Call Center teszt de valahogy más szemmel, akarjuk mondani más füllel

 

Nincs olyan ember, akit ne hívott volna valaki egy érdekes ajánlattal, vagy egy tuti akciós utazás lehetősége miatt.

Igen telefonos üzletkötő, vagyis a call center . Hívjuk bárhogyan is, eddig nem nagyon kerültek előtérbe, pedig valljuk be ők is emberek, csak nekik az a dolguk, hogy pont a lehető legrosszabbkor hívjanak. Persze ez nem így van. A call centeresek is pontosan ugyanolyan kómásan ébrednek mint mi. Ugyanolyan nyúzottan isszák a reggeli kávét mint mi. Egyhangúan, monoton érkeznek a munkahelyre, mint ahogyan mi. Csak egy nagy különbség van,  amikor elindul a munkaidő.

Már az első telefonálásnál olyan kedvesnek, és frissnek kell lenni, mintha egy kéthetes nyaralásról érkeztek volna. De a kedvesség itt szerintünk édes kevés. Mi van ha az ügyfél nem csak hallgatja a akciót, az újdonságot stb. , hanem vissza is kérdez. Ekkor sem szabad felkészületlennek lenni.

 

Lépéselőny, Tesztvilág

A kép illusztráció
 

Tehát lehet az akciót felajánló call centeres ideges, fáradt, viszont ennek nem szabad a vonal másik felén érződni. Szerintem egy két dolog biztosan kell a jó call centeres munkához.

Először is jó beszélőke, ami a csajoknak azért jobban van abból is kiindulva, hogy a nők egy felmérés alapján több oxigént használnak el, mint a férfiak.  Kell pörgős észjárás, hogy az ügyfelet irányítsák, kell szerintünk fenék, mert a munkaidő biztosan egy íróasztalnál van. Utoljára pedig egy nagy adag nyugalom. Erre van szerintem a legnagyobb szükség, mert sokan nem tudnak emberi módon kommunikálni a call centeressel.

Személy szerint  én megtisztelem azt, aki megkeres egy ajánlattal. Persze a vége nem biztos, hogy vásárlás, de gondolom egy “köszönöm a hívását” biztosan jól esik.

Ezeken gondolkodva kerestem meg a Lépéselőny call centeres cég vezetőjét, akinek kérdéseket tettem fel. Olyan kérdéseket, amik nekem jutott eszembe, aki még nem végzett még csak hasonló munkát sem. Ennek ellenére mégis megpróbáltam jókat kérdezni.

 

Lépéselőny,Tesztvilág

A call center, mint munka mennyire veszi igénybe az embert fizikailag és szellemileg?

A Lépéselőnynél mi szinte kizárólag céges ügyfeleket hívunk, ennek megfelelően kollégáim elmondása szerint a munka változatos szellemileg. Hiszen folyamatos megújulást igényel mind szakmailag a különböző projektekre való felkészülés, mind a cégvezetők, felsővezetők elérése és a velük való kommunikáció. Fizikailag az óránkénti szünetek biztosítanak felfrissülést, így erre még nem volt panasz, hogy megterhelő lenne.

 Mi a munka szépsége?

Nálunk főleg a külföldi irányultság miatt (elsősorban exportra dolgozó vagy dolgozni kívánó cégeknek kutatunk fel külföldi piacokat, vevőket) az, hogy új országokat, és kultúrákat, üzleti irányokat ismerhetünk meg. Érdekes összehasonlítani ezeket a magyar viszonyokkal. Illetve az ügyfelek pozitív visszajelzései, az elégedettségük, amikor üzletet tudnak kötni az általunk megtalált kontaktokkal. Ez doppingolja a kollégákat is, mivel elsősorban az ő érdemük ez, büszkék is rá.

 Milyen korosztály dolgozik call center munkakörben?

Ez nagyon vegyes. Nálunk fiatal a csapat, 30 alatti az átlagéletkor, de rendszeresen jelentkeznek hozzánk az idősebb korosztály képviselői is.

 Ki a jó call centeres?

Aki szeret kommunikálni, beszélni, de ugyanakkor képes meghallgatni a másik felet. Aki értelmes, vág az esze: cégvezetőkkel nem lehet és nem is érdemes sablonosan, „magnószerűen” beszélni, itt figyelni kell és reagálni a kapott válaszok függvényében. Aki tűri a monoton munkát, az egy helyben ülést. Akit nem zavar, ha körülötte zajlik az élet: nálunk a munkanapok olyanok, mint egy mediterrán családi ebéd, zajos, vidám, pörgős.

Naponta kb mennyi ügyfele van egy munkatársnak?

Átlag 2-3 kampánnyal foglalkozik naponta, és témától függően 20-50 érdemi beszélgetést folytat le.
 

Mik az arányok a hívást elutasítók, és hívást fogadó normális emberek között?

Szerencsére kevés az igazán elutasító, 5%-ra tenném. Az emberek, főleg ha normálisan közelítünk hozzájuk, normálisan reagálnak – legrosszabb esetben nem alkalmas nekik a téma, vagy az időpont a beszélgetésre, de ezek kezelhető problémák. Természetesen – mint mindenhol – itt is vannak nehéz esetek, akik „kiélik magukat” a telefonos kollégán, de ezt igyekszünk folyamatosan tudatosítani munkatársainkban, hogy ez soha nem nekik szól, ne vegyék magukra.

Volt e valami kirívó érdekes, vagy vicces eset?

Erről külön könyvet lehetne írni, hiszen az emberek végtelenül leleményesek, ha ki kell kerülni a válaszadást, vagy akár egy találkozó megbeszélésére vonatkozó felelősséget. Számos vicces eset történik nap, mint nap. Egy, ami eszembe jut: egyik partnerünk nevét lehetett „kormány”-nak is érteni. A hölgy, aki felvette a telefont, lélekszakadva rohant az ügyvezetőjéhez, hogy „Jóska, a kormánytól keresnek!”

Nők, vagy férfiak általában a call centeres munkatársak?

Nálunk túlnyomó többségben hölgyek, és tapasztalatom szerint ez igaz a piacra is.

Egy vállalkozásnak megtérülő egy call center módszerrel való üzletszerzés?

Olyan vállalkozásoknak, akik cégek felé értékesítik terméküket, szolgáltatásukat, és elsősorban nagy volumenben, nyugodt szívvel mondhatom, hogy igen. Aki exportál, és külföldi vevőket, külföldi piacokat kerestet pl. velünk, szintén. Egy pénzügyi tanácsadónak akár szintén az, még ha magánemberek felé kell is egyeztetnünk. Összességében azt mondhatom, hogy leszámítva a nagyon kis tételben és kis árréssel értékesítő cégeket, a call-centerrel való üzletszerzés egy nagyon jó irány, hiszen jóval több visszajelzést kap a piactól, mint önmagában az online marketingben, és alaposabban elő lehet készíteni egy vevőjelöltet, kiszűrve így az érdemi érdeklődést.

 Köszönjük és további sok sikert kívánunk nem csak a Lépéselőny munkatársainak, hanem minden call centeresnek!

 

Tehát ezután ne csapjátok a call centeresre a telefont!

 

A Tesztvilág ezzel játszik! Kattints a reklámra és kereskedj Te is!