Drift Trike teszt

Estimated read time 5 min read

Nem mindennapi járgányt próbáltunk ki, mégpedig a benzin motoros drift trike élményjárművet.

A legjobb hely a tesztre egy olyan pálya, ahol nincs semmi forgalom és senkit nem zavarunk. Szerencsére találtunk ilyen lehetőséget és neki is ugrottunk a Drift Trike tesztnek.

 

Drift Trike

A jármű nevében is benne van, hogy háromkerekű dologról van szó és úgy működik, mint a nagymenő drift autók, vagyis „kilincsel előre”. A drift lényege az, hogy az adott pályán minél jobban kereszbe csúszva haladjunk, drifteljünk.

 

 

Ezeknél a gépeknél nem a sebesség a mérvadó, hanem a driftelés élménye és az, hogy mennyire tudjuk uralni a gépet. Ez utóbbi a legnehezebb és sok sok gyakorlás után válhat valaki profivá. A tesztre kapott drift trike rószaszín pompában tündökölt és azonnal két dolog is feltűnt. Az egyik, hogy márkanév nélküli, a másik, hogy feltűnően tiszta.

 

 

A márkanév hiányára azt a választ kaptam, hogy ez egy Drift Trike. Ez a neve. Saját tervezésű és saját készítésű egyedi jármű, ami már túl esett a TÜV vizsgán és minden kritériumnak megfelel, aminek meg kell egy járműnek. Kérdés, hogy mennyire értenek, vagy mennyire sok drift trike volt a kezük alatt. Na de ez más kérdés.

Ez egy vidéki műhelyben született, rózsaszín pompával bíró drift gép. A másik ami elsőre szembetűnt a tisztaság. Nincs olajfolt sehol a motor körül és makulátlan az egész, mintha csak egy kirakati bemutató darab lenne.

 

 

 

Nagyon egyszerű az egész, mint egy faék.

Nincs semmi extra ami a gépet illeti. Hagyományos bowdenes tárcsafékek. Első és hátsó kereket külön-külön fékezhetjük. Mondjuk a hátsó féket nem értem, hiszen az hajt és a hajtás közben nem fékezünk, driftelés közben meg pláne nem. Na de van.

A hátsó két kerék az a hagyományos gokart kerék, amire csúszós PVC van húzva, hogy jobban csússzon. Persze llehet, hogy nem PVC, de valami hasonló műanyag. A hajtás egyszerű láncos megoldás, ami menet közben nem csörög, zörög szerencsére, persze minden beállítás kérdése. Az ülés üvegszálas és meglepően kényelmes, pedig nincs benne semmi szivacs. Én azért terveztem volna bele egy vékony betétet, amibe hanyag eleganciával bele van varrva „Drift Trike”. Az első kerék egy camping kerék méretű erősített duplafalas felni és masszív küllők párosítása. A kerék tengelyének meghosszabbítása maga a lábtartó. Itt a teszt után arra gondoltam, hogy ennek a lábtartónak nem is a tengelyen kellene lennie, hanem inkább külön a vázhoz rögzítve és akkor a kormányzás független lenne a lábunktól és véletlenül sem csúszik le a drift közben. Azért könnyen alá is fordulhat a lábunk a váznak. Ez nekem egy gyenge pont, de talán ez orvosolható. Úgy kellene ülni, mint a Harley-Davidson motorokon. Ott is van nagy kerék, de nem a tengelyközépen van a lábunk, hanem külön egy előre nyúló konzolon teljes biztonságban.

A motor egy 50 ccm nagyságú, vagy akarom mondani nem is nagy, hanem kicsi. Ami gond nélkül viszi a gépet akár egy 120kg-os emberrel is. Az indulás azért nem valami dinamikus, hiszen autómata rendszerű száraz kuplungos rendszerről beszélünk, ahol kicsit kiütközik az 50 ccm erőtlensége. Az indulás után már okunk nem lehet a panaszra, mert hihetetlenül jól viselkedik a kanyarokban és az erőtlenségnek nyoma sincs. Nagyon szépen teszi a driftes dolgát és a kormányon minden rezdülését lehet érezni a gépnek. Szerencsére nem hangos! Jó hír ez azoknak, akik akaratuk ellenére hallgatják az egésznapos driftelést. A kis motornak köszönhetően alig fogyaszt valamit és a motor mellett lévő üzemóra számlálóval könnyen ki is számolhatjuk, hogy mennyit eszik a drift trike egy óra alatt.

Elég sokat mentem a géppel és mondhatom, hogy jó vele menni. Leginkább fesztiválok, autóstalálkozók járgánya lehet ez a gép, de van ráció abban is ha valaki üzemeltetne egy drift pályát ilyen gépekkel. Hatalmas élmény lehet több gép egyszerre driftelése és jó dolog kicsit gyerekké válni olyan valamivel, ami nem is gyerekjáték!

 

info:

Ha kérdésed lenne a géppel kapcsolatban, netán belevágnál egy drift pálya üzemeltetésébe, akkor írj nekünk az iroda@tesztvilag.hu címre és mi továbbítjuk a megfelelő helyre.

Videó: https://www.tlkdronemedia.com/

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek