Elektromos Ultimate trike teszt

Sok újdonság jelenik meg napról napra és a tesztvilág is vadássza a lehetőségeket, hogy minél érdekesebb és különlegesebb tesztekkel színesítsük magazin oldalunkat. Most sincs ez másként, hiszen kipróbáltuk az Ultimate elektromos trike élmény járművet.

Ultimate crack drift (1)

 

Drift, drift, drift

 

A forgalmazó szerint

Ultimate CRACK

Az ULTIMATE Crack egy szórakoztató elektromos driſt trike, amivel csúszhatunk, pöröghetünk. A kellemes szórakozástól egészen az extrém sportig űzhetjük. 1500 Wattos motorja dinamikusan gyorsítja fel az e-bike-ot ahhoz, hogy a következő kanyarban keresztbe tegyük a gépet. Bowdenes tárcsafékje biztosítja, hogy megússzuk a rázós helyzeteket, ha elmértük az ideális ívet. Kortól és nemtől függetlenül remek élményeket nyújt számodra. Használata közben adrenalin löket fokozza az élményt, leszálláskor széles mosoly az arcodon a jele, hogy ez megint egy jó kör volt.

ultimate crack_driftPersze nekünk van saját véleményünk, mint mindenről általában, ezért jobban szemügyre vettük a gépet. A forgalmazót a belvárosban a 1066 Budapest, Zichy Jenő utca 10.   szám alatti üzletben kerestük, ahol nem csak üzlet, hanem szerviz is van.

 

Rövid átvételi procedúra után betettük az autóba és irány a tesztpálya. Előtte azért el kell mondani, hogy egy átlagos autó csomagtartójába nem fér bele. Mi egy nagy 7 személyes terepjáróba tudtuk betuszkolni úgy, hogy a két hátsó sor ülést le kellett dönteni.

Hamar odaértünk a Budafoki Gokart Arénába Schreiber László tulajdonossal, hogy profin kijelölt nyomvonalú pályán tudjuk kipróbálni a gépet, vagyis az Ultimate Cracket. Szerencsére az akkumlátor teljesen fel volt töltve, így azonnal munkára tudtuk bírni.

A bekapcsolás két kulcsos. Egy az akksin lévő és egy a kormányon lévő. Jó, hogy van dupla biztosítás, mert így nem érhet meglepetés.

A jármű nem mellesleg kényelmes és van két jó kis lábtartó is az első kerék tengelyének meghosszabbított vonalában. Olyan, mintha egy igazi Harley-Davidson nyergében ülnénk.

 

 

Ultimate crack drift (2)

 

A jármű első vizuális megtekintése után egyszerű és tetszetős. Szép a váz fényezése és jól passzol hozzá a piros-fekete varrott ülés, ami mögött alumínium házas akkumlátor helyezkedik el. A hátsó kerekek mérete megegyezik a gokart kerék méretével, míg az első sokkal nagyobb, mivel ez a hajtott kerék és az agyban van a 48V/1500Watt teljesítményű motor. Az első kerék nem tömör, mint a hátsó, hanem küllős, hasonlóan az elektromos kerékpárokhoz.

Ultimate-Crack-tesztvilag

Trike, vagyis három kerék a drift élményhez.

Technikai jellemzők

Motor: 48V 1500W szénkefe nélküli
Csúcssebesség: 40 km/h
Akkumulátor: 48V 20 Ah Li-ion
Megtehető táv: 15-40 km
Töltő: 48V 2A
Töltési idő: 4-6 h
Kijelző: LED
Fék: Elől bowdenes tárcsafék
Váz anyaga: Alumínium ötvözet
Terhelhetőség: 120 kg
Mászóképesség: 10 %
Gumiabroncs mérete: Elől 20 hátul 12 „
Méret: 1540x940x700 mm
Kormánymagasság: 700 mm
Ülésmagasság: 240 mm
Súly: 32 kg

Mindez 479. 000 Ft-ért kapható. Nem igazán tudjuk megítélni az árat, hogy jól van e kalibrálva, hiszen az emberek hajlandóak milliókat is áldozni néhány őrültségért. És ez abban a kategóriában van, mert a mindennapi használattól nagyon messze áll, de élmény és adrenalin szempontból viszont nem mehetünk el mellette.

