Nissan Leaf teszt
Hajdanán amikor „csak” lovas szekerek voltak senki nem mert álmodni egy olyan szerkezetről, amit nem húz semmi. De az évszázadok alatt mégis eljött az a nap, amikor beindult az első gőzzel hajtott autó.
Alig telt el 100 év, és a benzines erőforrások után megérkezetek az elektromosan hajtott autók is.
Pár év múlva reméljük ezek az autók már nem lesznek érdekesek, és nem úgy néznek rá az emberek mint valami hibás termékre.
Szerencsénk volt, hogy kipróbálhattuk a Nisan Leaf elektromos autóját, és beszámolhatunk mindarról, ami mefogott benne.
A Leaf megszokott méretű átlagos városi autó. Öt ajtaja kényelmessé teszi a beszállást, és a csomagok bepakolását. Ez az autó már nem tartozik a csúnya elektromos autók táborba, így szerintem az eladása is könnyebb lesz. Áramvonalas kialakítása nemcsak tetszetős, de praktikus is a fogyasztás miatt, mivel még hazánkban nem terem minden benzinkúton gyorstöltő.
Az autó minden kényelmi, és biztonságtechnikai felszereléssel ellátott ugyanúgy, vagy talán még jobban, mint elődei, vagy a benzinesek.
A Leaf autómata váltós, ezért nem is kell keresni benne a harmadik pedált. Nagyon fürge dinamikus vezetési élményt nyújt az elektro motor, ami miatt ugyan sűrűbben kell tölteni, de mégis csak egy csendesen suhanó jövőgépben ülünk.
Az autóról rosszat nem tudok mondani, hacsak annyit nem, hogy lehetne rövidebb a töltési idő 230V hálozatról.
Viszont cserébe nem pöfögjük tele a várost, és nem kell télen a motort járatni hosszú perceken keresztül, mire valahogy a motor fölmelegszik.
El kell fogadnunk, hogy a Leaf megérkezett az autózás történelmének meghatározó korszakába, és ha tetszik ha nem, itt is marad!
Készítettünk egy filmet az autóról, és ha tetszik a Leaf lájkoljátok az oldalt!