Amikor több száz futárautó rohangál fel-alá Budapest utcáin és a 3-400 ezer kilométert futott motorok több olajat esznek, mint üzemanyagot, akkor nagyon el kellene gondolkodni egy jobb megoldáson.
Ezt a megoldást kínálja a Nissan.
Nissan NV 200 kisteher formájában a legjobb, ami vehető, hiszen 0% -ban zöld hajtással bír. Elektromos autónál azonnal az a kérdés merül fel, hogy biztos a sok akkumlátor miatt nincs hely az árunak és biztos lomha is az autó, mert a futárnak mindig sietni kell, meg tuti jó drága stb. stb.
Kipróbáltam az autót és vannak igazságok. Tényleg nem könnyű, de ezt nem vesszük észre a közlekedésnél, fékezésnél, vagy gyorsításnál. Egyedül akkor, amikor egy fekvőrendőrön keresztül átzöttyenünk és a rugózáson érezzük, hogy dolgoznak a lengéscsillapítók.
De mi kell egy áruszállítóhoz? Mi kell, hogy jó áruszállító legyen? Első sorban megfelelő méretű hely a sofőrnek, hiszen ebben dolgozik egész nap. Az elektromos NV200-nál ezzel nem volt gond. Rendesen elfértem a 180 cm magasságommal. (Halkan megjegyzem, hogy a csomagtér kategóriájában a legnagyobb és 770 kg terhelhetőségű)
Másodsorban a jól belátható karosszéria az oldalsó tükrökből, hiszen mögöttünk puttony van és középen nem látunk hátra. Vannak olyan autók, amiknél nem a legjobb a tükör és így nem lehet pontosan érezni az autó méreteit és előfordulhat, hogy vagy nagyon messze állunk meg a kirakodáshoz, vagy már neki is mentünk a rámpának. Ennél az autónál szerencsére nem mondható el ez a baklövés.
Az autót a szokásos módon tudjuk tankolni. Több ingyenes ponton és a Nissan Gablini budaörsi bázisán. Ami fontos, hogy teljesen INGYEN!!!! Közel 30 perc alatt elérhetjük a bűvös 80% töltöttséget, ami ebben az esetben kb 110 km gondtalan utazást tesz lehetővé. Ha mégis tovább akarjuk tölteni, akkor már az úgynevezett „csepp töltés” aktivizálódik, ami sokkal lassabb és ezt senki nem várja ki. Főleg azért nem mert van olyan gyors töltő, ami parkoló zónában van és a töltőn arra kapunk figyelmeztetést, hogy csak 30 percig maradhatunk, mert utána jön a Mikulás csomag. Az E kútoszlop meg olyan kis ravasz, hogy mutatja mióta áll ott az autó. A töltés közben simán ott lehet hagyni egy kávé idejére is, mivel senki nem tud belenyúlni a töltés folyamatába.
Közben kormányrendeletben szerepel, hogy a zöld rendszámos autók ingyen parkolhatnak…. Na de mi van ebben az esetben, amikor a teszt Nissan még fehér rendszámos? Ha nem fizetek parkolást megbüntetnek naponta többször is. Persze ha forgalmival igazolom, hogy elektromos, akkor talán elnézik. Talán …., mivel a zöld rendszámra értik az ingyen parkolást. Na de nem is méregelem magam ezen. Nagyon gyorsan megtérülő az elektromos autózás és főleg az elektromos áruszállító.
De miért is?
Egy új VW Caddy 5 milla körül mozog és ha még szemet is hunyunk az elektronika manipulálása fölött akkor sem egy olcsó járgány
A Nissan NV 200 ára azért sokkal magasabb 8 millió Ft, vagyis elsőre azt mondjuk nagyon drága.
Mivel áruszállításról, befektetésről és megtérülésről kell számolnunk, így más adatok jönnek ki.
Egy átlag futár egy nap Pest utcáin megtesz 250-300 km-t, ami egy évre kiszámolva nagyjából 90.000 km.
Egy autónak a hatodik életévére illő lenne kitermelnie az árát a fuvarozás hasznából, levonva az üzemanyagot és az egyéb szerviz kiadásokat. Tehát az autónk hat év alatt fut 520 000 km-t, aminek a kis Caddy motorja elpöfékelt 6,5 literes átlaggal összesen hat év alatt 11 millió forintot.
Vagyis hamar kiderül, hogy a Caddy 5 millás ára és a 11 milliós tankolás után hat év alatt 16 millióba kerül, amit a szállítási költségen kell valahogy behozni.
A Nissan NV200 áruszállító nyert, hiszen 8 millió Ft áll szemben a VW 16 milliós költségével szemben. És az eltérést még növelhetnénk zöld rendszám előnyeivel. Egy hagyományos autó nem megtéríti az árát, hanem a vásárlás után folyamatos kiadás a tankolás miatt. A Nissan NV ellentétben minden megtett kilométer alatt termeli vissza az árát.
Persze kötni kell kompromisszumot a megtehető kilométer függvényében, de egyre több helyen épülnek a töltőpontok, és egyre nőnek a megtehető távolságok.
BIZTONSÁGI FELSZERELTSÉG | ACENTA | TEKNA | |||||
Blokkolásgátló fékrendszer(ABS) fékasszisztenssel és elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) | |||||||
ESP | |||||||
Vezetőoldali légzsák | |||||||
Utasoldali és oldal légzsákok | |||||||
Elektronikus indításgátló | |||||||
Hárompontos biztonsági övek övfeszítővel és överő-határolóval | |||||||
Öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer (vezető oldali) | |||||||
Első ködfényszóró | |||||||
Szervokormány | |||||||
Magasságban állítható kormányoszlop | |||||||
Teljes méretű pótkerék | |||||||
KÜLSŰ FELSZERELTSÉG | ACENTA | TEKNA | |||||
Jobb oldali tolóajtó | |||||||
Aszimmetrikus, kétoldalra nyíló hátsó raktérajtók (180°) üvegezés nélkül | |||||||
Bal oldali tolóajtó | |||||||
15 coll-os acél keréktárcsák teljes méretű dísztárcsa | |||||||
15 coll-os könnyűfém keréktárcsák | |||||||
Zero Emisson embléma | |||||||
Fekete lökhárítók, fekete ajtókilincsek, fekete külsőtükör borítás | |||||||
Halogén fényszórók manuális magasságállítással | |||||||
Elektromos vezérlésű, fűtött külső tükrök | |||||||
BELSŐ FELSZERELTSÉG | ACENTA | TEKNA | |||||
Lemezelt raktér oldalfalak | |||||||
Raktérelválasztó fal | |||||||
Raktérelválasztó fal + elválasztó függönny + síkba dönthető utasülés | |||||||
Elektromos ablakemelők vezetőoldali komfortkapcsolóval | |||||||
Fűthető kormány | |||||||
Fűthető első ülések | |||||||
Manuálisan állítható vezető ülés | |||||||
12V csatlakozó | |||||||
TECHNIKAI FELSZERELTSÉG | ACENTA | TEKNA | |||||
24 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor | |||||||
Akkumulátorhűtés | |||||||
Akkumulátorfűtés | |||||||
50 kW-os gyorstöltő csatlakozó | |||||||
3,6 kW-os fedélzeti töltő | |||||||
6,6 kW-os fedélzeti töltő | |||||||
EVSE kábel (szabványos) | |||||||
Töltő csatlakozó zár | |||||||
Töltés időzítő | |||||||
Energia-visszatermelő fékrendszer | |||||||
B üzemmód | |||||||
ECO üzemmód | |||||||
Visszagurulás-gátló | |||||||
CD-Rádió MP3 lejátszó | |||||||
USB és AUX bemenet, Bluetooth technológiával ellátott hangrendszer | |||||||
Kormányról vezérelhető hang rendszer | |||||||
4 hangszóró | |||||||
Nissan Connect (Beépített magyar nyelvű navigáció), 5.8 coll-os színes érintőképernyős LCD kijelző + Tolatókamera | |||||||
Autómata légkondicionáló berendezés | |||||||
Intelligens kulcs | |||||||
Fedélzeti számítógép multifunkciós kijelzővel | |||||||
Automata fényszóró vezérlés és esőérzékelős első ablaktörlő | |||||||
Sebességtartó (tempomat) | |||||||
Sebességhatároló | |||||||
TÁROLÓHELYEK | ACENTA | TEKNA | |||||
Ülés alatti tárolórekesz | |||||||
Alsó középkonzol nyitható tárolóhellyel | |||||||
Kesztyűtartó | |||||||
Első ajtózseb | |||||||
4 db pohártartó | |||||||
Kártya tartó | |||||||
6 db rögzítőfül a raktérpadlón | |||||||
– Széria – Rendelhető – Csomagban – Nem rendelhető |