Beindítottuk a Cracket

 

Ultimate crack drift (3)

Nem semmi a gyorsulás! Annak ellenére sem, hogy nem vagyok kis darab. Szóval gyorsul rendesen. És amikor jön a kanyar, akkor tolja a hátulját úgy, mint amikor a nagyok égetik a gumit a több száz lóerős drift autókkal. Na de nem csak kanyarban tudunk „kilincsel előre” menni, hanem bármikor egy kormánymozdulatra. Eszméletlen élmény, persze hozzá kell tenni, hogy a gokart pálya egyébként is teljesen sima és a mintázat nélküli kerekek könnyen kitörnek jobbra, vagy balra a kanyar íve és a kormánymozgás szögének megfelelően. Nem tudom, hogy most mi van. Gyerekké válik az ember és játszani akar? Ha így van, akkor nagyon jó partner erre az Ultimate Crack, mert valóban egy élmény katarzis.

Nem csak én próbáltam ki a gépet, hanem a Gokart Aréna dolgozói is. Ők aztán tudják mi a dörgés a pályán. Az első körök mindig a tapasztalat szerzés percei, de később már sokkal jobban megy és ezáltal élvezetesebb is a játék. Az alábbi videó a legelső szárnypróbálkozások pillanatai, amíg a következő már a második töltés utáni „elmebaj”.

 

 

És a tapogatózás utáni F1 nyelven mondott „gyors kör”.

 

A videón Szombath Hunor teszteli a gépet és az Ő gondolatai következnek.

„Igazából az észrevételem az volt, hogy elég jó kis gép. A gáz adagolással vannak problémák egy kicsit. A quadoknak vannak úgy megoldva a gáz adagolása, hogy egy picike kart nyomunk a hüvelyk ujjunkkal. Ebben ez jobb megoldás lenne szerintem. A lábtartó elég rossz helyen van, mivel ha elfordítom a kormányt (majdnem teljesen), a gumi bele ér a vádlimba. Akkumáltora véleményem szerint nem bírja több órát. Vagy ha ki is bírja nem teljesít végig maximálisan. Ezeket leszámítva hatalmas élmény. Érdekes új dolog. Fantasztikus !”

 

Szóval a Crack aránylag hamar lemerül, hiszen ilyen állandó hirtelen gázadás mellett, amikor gyilkolva van a technika, kb. egy órát bír. Nem kevés ez! Azért nem mert ha hiszitek ha nem, elég fárasztó ennyi időn keresztül driftelni, mert nagyon oda kell figyelni és fizikailag is kimeríti az embert. Alapjában is 10 perc után mindenki megáll, mert kell a pihenő és mellette az élménybeszámoló. A töltöttségi visszajelző a kormány jobb oldalán van a gázkar mellett, ahol figyelemmel tudjuk kísérni a kis LED visszajelzőket.

Fék

Csak az első kereket fogja, tehát amikor vészfékezni akarunk, akkor ha nem tökéletes az első fék beállítás……, na de legyen jó! Mert azért nagy sebességű driftelésnél könnyen elveszíthetjük az uralmunkat a trike fölött és könnyen neki lehet rongyolni bárminek, vagy rosszabb esetben elsodrunk valakit. Ezért szerintem teljes körültekintés mellett célszerű ezeket a gépeket használni. Mi nem használtunk könyök és térdvédőt, de még sisakot sem. De persze ezeket mindenki használja, mert a biztonság a legfontosabb.

Szerencsére nagyon sok ígéretes terméke van a forgalmazónak, így nagy valószínűséggel nem ez volt az első és utolsó érdekes elektromos élményjármű tesztünk. Nézzetek ti is szét a forgalmazó oldalán és írjátok meg mit teszteljünk legközelebb! Katt IDE!

Mindent összevéve egy elég jó kis élményjármű az Ultimate Crack és aki szereti a környezetet és még eléggé őrült is, annak felér az élmény egy LOTTÓ ötössel.

 

Tetszett a tesztünk? Ha igen jutalmazz minket egy megosztással, hiszen nektek és értetek dolgozunk!

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek