- Erőteljes és modern dizájn fejlett technológiával
- Könnyed EV-vezetési élmény az e-POWER technológia támogatásával
- Pontos irányítás az innovatív, kétmotoros e-4ORCE összkerékhajtásnak köszönhetően
- Az egyetlen hétüléses elektromos SUV a szegmensében
- 20 éve a családi kalandok támogatója
A Nissan elektromos termékoffenzívájának következő része a mai napon új fejezetet kezd a vadonatúj, negyedik generációs X-Trail regionális megjelenésével. Az X-Trailből eddig csaknem hétmillió darabot értékesítettek világszerte, ami így a világ egyik legnépszerűbb családi kalandjárművévé vált.
Az új változathoz a Nissan azt a jól bevált DNS-t használta, amely az X-Trail mindhárom korábbi generációját jellemzi: erőteljes dizájn, rugalmas használhatóság és fejlett összkerékhajtás. Az új X-Trail öt- és hétüléses változatban is elérhető lesz, kényelmes lehetőséget kínálva a nagy családos vagy barátokkal való kirándulásokhoz.
Az Alliance új CMF-C padlólemezének köszönhetően, amely a kifinomult mérnöki munkát, az innovációt és a fejlett technológiát mutatja be, az új X-Trail ismét magasra teszi a lécet a crossoverek szegmensében. A kalandvágyó ügyfelek élvezni fogják az X-Trail új generációjának megemelt dinamikus teljesítményét és fejlett elektromos technológiáját.
„Egy olyan ikon leváltása, mint az X-Trail, hatalmas felelősség. A családok körében olyan járműként terjedt el, amellyel közös kalandokat élhetnek át, így van elképzelésünk, hogy az ügyfeleinknek mi az elvárása ezzel a modellel kapcsolatban. A negyedik generációs X-Trail újabb kalandokhoz nyújt lehetőséget, egy fejlett, elektromos összkerékhajtású hajtáslánccal, amelyhez intuitív és kényelmes technológia párosul” – mondta Francois Bailly, a Nissan AMIEO régiójának vezető alelnöke, vezető tervezési igazgatója.
Modern, erőteljes stílus, amely robusztus, mégis modern megjelenést biztosít
Az X-Trail vonzerejének központi eleme az előző három generáció során az a jellegzetes stílus volt, amely a masszív erő megnyugtató érzetét nyújtotta, anélkül, hogy agresszív benyomást keltene.
Az új X-Trail külseje és belseje egyaránt tükrözi a jármű szellemiségét – sokoldalú és kalandvágyó. A külsőt olyan jellegzetes Nissan dizájnelemek emelik ki, mint a íves tető és a V formájú hűtőrács. Az orr részt markáns fényszórók keretezik, amelyek az első lökhárító karosszériájába integrálva jelennek meg, a kombinált nappali menetfények és irányjelzők pedig a motorháztető zárt vonalában helyezkednek el.
Oldalról nézve az erőteljes első és hátsó kerékjárati ívek energikus megjelenést kölcsönöznek az X-Trailnek az utakon, míg az ajtók alján egy beillesztett elem a kifinomultság érzetét kelti.
A C-oszlop formája egy delfinuszonyra emlékeztet, amely kiemeli az autó hátulját, ahol a hátsó lámpák teszik teljessé az autó megjelenését.
Hátulról nézve egy éles vízszintes vonal húzódik közvetlenül a rendszámtábla fölött és alatt, míg az osztott hátsó lámpák a csomagtartó széles nyílásáról gondoskodnak. A hátsó lökhárító alatti ezüstszínű panel ívelt, amely az X-Trail kalandos karakterét tükrözi.
A legfontosabb aerodinamikai jellemzők közé tartoznak
- a „3D-s” légterelők az első orr rész alsó részén,
- az aktív hűtőrács-záróelemek a motortérbe áramló levegő szabályozására,
- az A-oszlopok különleges kialakítása,
- a jármű alatti légáramlást szabályozó alvázfedelek,
- és egy egyedi „légfüggöny”, amely pontosan irányítja a légáramlást az X-Trail elejéről az oldalai felé.
A vásárlók díjazzák az egyediséget, ezért az új X-Trail 10 karosszériaszínben és öt kéttónusú kombinációban lesz kapható, így 15 variáció közül lehet majd választani.
Az e-POWER hajtáslánc
Az új X-Trail lesz a Nissan európai kínálatának második modellje, amelyet a márka innovatív e-POWER hajtásrendszerével látnak el. Kizárólag a Nissan kínálatában megjelenő e-POWER rendszer egyedülálló módon közelíti meg az elektromobilitást, és az elektromos autók vezetési élményét kínálja, anélkül, hogy hálózati töltésre lenne szükség.
A Note 2017-ben mutatkozott be először Japánban, és a legkeresettebb autóvá vált, mivel a vásárlók imádták a sima, erőfeszítés nélküli teljesítmény és a töltőkábel nélküli birtoklás kombinációját.
Az új X-Trail e-POWER rendszere egy nagy teljesítményű akkumulátorból és egy változó sűrítési arányú benzinmotorral, áramfejlesztővel, inverterrel és 150 kW-os első villanymotorral integrált hajtásláncból áll. Ez az egyedülálló hajtáslánc azt jelenti, hogy a kerekekre jutó teljesítményt kizárólag az elektromotor adja, ami azonnali, lineáris reakciót eredményez a gázpedálra.
Az európai fogyasztók tipikus igényeinek és mindennapi vezetési szokásainak megfelelően az új X-Trail esetében az e-POWER rendszer jelentős fejlesztésen esett át. A japánban forgalmazott Note-ban egy 1.2 literes benzinmotor töltötte az akkumulátoregységet, amelynek végső teljesítménye 106 lóerő volt. Európa számára ezt egy 1.5 literes, változó sűrítési arányú turbós benzinmotort fejlesztettek, amelynek végső teljesítménye 150 kW (204 LE).
Az e-POWER egyedülálló eleme, hogy a benzinmotor kizárólag az áramfejlesztést szolgálja, míg a kerekeket teljes egészében az elektromos motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a motor mindig az optimális tartományon belül működhet, ami városi környezetben kiváló üzemanyag-hatékonyságot eredményez.
A tisztán elektromotoros meghajtásnak köszönhetően nincs olyan késleltetés, mint a belsőégésű motorok vagy a hagyományos hibridek esetében. Az azonnali reakció élvezetes, magas nyomatékérzetet és agilis gyorsulást biztosít, hogy az előzés vagy az autópályára való felhajtás könnyebbé és magabiztosabbá váljon.
Az e-POWER technológia kialakításának szerves része a „lineáris hangolás”, amely szabályozza a benzinmotor működését, biztosítva, hogy a motor az útsebességhez képest megfelelő fordulatszámon pörögjön, elkerülve a hagyományos hibridek „felpörgetési” hatását erős gyorsításkor. Másodlagos előnye a finomítás, amely biztosítja, hogy a motor csak a szükséges fordulatszámon járjon, ami városi és külvárosi közlekedés esetén jellemzően alacsony.
Ezen előnyök mellett az e-POWER hajtásrendszer csendes vezetést garantál, például 40 km/h sebességnél az autó hangja 8 decibellel alacsonyabb a versenytársakéhoz képest.
e-Pedal Step
Tekintettel arra, hogy a vezetési idő 70%-át valószínűleg külvárosi területeken töltjük, a Nissan egy teljesen új, „egy pedálos” vezetési élményt fejlesztett ki „e-Pedal Step” néven. Az e-Pedal Step-et úgy tervezték, hogy megszüntesse a városi vezetéskor folyamatosan ismétlődő elindulás-megállás okozta kellemetlenséget, amikor a vezető gyakran mozgatja a lábát a gázpedál és a fék között, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy csak a gázpedál használatával gyorsítson és fékezzen.
A rendszert először a középkonzolon lévő kapcsolóval kell aktiválni, és ha bekapcsolta, a gázpedál a szokásos módon gyorsít. A gázpedál felengedésekor az e-Pedal Step 0,2 g-vel fékezi az X-Trailt, ami elegendő a féklámpák kigyulladásához, és a sebességet „kúszó” sebességre csökkenti, nem pedig teljes megálláshoz. Ez biztosítja, hogy az alacsony sebességű parkolási manőverek a lehető legsimábbak legyenek. A sofőrök gyorsan alkalmazkodnak a gázpedál használatához, hogy fenntartsák az egyenletes haladást, így a városi vezetés intuitívabbá válik és kevésbé lesz megerőltető.
Mild Hybrid ICE változat
Bár az X-Trail e-POWER-rel felszerelt változata teszi majd ki a jármű iránti kereslet nagy részét, a kínálatba bekerül a hagyományos meghajtású 1.5 literes változó sűrítési arányú turbófeltöltős változat is. A 120 kW (163 LE) teljesítményű 300 Nm forgatónyomatékkal rendelkező benzinmotoros verzió kizárólag kétkerék meghajtással lesz kapható, mely esetben az X-Tronic fokozatmentes váltómű választható. Nyugodt vezetés esetén és enyhe gyorsításkor a motor az üzemanyag-hatékonyság optimalizálása érdekében magas sűrítési arányra kapcsol, míg olyan esetekben, amikor nagyobb teljesítményre van szükség, a sűrítési arányt alacsony szintre állítja.
A hajtáslánc 12 voltos mild-hybrid technológiával is rendelkezik. A rendszer nyomatékasszisztenst, meghosszabbított üresjárati leállást, valamint gyors újraindítást és gördülési leállást biztosít, ami mind az üzemanyag-fogyasztás, mind a CO2-kibocsátás szempontjából előnyös.
Lassításkor az energia regenerálással nyerhető vissza, és tárolható a lítium-ion akkumulátorban. Ezt a feltöltött energiát azután az autó rendszereinek működtetésére használja, amikor a motor leáll, például piros lámpánál várakozva. Emellett gyorsításkor körülbelül 6 Nm nyomatéknövekedést is eredményez.
e-4ORCE
A Nissan elektromos hajtásláncaihoz tervezett új összkerékhajtási rendszer Európában, a vadonatúj X-Traillel mutatkozik be. Az e-4ORCE a Nissan legfejlettebb összkerék meghajtás technológiájának köszönhetően minden körülmények között megnyugtató tapadást és magabiztos gyorsulást biztosít. Az „e” az e-4ORCE-ban a Nissan 100%-ban elektromotoros hajtásrendszerét jelenti. A „4ORCE” a jármű fizikai erejére és energiájára utal, a „4” pedig az összkerék meghajtást jelenti. Ez a rendszer a későbbiekben, 2022-ben megjelenő Ariya elektromos crossoverjében is megjelenik.
A nagy teljesítményű kettős e-motoros rendszer összteljesítménye 157 kW (213 LE) a hátsó 94 kW-os motornak köszönhetően, amely élénk gyorsulást tesz lehetővé (0-100 km/óra 7 másodperc alatt). A hátsó nyomatékreakciója 10 000-szer gyorsabb, mint a mechanikus összkerékhajtású rendszeré. Emellett az állandó nyomaték-újraelosztás és a közel tökéletes súlyegyensúly hozzájárul a megnyugtató kezelhetőséghez és menetkomforthoz, ami erőteljes, mégis sima, vezetési élményt tesz lehetővé.
Az e-4ORCE az egyes kerekek teljesítményének és fékteljesítményének specifikus kezelésével – azáltal, hogy egyenletes és stabil működést biztosít – növeli a vezető magabiztosságát, mivel szinte bármilyen útfelületen követi a kívánt vezetési irányt, miközben soha nem kell változtatnia a vezetési stíluson vagy a vezetési technikán. Például havas úton történő kanyarodáskor a jármű a rendkívül precíz motornak, nyomatékelosztásnak és fékvezérlésnek köszönhetően magabiztosan követi a vezető által tervezett irányvonalat. Egy olyan járművel, mely biztonságosan kezeli a változatos útfelületeket a vezetés élvezetesebbé válik, és a vezető számos vezetési helyzetben magabiztosabbnak érzi magát.
A mérnökök finomhangolták az e-4ORCE precíziós vezérlési technológiáját és két elektromos motorját, hogy páratlan menetkomfortot biztosítsanak. A jármű dőlése és billenése minimálisra csökkenthető a regeneratív hátsó motoros fékezés hozzáadásával a manapság jellemző elektromos és hibridrendszerek által alkalmazott, első motoros regeneratív fékezéséhez képest.
Az első és hátsó nyomatékelosztás optimalizálása mellett a rendszer mind a négy keréknél független fékvezérlést alkalmaz, hogy maximalizálja az egyes kerekek által okozott kanyarodási erőt. Ezáltal a kanyarodás minimális kormányzási beavatkozás mellett hűen követi a vezető szándékait.
„Az X-Trail az e-POWER és az e-4ORCE modellekkel egyedülálló helyet foglal majd el a szegmensben, mivel ez lesz az egyetlen 7 üléses családi crossover, amely elektromos hajtásláncot használ. Az X-Trail pontosan az a típusú jármű, amelyet a modern, kalandvágyó családok keresnek” – mondta Cliodnha Lyons, a Nissan AMIEO régió terméktervezési alelnöke.
Prémium belsőtér kialakítás
A vadonatúj Nissan X-Trail utastere új szegmensbeli mércét állít fel az emelt szintű belső környezet, a jellegzetes dizájn és a fokozott használhatóság terén.
A Nissan fejlett intelligens mobilitási technológiák tárháza a vezető kezében van, melynek köszönhetően a kényelem és a minőség minden felületen érezhető. Új prémium anyagok, intelligens funkciók és átgondolt részletek gazdagítják az utasteret, amely minden dimenzióban élvonalbeli dizájnt és praktikumot kínál.
Nagy figyelmet fordítottak a kapcsolószervek és gombok ergonómiai és tapintási minőségére, hogy kiváló minőségérzetet biztosítsanak. Az ügyfélkutatás egyértelműen kimutatta, hogy az ügyfelek a könnyen kezelhető alapfunkciókat részesítik előnyben, ezért az X-Trail egyszerű, intuitív fűtés/légkondicionáló kezelőszerveket, valamint a központi képernyőt kezelő, például az audio- és navigációs funkciókat vezérlő gombokat kapott.
A „lebegő” középkonzol elrendezésének legfelső szintjén található az e-kapcsoló, a menetmód-választó és a két pohártartó, valamint a 15 wattos vezeték nélküli töltőlap az okostelefonok számára. A töltőlap aktívan tölti a telefont, míg a hasonló funkciók csak arról gondoskodnak, hogy a telefon akkumulátora ne merüljön le. Az első üléseken utazók számára kombinált könyöktámasz található, amely „pillangó” nyílással rendelkezik, mely kítűnő tárolóhely az értéktárgyak számára. Az oldalra nyíló szárnyak hátsó utasok számára is könnyű hozzáférést biztosítanak a tárolóhelyhez, ellentétben a hátrafelé nyíló fedéllel.
A lebegő konzol felső szintje alatti tároló olyan tárgyak elhelyezésére szolgál, mint egy kézitáska vagy egy tablet. Megkönnyíti a kisebb tárgyak tárolását, és optimális helykihasználást teremt, hiszen egy családi autóban sosem lehet elég tárolóhely.
A megnyugtató és nyugodt környezetet teremtő új, fehér hangulatvilágítás az egész utastérben megtalálható, mely prémium és harmonikus érzést sugároz.
Praktikus és flexibilis
A tárgyak bepakolásáa, a gyermekülés beszerelése vagy az autó hátsó üléseihez történő kényelmes beszállás még komfortosabbá vált, mivel a hátsó utasoldali ajtók közel 90 fokban nyílnak.
A második üléssor 60:40 arányban osztható, és van egy középső nyílás, így a hosszú tárgyak, például sílécek könnyen szállíthatóak anélkül, hogy a második üléssor bármelyik részét le kellene hajtani. A második üléssor előre is csúsztatható, hogy maximalizálja a csomagteret, és a 7 üléses verzió esetén a harmadik sorba is könnyen be lehessen szállni.
A további kényelem növelés érdekében a második sorban utazók saját kezelőszervekkel rendelkeznek a fűtés és légkondiciónáló rendszerekhez, ami egy családi autóban létfontosságú. A harmonikus családi utazás egyik legfontosabb eleme a folyamatos áramellátás, hogy az elektronikus eszközök akadály nélkül üzemelhessenek az egész utazás során. A második sorban ülők számára egy USB-A és egy USB-C típusú töltőpont áll rendelkezésre. A csecsemők és kisgyermekek szülei értékelni fogják, hogy a hátsó utasoldali ajtókba egy kézzel is könnyen kezelhető napellenzőt integráltak, amely a napsütéses napokon nyújt védelmet.
Az Alliance CMF-C padlólemez hatékonyságának köszönhetően az új X-Trial a csomagtartóban elhelyezett harmadik utas sorral is elérhető. A padlóban könnyedén eltűnő egyedi üléseket úgy tervezték, hogy akár 160 cm magas utasok is elférjenek benne, ezzel a szegmensben a legnagyvonalúbbak közé tartozik. A helyet úgy alakították ki, hogy a harmadik sorban ülők a második üléssor alá tehessék a lábukat.
A harmadik sorba való bejutáshoz a külső ülés előre billentéséhez egyszerű művelet szükséges, amely lehetővé teszi a harmadik sorba való könnyű belépést.
Amikor a két hátsó ülés nincs használatban, akkor az X-Trail 20 literrel növelt csomagtere 585 literes összkapacitásával kategóriájának élmezőnyében van, köszönhetően a kategóriájában legjobb padlóhossznak és a kerékjáratok közötti szélességnek. A csomagtér használhatóságának javulása megkönnyíti a csomagok bepakolását és kényelmesebbé teszi a kisebb tárgyak tárolását. Emellett a két csomagtértábla moduláris felépítése 16 különböző elrendezést kínál az optimális helykihasználás érdekében.
A motoros, kéz nélkül nyitható hátsó ajtó könnyedén hozzáférhetővé teszi a csomagteret, ha a keze éppen nem szabad. Az ötüléses változatban az új modellhez továbbfejlesztett Flexible Luggage Board System megmarad, átformált tálcákkal, az egyik oldalon tartós szőnyeggel, a másikon pedig egyszerűen letörölhető műanyaggal.
CMF-C padlólemez
A Nissan európai kínálatában szereplő testvéréhez, a új Qashqai-hoz hasonlóan a vadonatúj X-Trail is az Alliance CMF-C padlólemezére épül, amely a legmodernebb autóipari szerkezetet és technológiai architektúrát képviseli.
Ami a konstrukciót illeti, a fehér karosszéria alap esetében könnyebb anyagokat, valamint fejlett préselési és hegesztési technikákat alkalmaztak a szilárdság növelése és a súly csökkentése érdekében. Az X-Trail hátsó csomagtérajtaja most először kompozit anyagból készült.
A motorháztető, az első és hátsó ajtók valamint az első sárvédők most már mind alumíniumból készültek.
Ez hozzájárul a magasabb szegmensekre jellemző kifinomultsághoz, menetkomforthoz és vezetési reakcióhoz, valamint baleset esetén kivételes biztonsághoz – és az autó általános hatékonyságához is.
Új felfüggesztés és kormányszerkezet
A vadonatúj X-Trail továbbra is kitűnő vezetési élményt kínál – építve a kifinomult és kényelmes vezetés hírnevére, de mindemellett élvezetes, ha az út kanyargósra fordul.
A CMF-C padlólemeznek köszönhetően az új X-Trail elöl frissített Macpherson rugóstag-felépítést kapott. A hátsó felfüggesztés egy továbbfejlesztett többlengőkaros felfüggesztés.
A szervokormányt továbbfejlesztették, amely jobb reakciót, jobb érzést nyújt a kormányzás középső részén, és csökkentette a súrlódást.
Összekapcsolt vezérlés a 35 hüvelykes infotainment rendszerrel
A kényelem fokozása és a vezetés élvezetesebbé tétele érdekében a vadonatúj X-Trail fejlett infotainment rendszert kínál különböző szolgáltatások széles portfóliójával, beleértve az okostelefonok könnyed integrációját, az akár hét készülék csatlakozását lehetővé tevő és a NissanConnect Services szolgáltatásaihoz szükséges fedélzeti WiFi-t, valamint egy külön alkalmazást, amellyel a járművel való interakció és a jármű adatainak figyelése lehetséges.
