Ambient Hotel & AromaSPA hotel és környéke

Estimated read time 8 min read

A sikondai Ambient Hotel & AromaSPA hotel és környéke

Pár napja utunkat dél-nyugat felé vettük a családdal és felkerestük Magyarország első négy csillagos illatwellness hotelét. Ez az egyedi szálloda egy nagyon különleges mikroklímájú festői völgyben található a Mecsekben, Pécstől 19 km-re.

Egyedisége már a foglalásnál kitűnik, hiszen a szobák kiválasztásával egy időben eldönthetjük, hogy az
ERDŐMÉLYI CSEND vagy a FRISSÍTŐ FEHÉR VIRÁGOK, netalántán a NYUGTATÓ LEVENDULA, esetleg
az IZGATÓ CSOKOLÁDÉ édes illata lengje be a szobánkat ott tartózkodásunk idején. Az illatkreációkat
hazánk orra és parfümőre Zólyomi Zsolt készítette.

A több éve tartó felújítás után egy igazán exkluzív helyszínen pihenhetnek az idelátogatók. Az Ambient Hotel & AromaSpa**** Sikonda a Mecsek völgyében  feltörő forrásokra épült, összesen 77 szoba, lakosztály és apartman várja a pihenni vágyó vendégeket.

A nagyszabású beruházás keretében megújult a kültéri élménymedence, átalakításra került a belső medence és emeleti szaunatér, emellett kültéri jacuzzival és szaunával bővített tetőterasz és sószoba teszi teljessé a kikapcsolódást.

Sikonda, az „Egészség Völgye”

A hotel a település nevét is adó Sikondai-völgyben található, a Mecsek északi oldalán, Pécstől 18
kilométerre. Sikonda nevét először egy 1797-es térképen említik, de a mai település csak 1928 óta létezik,
amikor is a szénbányászati próbafúrások során melegforrást találtak. A következő évben a Földtani Intézet a forrás vizét gyógyvíznek nyilvánította, és ásványvíz-palackozó, majd 1930-ban gyógyszálló épült. A felszínre hozott alkalikus, lítium tartalmú hévízzel többek között gyomor- és bélpanaszokat kúráltak, de már akkor javasolták anyagcserével kapcsolatos problémák, ízületi bántalmak, bőrbetegségek és nőgyógyászati megbetegedések kezelésére is. Az itt épült szálló 1933-ban megkapta a gyógyfürdő minősítést, 1948-ban a szállodából bányász-szanatórium lett. A 70-es évek végétől a fejlesztések hiánya, majd a bányabezárások miatt sajnálatos módon hanyatlásnak indult a környék.

Sikonda másodvirágzása 2004-ben jött el amikor az általunk is meglátogatott hotel megnyitotta kapuit. Folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma egy pezsgő és minden igényt kielégítő wellness hotellé alakult. 2015-ben az akkreditált vizsgálólaboratórium környezeti levegő terheltségi szint mérést végzett, melynek kedvező eredménye is bizonyítja, hogy a sikondai völgy méltán viseli az „Egészség völgye” címet.
Malmok földje, várak tobzódása…

Ha már kipróbáltuk a tavaly átadott kültéri élménymedencét vagy a beltéri wellness részleg három
medencéjét (plusz a legkisebbek számára létrehozott pancsoló medencét), az emeleti szauna teret, ahol
többek között két infraszauna, aromakabin, gőzkabin és finn szauna vár minket és amennyiben túl vagyunk már a tetőteraszon megbújó hatalmas finn szaunán és a mellette lévő pezsgőfürdőn is, akkor irány a környék. És micsoda környék! Pár perces autóúttal – persze a fittebbek akár át is sétálhatnak – a közeli Orfűi malmokhoz érkezünk. Hazánk egyetlen Malommúzeuma működik a helyen, ahol egyszerre három malom látható.

A Malommúzeumban ma is működőképes eredeti, illetve korhűen felépített malomszerkezeteket
őriznek. A látogatás vezetett malomtúra keretében lehetséges.

A nyitva tartásuk alatt folyamatosan csatlakozhatunk a vezetett túrákhoz, amely gyerekekkel is tökéletes programnak bizonyult.

