megjelenését is, hiszen nem mutatós, hanem digitális visszajelzést láthatunk. Beállíthatjuk pl. hogy milyen stílusban szeretnénk látni a legfontosabb dolgokat. Utána el is tudjuk menteni a saját beállításainkat, ha netán a család többi tagja is vezeti az autót. A csajok ettől a színes belsőtől el fognak ájulni az biztos. Ha valami jó ötlet, akkor ez most nagyon az volt a Renault részéről.

Renault_megane_tesztvilag (2)Ami franciásan jól kitalált és nem is kell hozzá nyúlni az média és telefon vezérlő bajusz kapcsoló. Sok autónál ez a kormányon helyezkedik el, aminek következtében kanyarodás közben tutira nem lehet pl levenni a hangot, vagy felvenni a telefont, mert állandóan máshol van, vagy pont fejjel lefelé.

 

 

Renault_megane_tesztvilag (3)

 

Nagyon kényelmesen vezethető és semmi zörgés nem tapasztalható még rossz minőségű útnál sem. Az úttartása körforgalomban is kiváló nagy sebességnél is, ahol a stabilizátor tartásának és a lengéscsillapítóknak hatalmas szerepe van. Ha ezek nincsenek jól eltalálva, akkor vagy túl kemény az autó rugózása és ezáltal elveszik a franciás kényelem, vagy pedig úgy ringatózik a karosszéria, hogy a kanyarban úgy elszállunk, mint a győzelmi zászló. Tehát nagyon nem mindegy merre billen annak a bizonyos mérlegnek a nyelve. Ennél az autónál nagyon biztosan állíthatom, hogy pontosan középen áll, nagyon stabilan.

Az autóban van egy elég pontos parkolási asszisztens,  nagyon jól működő GPS, Emissio menürendszer, ahol láthatjuk a vezetési stílusunknak megfelelő kiértékelését, de a guminyomástól a fogyasztásunkig szinte mindent megtudhatunk a középkonzolról. Nem mellesleg iszonyúan egyszerű és nem ördöglakat a menürendszer. Nem kell tanulni, csak értelem szerűen lépkedni a magyar nyelven is értő szoftvert.

A Renault Megane Coupét könnyen meg lehet szeretni, hiszen szinte túl van zsúfolva mindazokkal a jó dolgokkal, ami miatt az automatikus központi zár záró csipogása után örömmel nézünk vissza. Igen ez lett az új Megane!

A teszt típus ára : 6.454. 000 Ft

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.