A nagyobb felbontású, 12,3 hüvelykes NissanConnect kijelző a kulcs a navigációhoz, a szórakozáshoz és a jármű beállításaihoz, és kompatibilis az Android Auto® és az Apple CarPlay® rendszerekkel, valamint már a vezeték nélküli Apple CarPlay® is bevezetésre került.
Az új, nagy felbontású, teljesen elektronikus 12,3 hüvelykes TFT multi-információs képernyő többféle konfigurálható elrendezést kínál a navigációs, szórakoztató, közlekedési vagy járműinformációk megjelenítéséhez, amelyek mindegyike a kormánykeréken található új, tapintható tárcsás kapcsolóról vezérelhető. A hagyományos „Kiriko” csiszolt üvegtextúra is megjelenik a TFT képernyő digitális háttereként – utalva a Nissan japán DNS-ére.
Az innovatív új 10,8 hüvelykes (szélvédő típusú) Head-Up Display (HUD) a szegmens legnagyobb képméretét biztosítja. Így a legfontosabb navigációs, vezetőtámogató és útinformációk a vezető látóterében a szélvédőre vetülnek.
A Home-to-Car képességei kompatibilisek a Google Assistant és az Amazon Alexa eszközökkel. A rendszer a parancsok széles skáláját támogatja, beleértve azt a lehetőséget, hogy a járművezetők az intelligens eszközükkel való beszélgetés révén célállomásokat küldhetnek az autó navigációs rendszerébe, így minimálisra csökkentve az úticél beviteléhez szükséges időt.
A NissanConnect Services okostelefon-alkalmazáson keresztül olyan járművezérlő funkciók állnak rendelkezésre, mint a kürt és a világítás távoli kezelése, valamint a távoli ajtózár nyitása és zárása. Intelligens figyelmeztetések is beállíthatók, beleértve a sebességet, az időt és a zónát, és az alkalmazás értesít, ha a jármű túllépi a beállított paramétereket. A járműben ülve a járművezetők aktiválhatják a hangvezérlés funkciót, hogy hangutasításokkal könnyedén használhassák a járműben található számos funkciót és berendezést anélkül, hogy le kellene venniük a szemüket az útról.
Ha nem a telefonjuk navigációját használják, a járművezetők hozzáférhetnek a 3D Maps & Live Traffic (3D Térképek és élő forgalom) szolgáltatáshoz, amely olyan fejlett navigációs funkciókat tartalmaz, mint a „levegőben” történő térképfrissítések, a valós idejű forgalmi viszonyok, a Google Street View és az üzemanyagárak. A háztól házig navigáció is elérhető az alkalmazáson keresztül, beleértve a My Car Finder funkciót is.
A csatlakoztathatóság minden utasra kiterjed: a konzol doboza mostantól elöl és hátul is kínál USB-A és USB-C töltőcsatlakozási lehetőséget.
Továbbfejlesztett ProPILOT asszisztens rendszer
Az új X-Trail a ProPILOT vezetőtámogató rendszer következő generációjával rendelkezik, amely a körülmények szélesebb skáláján nyújt nagyobb támogatást a vezetőnek. A ProPILOT with Navi-link elnevezésű rendszert úgy tervezték, hogy csökkentse a vezetés közbeni fáradtságot és stresszt, miközben nagyon intuitívan használható.
A ProPILOT a Navi-link rendszer képes gyorsítani és fékezni a járművet az autópályán egy sávon belül. A rendszer képes felgyorsítani a járművet, hogy egy beállított sebességgel haladjon, és képes lefékezni a járművet 0 km/h-ra a telített forgalomban. A rendszer képes automatikusan újraindulni, ha a jármű három másodpercnél rövidebb ideig állt, és az autó előtti forgalom elindul.
Az új Nissan X-Trail esetében a frissített rendszer már képes az autó sebességét további külső körülményekhez igazítani: amikor az autó az autópályán egy alacsonyabb sebességkorlátozású zónába hajt