Dacia Sandero Stepway
Tesztelésre érkezett hozzánk a Dacia Snadero és egy hét leforgása alatt sem tudtuk eldönteni, hogy a férfiak, vagy inkább a női soförök autója van nálunk.
Ez a modell egy 1461ccm, 66KW teljesítményű diesel motorral szerelt autó, ami küllemére azonnal odavonza a tekintetet.
Sandero
A Dacia újkori történelme alatt már megszokhattuk, hogy képes a megújulásra és ez alól nem kivétel a Sandero sem. A robosztus orrész és a méhsejt rács igazán tekintélytparancsoilóan támogatja a fényszórók és a Dacia embléma képzeletbeli „háromszögét”, ami persze ebben a formában nem is háromszög. A lökhárító alsó peremén megjelenő ezüst betét visszaköszön a ködlámpákon, a tetőcsomagtartón és stílusosan a hátsó lökhárítón is. A külső műanyagok polipropilénből készültek így nem csak erősek, de közben rugalmasak is. Ezek az elemek nem törnek ripityára, hanem inkább megnyúlnak, vagy behorpadnak egy ütközés során. Az autó hasmagasságát nem mértük le, de nyilvánvalóan látszik, hogy talán már nem is személyautós. Mintha magasabb lenne a megszokottnál, ami sok esetben hasznunkra is válhat.
Külső jegyeiben talán csak az ajtókilincsek olyan „Dácsiások”, de ettől eltekintve igen pofás darab a Sandero Stepway.
Az autó körbejárása és megfigyelése után egy olyan hiányosságot látunk, ami rengeteg autónál megfigyelhető. A motorháztető rögzítését nem burkolták le, így folyamatosan éri az eső. Ez ahhoz vezet, hogy előbb-utóbb szorulni kezd és nem győzzük kenőanyaggal kezelni. Ami pozitívan érintett az gépháztető kitámasztása. Ebben a kategóriában a hagyományos pálcás kitámasztás a megszokott. Itt mégis szinte magátol nyit a teleszkóp. Lecsukásnál is pontosan annyit fog vissza, ami a legjobb eredményt hozza a záródáshoz. Nem kell tenyérrel rányomnunk a tetőre, ami tudjuk jól a behorpadáshoz vezet.
Minden elemet megmozgatva, megrángatva semmi más kivetni valót nem találtunk a karosszérián. Bár én személyszerint azonnal egy rövidebb antennát tekernék a gyári helyére.
Az utastér a vártnál tágasabb volt és meglepően nem találkoztam olcsó, vagy olcsónak mondható design megoldással. Olyan érzése van az embernek, amikor megvesz egy Sandero Stepway-t , mint amire várt. Egyszerűen letisztult és közben praktikus. Nagyon sok tároló helyről igaz nem beszélhetünk, de azért mindennek meg van a helye. A vart bőr, vagy nagyon jól utánzott bőrhatású kormány és váltógomb igazán passzol az ülés varrásaihoz. Az utazás konfortosnak mondható a Stepway kaszniban, ezért sem gondoljuk, hogy a Dacia valami lefelé mutató, vagy stagnáló irányban járna. Ellenkezőleg! Magához mérten mindig valami újat tud mutatni.
Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway
A pénzéért kap egy külső jegyeiben szépnek mondható karosszériát és mellé párosuló olyan belsőt, ami nem okoz csalódást.
Az ülések nagyon jól tartják az embert és alapjában sem olyan, hogy azonnal el kellene takarni valami olcsó 3000 Ft-os üléshuzattal. Olyan érzetünk van az autóban, mintha egy nagyobb kategóriájú járműben ülnénk.
Az vezető oldali ülést teljesen hátratolva nem kapunk hatalmas nagy helyet, ami a mellékelt képen is látszik. Itt inkább olyan emberek férnek el kényelmesen, akik 170 cm körül mozognak.
A műszerfalon helyet kapott egy multimédiás konzol is, ami a legmeglepőbb volt jó értelemben. Egyszerűen könnyen kezelhető bárki számára. Már megszokott, hogy a kormányoszlopról vezérelhetjük a rádiónkat, ami nagyon sokat segít vezetés közben.
Induljunk!
Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway
A Sandero diesel motorja nagyon szépen „ketyeg”, ami egyáltalában nem zavaró. Amikor kicsit odalépünk, akkor szinte élvezet hallgatni a tipikus diesel hangot. Ezt a hangot sajnos elég hallkan halljuk, mert a motor elég csendesen jár. A kis kaszninak és a fürge pörgős motornak köszönhetően nem kell nagyon gondolkodni az előzéseknél. Alacsony fordulat tartományban is robbanékony a motor. A maximális nyomatékot 220Nm-t már 1750 ford./percnél eléri. Mindezt nagyon alacsony fogyasztás mellett, hiszen a motor 90km/h sebességnél 1400-1500 körül forog.
A menetzaj nagyon halk és semmi nem zörög, vagy kopog az autóban. Bekapcsolt tempomattal és lehúzott ablakkal vezetve tényleg élmény a Sandero. Itt azért még megemlíteném, hogy az autónak nem tudom milyen az oldalirányú légterelése, de az biztos, hogy az első olyan autó, amiben teljesen lehúzott ablakoknál nem fájdúlt meg a fülem. Aki érzékeny a huzatra az azonnal megérzi az autóban a kereszthuzatot és tekeri is az ablakot a lehető legmagasabbra. A Sandero talán huzat mentes? Minden esetre olyannyira, hogy azt is elfelejtettem, hogy lehúzva maradt.
Nagyon jó vezetni a Sanderot. A váltó jó összhangban van a motorral és könnyed váltásokat is eszközölhetünk.
Ami még kimaradt az a csomagtartó. A literben megadott gyári méretek csak olyan számok, amikkel sokra nem megyünk, de méreteiben szerintünk simán belefér akár 5 ember bőröndje is. A csomagtér bal oldalán figyel az emelő, ami szerintem jobban mutatna, ha nem is látnánk, másik oldalon pedig a kerékkulcs található.
Mindent összefoglalva amit mi hibának látunk: Látható motorház rögzítés
két irányban állítható kormány
És talán a hagyományos kulcs. ( már szívesebben használnánk egy bicskakulcsot)
Ami előnyére válik az autónak: Nagyon alacsony fogyasztás, külső megjelenés, nagy csomagtartó, multimédiás középkonzol és az emelt hasmagasság.
Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway,Dacia Sandero Stepway
De mi van a teszt cikk címével?
Dacia Sandero Stepway fiú, vagy lány?
Így egy hét távlatából csak annyit mondunk, hogy teljesen mindegy.
Gyári adatok
Hosszúság: | 4081 mm |
Szélesség: | 1733 mm |
Magasság: | 1559 mm |
Saját tömeg: | 1083 kg |
Össztömeg: | 1600 kg |
Tengelytáv: | 2590 mm |
Karosszéria-kivitel: | ötajtós |
Csomagtér: | 320 liter |
Belső szélesség elöl: | 1360 mm |
Belső szélesség hátul: | 1360 mm |
Belmagasság elöl: | 940-970 mm |
Belmagasság hátul: | 950 mm |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: | 180 mm |
Ülőlap hossza elöl: | 490 mm |
Ülőlap hossza hátul: | 470 mm |
Csomagtér maximális szélessége: | 1020 mm |
Csomagtér magassága: | 500-830 mm |
Csomagtér hossza: | 730 mm |
Csomagtér hossza üléshajtással: | 1350 mm |
Raktérnyílás szélessége: | 970 mm |
Raktérnyílás magassága: | 690 mm |
Motor és váltó
Motor: | Dízel üzemű |
Motorosztály: | Euro 5 |
Hengerűrtartalom: | 1461 cm³ |
Hengerek/szelepek száma: | 4/8 |
Sebességváltó: | manuális – 5 fokozatú |
Nyomaték: | 220 Nm 1750 1/min-nél |
Teljesítmény: | 66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél |
Menetteljesítmény
Végsebesség: | 167 km/h |
Gyorsulás 100 km/h-ra: | 11,8 s |
CO2-kibocsátás: | 105 g/km |
Gyári vegyes fogyasztás: | 4,0 l/100km |
Nálunk a teszt alatti fogyasztás 4,4 l vegyes használat során 300 km megtételének átlagából számolva