Sziasztok most a Nissan Juke-ról írunk pár gondolatot. Miért a címben a 3:1?

 

 

Csak azért mert meglepően kevés a hengerek száma az autóban, pontosabban három. Bevallom nekem ez kevés, ha nem is a gyorsaság, vagy a fürgeség tekintetében, hanem én még emlékszem a keleti blokk három hengeres csodájára a Wartburgra. Olyannyira, hogy még nekem is volt egy. A Nissan ugyan már teljesen más konstrukciót kínál és nem is kétütemben, hanem négyben és a kipufogó füstöt is elfelejthetjük, de a három henger az három henger!

 

 

 

Egy hófehér kasznis Juke várt a Nissan Centrumban, ahol az igen szimpatikus Zsipi Gabi már várt, sőt még kávéval is invitált. Rendes tőle, de én pont indulás előtt ittam. Az autó átvétele gyorsan ment és roboghattam is vele, amerre csak akarok. 

 

 

Szinte biztosra tudtam, hogy ez egy manuális váltós Nissan Juke lesz, mivel ez egy igazán sportos típus és akkor már váltogassunk kézzel, ahogyan azt a kedvünk tartja.

 

 

A motortéren nagyon meglepődtem, mert semmi felesleges műanyag burkolat, semmi motor takaró borítás. Végre rájött már valaki, hogy a motornak kell a hűtés és ha tele pakoljuk csupa felesleges műanyag borítással a motorteret, akkor szépnek ugyan szép lesz, de ugyanolyan rossz is egyben. Pláne, amikor csodálkozunk a sok út mellett kiégett autókon.. Gondolom az autószerelők is jobban örülnek, ha nem kell bajlódni a sok műanyag patenttal, csavarral.

 

 

Tévedtem, mert automata váltós volt, erre kicsit a kedvem alább hagyott, de úgy voltam vele, hogy automata Juke még úgysem volt nálunk teszten, hát legyen akkor!  

Nem csak a megszokott automata váltó van, hanem a kormánynál a régi F1-es versenyautók váltója is, amit lehet “gangolni” rendesen. Vagyis csak az ezres motor lehetőségeihez mérten. Igen a három henger 999 ccm ha jól emlékszem, tehát hajszál híján ezres. Az, hogy hosszú távon mennyire elég ez azt már sok ezres motor bizonyította. Simán futnak gond nélkül akár 300-400 ezer km-t is. Na nekünk ennyi időnk nincs, így csak pár olyan tapasztalatot osztanánk meg, ami egy egy hetes teszt üzem után beugrik, vagyis, ami valóban megfog, hogy emlékezzünk rá.

 

 

Legelső és a legjobb tulajdonsága szerintem a Nissan Juke-nak a hihetetlenül jó kormányozhatósága. Merem állítani, hogy nagyon sok prémium márkát úgy elver, hogy öröm nézni. Legyen az akár egy 50 milliós luxus autó is. Szóval nem csak a kategóriájában, hanem a prémium szegmens autóit is simán állva hagyja a az autó kormányozhatósága. 

 

 

 

 

 

A futómű ugyan olyan jó és kemény, mint az előző típusoknál. A Juke nem zörög, nem rázkódik az úton. Úgy fekszik, ahogy elvárjuk egy sportos vonalat képviselő autótól. Aki persze a combosabb teljesítményt kedveli azoknak ott van a Nismo. Na annak a szemét is kinyomhatod, és bírja, sőt kívánja azt, hogy toljad neki! Mondjuk ott már nem a három henger duruzsol, hanem a sor négyes.

 

 

Ha már azt írtam “duruzsol”, akkor tényleg így van, mert a jellegzetes három henger azért hallatszik az autóban a gázadásnál, de csak ekkor. Maga a kaszni nagyon jó ergonómiájú, szóval nem süvít sehol a szél és kis autó révén még is hatalmasnak tűnik. Ja úgy értve kicsi, hogy a Qashqai, vagy az Xtrailhez képest. Amúgy olyan közepes nagyságú. Öt személyes, de a kényelem igazán 4 személynek adott, főleg ha hatalmas darabok vagytok, mint én. 

 

 

 

 

 

 

Az autó belső tere úgy tökéletes, ahogyan van! Nem lehet belekötni, na jó egy dologba talán, a monitorba, vagyis a fejegységbe. Azzal annyira nem vagyok kibékülve. Bár, amikor hátra ültem, akkor nagyon jól lehet látni a nagy mérete miatt. Az ülések oldaltámasztása nagyon nagyon jó! Kanyarban úgy fog, mintha kötelező lenne. Ja, hát kötelező is!

 

 

Mert ezzel aztán lehet kanyarodni, mert fekszi az utat rendesen! Én a Juke nyergében mindig valahogy az autóversenyzői vénám érzem kibontakozni. Ezt hozza ki belőlem a Juke, ha tetszik, ha nem és ebben az autó minden tekintetben partner. A fékek fognak rendesen, szóval a megállással sincs gond. Nem tudom és nézzétek el nekem, de nem jártam utána és a kereket sem szedtem le, hogy megtudjam, mennyi dugattyú feszül a fékezéskor a fékbetéteknek, de ami van az jól működik.

A Nissan Juke technikai adataiért kattints az alábbi linkre!

NEW JUKE_TechData_HUN

 

Szerencsére a Juke, mint a többi Nissan is vigyáz ránk és egy sor biztonsági dolog be van építve, mint pl a sávelhagyást figyelmeztetés, ami a kormány remegtetésével figyelmeztet, valamint a műszerfal figyelmeztető jelzésével, de van ráfutást megakadályozó szenzor is, aminek hála nem fogunk véletlenül sem az előttünk haladónak nekimenni. 

 

 

Majdnem elfelejtettem, de ez is fontos! Brutál jól szól a Bose hangrendszer! Olyan keményen üt a basszus, hogy még Kis Endi a Hooligans dobosa is csodájára járna, hogy de jó ez a lábdob. A zene az káprázatos! A 360-as hanghatás telitalálat.

 

 

A csajoknak jó hírem van, mert a csomagtartó dupla, vagyis elfér a titkos rekeszben szinte minden és akkor még ott van a földszint, vagyis az alap szint.

 

 

 

 

 

A fogyasztásom az nem sok, de nem is kevés, szóval olyan nagyon arany középút. Oké, hogy ezres a motor, de pörgetni kell, hogy legyen jó nyomaték, szóval amit keresünk a réven, azt a vámon el is bukjuk. Így nálam kimondottan városi közlekedésnél 210 km megtételénél 14,5 liter benzint használtam el. Tudna a Juke ettől kevesebbet is, hiszen az autó mutatja a legkevesebb fogyasztás átlagát, de én néha néha odapörköltem neki, mint kezdő pék a kemencének.

Sajnos nem sikerült jó képeket készítenem az autóról, amit nézzetek el nekem, mert egy hét teszt időszak alatt egy nap sem volt, amikor ne esett volna az eső. Így még nem jártam még ősszel sem, nem hogy Áprilisban. Az autó ára sok minden függvénye, de olyan 6-8 millió Ft között válogathatsz felszereltség függvényében.

Mi a véleményem a Juke ezresről?

Rohadt jó autó!  Szép, praktikus városi cirkáló és amúgy is, imádom a Nissant, mert sosem okoz csalódást!

 

 

 

Translate »