Miután megnéztük a szárazmalmot benne az olajos magvak préselésére szolgáló óriás prést, végig kísértük a búza útját a vízimalomban és megtanultunk papírt készíteni a papír malomban, vár minket a Malom pince, ahol helyben sütött pékárutól kezdve, egészen a Csibészke névre hallgató kemencében sült tépett vaddisznó húsos kenyeret kóstolhatunk.

Aki a környéken jár annak kötelező program. Miután megtudtunk mindent a malmokról és feltankoltunk friss pékáruval visszaindultunk a szállásunkra egy rövid pihenőre, hogy újult erővel vágjunk neki a a következő úti célnak:
Az újabb meglepetés ezúttal a 26 kilométerre fekvő Pécsváradi vár.

Egy nagyon szépen felújított István kori vár, sok sok látnivalóval, étteremmel fogadja a látogatókat. Ha szerencsénk van, találkozhatunk a vár kovácsával, aki segít nekünk elkészíteni a saját szerencsepatkónkat.

Életre szóló élmény volt nekünk is az izzó vasat egy kalapács segítségével formázni, alakítani. A szépen karban tartott gyógynövénykert, a különleges kiállító terek, a kőtár és a várkápolna, mely egy újabb magával ragadó élmény volt az utunk során.

A pécsváradi vár eredetileg monostorként működött, amelyet a pannonhalmi után másodikként István király alapított 998-ban, és a török időkig kiemelt jelentőségű egyházi és hiteles hely volt. A mindenkori pécsváradi apát jelentős közjogi méltóságnak számított, több közülük pápai megbízatást is kapott.

A pécsváradi vár temploma már a Géza-féle fejedelmi udvarháznak is része volt, a 10. század végén építették, így a leg régebbi, ma is álló templom Magyarországon. Az oldalfalai, ablaknyílásai eredetiek, csak a középső, vastag pillér épült később, de az sem mostanában, hanem a 1157-ben, amikor a monostort felégető tűz megrongálta az eredetileg háromhajós templom boltozatát.

A templom ma is felszentelt hely, bár néhány száz évig nem használták templomként, de a vár régészeti feltárása után, 1996-ban Várszegi Asztrik Pannonhalmi apát újraszentelte. A vár kihagyhatatlan látványossága a szentély boltozatának jobboldali dongáján látható festmény. A templommal közel egyidős, s különlegessége, hogy bizánci stílusban festették. Az erre utaló sajátságos jegyek: a viszonylag nagy, fekete, mereven szembe néző szemek, a keskeny, hosszú orr, valamint a kicsi száj, ovális arc. A kép valamelyik főangyalt ábrázolja – a hagyomány szerint Szent Mihály arkangyalt. A jól látható szárny mutatja, hogy angyalról van szó, a széles, arany vállszalag pedig azt jelzi, hogy főrangú. A kép kora és ábrázolási stílusa miatt is egyedülálló Magyarországon. Ez a pécsváradi monostor maradványainak legértékesebb és legféltettebb kincse.

Mire végig értünk az össze látványosságon sietnünk kellett vissza a szállodai vacsorára. Másnap a bőséges svédasztalos reggeli után, ismét belevetettük magunkat a hatalmas wellness részlegbe.
A délelőtt folyamán különleges szauna felöntéseken vehettünk részt, ahol szintén az illatoké volt a főszerep. Miután alaposan kipróbáltuk az összes medencét, felkerekedtünk, hogy felfedezzük Pécs kincseit. Egy három órás vezetett túrán ismerkedtünk meg Pécs történelmével és a legfontosabb építészeti emlékeivel.

A pécsi konklúzió: mindig érdemes pénzt kiadni egy jó idegenvezetésért és vissza kell menni. Olyan sok és érdekesebbnél érdekesebb épület, múzeum és egyéb látnivaló van Pécsett, hogy nem elég 1-2 nap a
felfedezésükre. Nem is mennék most bele, hogy csak ebben a pár órában mit láttunk és hallottunk, mert az egy külön cikket érdemel. Mindenkinek irány Sikonda, ahol a friss levegő, a különleges illatok, a gyógyító víz és a rengeteg látnivaló vár minden élményre szomjazót!

A következő tesztek is érdekelhetnek....