Ford Ranger 4×4 az erdő réme

Az Ford Rangert kemény teszteknek vetettük alá – a legridegebb körülmények között, szélsőséges hőmérsékleteken és a Föld legnehezebb terepein. Így biztos lehet benne, hogy bármilyen kihívás elé állítja is, nem fogja felkészületlenül érni.

 

 

 


Az Rangert nemcsak mi teszteltük, hanem a világ legszigorúbb zsűrije is, akiknek köszönhetően a modell megkapta az igen előkelő: a 2013-as Év Pick-Upja díjat*. A zsűri tagjai az autós szakma vezető újságírói voltak, akik több pontot adta az Rangernek a versenyben, mint a 2. és a 3. helyezettnek összesen.

Ford Ranger 4x4

Látható hát, hogy nem a levegőbe beszélünk, mikor azt mondjuk, hogy a megújult, továbbfejlesztett Duratorq dízelmotoroknak köszönhetően az autó erősebb, mint valaha. Segítségükkel akár 1100 kg rakományt is szállíthat, és akár 3500 kg-ot is vontathat. A fogyasztás ugyanakkor csökkent, és a motorok megfelelnek az Euro 5-ös emissziós normáknak.


Még több hely jut a fejnek, a vállnak és a lábaknak. Az Ranger az egyik leghosszabb, legszélesebb és az egyik legmagasabb pick-up jelenleg a piacon.

Az Ranger duplafülkés karosszériája négy teljes méretű ajtóval rendelkezik. Tágas, személyautó jellegű belterében akár öten is helyet foglalhatnak, a nagyobb ajtók pedig kényelmesebb ki-beszállást biztosítanak a hátsó utasoknak, akik a kategória legnagyobb lábterével rendelkeznek.

Ford Ranger 4x4

Négyajtós kabin akár öt személyre.
Rakodóbox: 1530 x 1456 mm
Maximum bruttó teherbírás: 1042 kg

Az Ranger frissített és továbbfejlesztett motorkínálattal érkezik, mely még nagyobb teljesítményre képes – még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett. A takarékossággal pedig kisebb emisszió is jár: a jármű CO2-kibocsátása immár mindössze 192 g/km!

Tudjon meg többet az új motorokról és azokról a műszaki fejlesztésekről, amelyek egyszerre növelik a teljesítményt és a hatékonyságot.


Ahhoz, hogy elbírjon a súlyos rakományokkal és leküzdje a nehéz terepet, a Rangernek bőséges nyomatékot kell produkálnia. Éppen erre képesek az új motorok és váltók, amikor csak szüksége van rá.

Erősebb és gazdaságosabb dízelmotorok

 

Ford Ranger 4x4

 

Az Ranger új, EURO5-ös Duratorq dízelmotorjaiban az extra teljesítmény és nyomaték kiemelkedő üzemanyag-takarékossággal párosul.A 150 LE / 110 kW teljesítményű, 2.2 literes, 4 hengeres motor akár 375 Nm nyomatékot biztosít igen csekély, 8.6 literes fogyasztás mellett 100 km-en (vegyes ciklus). A 200 LE 3.2 l TDCi dízel pedig már 470 Nm maximális nyomaték leadására képes.A nagyobb teljesítményű motorok változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) működnek, ami az előállított teljesítmény és nyomaték nagyságát szabályozza. Ez segíti az indítást, és alacsony sebességen a kategória legerősebb nyomatékát biztosítja – akár gázadás nélkül is –, minimumra csökkentve a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

Nem véletlen, hogy a Ranger valamennyi új motorja teljesíti a szigorú Euro 5-ös emissziós normákat, hiszen a hatékonyság növelésével érik el a nagyobb teljesítményt. A jármű menetdinamikájában pedig a fürgeség bármilyen felületen biztos útfogással párosul. Összességében: színtiszta teljesítmény – egy átfogó csomagban.

 

Az új hatsebességes váltó csökkenti a fogyasztást és az emissziót

Az új dízelmotor-kínálathoz új tervezésű, könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális váltót fejlesztettünk ki. Ez a precíziós rendszer ugyancsak hozzájárul a káros kibocsátás és a fogyasztás csökkentéséhez, miközben gördülékennyé teszi a vezetést. Fejlett automata változatát pedig sima, de gyors váltásokra és rendkívül takarékos működésre optimalizáltuk.

Kipróbálnád?

Jelentkezz ITT tesztvezetésre, és megtapasztalhatod a Ranger nyújtotta élményt!

 

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek