Jaguar I-Pace EV 400

Estimated read time 6 min read

Végre Jaguár I-Pace teszt!

Kicsit megkésve, de ez most nem is annyira lényeges, fő, hogy itt van és el tudjuk mesélni a tapasztalatainkat, véleményeinket, vagy csak egyszerű észrevételt, ami a mi szemünk elől nem tudott elbújni.

Az én történetem nem ezzel az elektromos Jaguárral kezdődött, hanem egy régi veteránnal, aminek az újjá építésében jelentős szerepet játszottam, kb. olyan 20 évvel ezelőtt. Akkoriban több Jaguár és más veterán autó restaurálásában is részt vettem, szóval a múlt és a jelen valamilyen szinten összemosódott az évek alatt.

 

Anno így kezdődött

 

 

Azóta eltel 20 hosszú év és olyan szerencsém van, hogy ismét Jaguár van a kezeim alatt.

A mostani Jaguar I-Pace EV 400-at a Jaguar-Land Rover szalonból hoztam el, ami Pesten a Rákóczi-híd, Pesti hídfőnél található. Zárójelben mondom, hogy itt mindig makulátlan tisztaság uralkodik, szinte le se merek ülni sehová. Na de nem erről, hanem a Jaguárról szeretnék Nektek beszélni, ami az elődökhöz képest nem benzin, hanem elektromos hajtású. Persze  e-Jaguár létére nem kell hátra sorolnia a harapós benzinesekkel szemben, hiszen azonnal két motor jutott a kaszniba az első és hátsó kerekek hajtására.

Szóval egy duplamotoros piros I-Pace lett a tesztalany!

 

 

Én kis oktondi megkérdeztem az autó átvételnél, hogy kell e valami fontos dolgot tudnom az autóról. Gabi, akit 1289 éve ismerek azt mondta, „Semmit, mert úgyis tudsz mindent!”  Az mondjuk nem biztos, de nagy lelkesedéssel pattantam nyeregbe és a tükrök beállítása után indultam is az első métereket megtenni. 

Az autó hatalmas, vagyis mint minden mást ezt is meg kell szokni. A fékek nagyon rendben vannak, főleg annak tudatában, hogy több, mint 2 tonna üresen, vagyis utasok nélkül. Olyan tekintélyt parancsoló, hogy nem dudálnak le ha lassan mész, sőt mindenhol udvariasan elengednek. Nem azért mert olyan szép vagyok, hanem természetesen az autót akarja mindenki megnézni. 

 

 

Az autó belső része, vagyis az utastér minden szeglete prémium. Bárhová nézek szuper jól kidolgozott anyagok, tökéletesen beállítható ülések és kormány. Azért tanulni kell ezt az autót is, mivel az beépített fejegység rengeteg információval és lehetőséggel kedveskedik nekünk. Nem a média lejátszóra vagy GPS-re gondolok, hiszen ettől már nem áll meg senkiben az ütő. Vannak olyan szolgáltatások, amik olyan magyarosan mondott parasztvakítás, mint a személyre szabható design hangulatfény az utastérben, vagy éppen a kiszállásnál a földre világító Jaguár szöveg. Tök jó dolgok ezek, amikor megvesszük az autót és csodálkozunk rajta. A Jaguárnak nincs szüksége a rongyrázásra, mert a név már a veteránok idejében letette azt a bizonyos alapkövet, ami megrendíthetetlennek látszik a mai napig.

 

 

A vezetés közben nekem kicsit szorosnak, keménynek tűnt a kormány. Persze nem néztem meg, hogy ez a vezetési stílus, vagy a vezetési dinamikakapcsoló váltogatásának függvénye, de olyan, mintha egy kicsit kemény lenne. Hosszú egyenes utazásnál ez persze pont hasznos, de a városi közlekedésnél annyira nem.

Az első ülések teljesen hátra tolva olyan nagy a hely hátul, hogy simán elfér kényelmesen az utas.

 

 

 

A vezetés valóban élménnyé válik a Jaguár nyergében. Az autó fürge, amolyan eszméletlen durván, szóval ember legyen a talpán, aki kordában tudja tartani. A futómű szerencsére emelhető rosszabb utaknál, ami nagyon jó akkor is, ha pl. magas egy útpadtka a parkolásnál és nem akarjuk, hogy végig húzzuk a bajuszléccet. Na ilyenkor szépen kiemeli a kasznit.

 

 

 

Azért parkolót sem könnyű találni egy ekkora fenevadnak.

A Jaguar I-Pace külsőre azonnal megszerethető. Viseli magán az elődök vonalait, habár már egyre a modernebb stílusban.

Mind az első és a hátsó lámpák is brutálisan jól néznek ki. Agresszív a megjelenés, közben pedig a karosszéria ívei miatt ugyanakkor elegáns is.

 

 

Fogyasztás

Ez megér egy misét. Állítólag nem lehet levinni 30 kW alá a fogyasztását. Ez elég magas még akkor is ha az autó is aránylag nehéz. Nekem azért sikerült 30 kW alá mennem, pontosabban 27,2 volt az átlag hosszú úton és folyamatos 110 km/h sebességnél tempomattal.  Mezőtúron töltöttem volna, ha .. Ez valami katasztrófa! Jó hogy vannak töltők és természetesen fizetni is kell érte, de akkor csak annyit vár el az egyszerű halandó, hogy úgy töltsön, ahogyan kell. Mutatom mire gondolok és akkor ne legyek mérges ugye?

 

 

Persze ez most a Jaguár teszt, de valahol ki kell élnem az elégedetlenségem. Akik nem töltögetnek villanyautót, azok most fogják be a fülük, vagy tekerjenek lejjebb kicsit.

 

 

 

Közel 4 óra alatt sikerült 25.5kWh áramot tölteni az autóba, úgy, hogy alapjában 50%-os töltöttségen volt az akksi. Persze az ember ilyenkor elsétál valamerre, szóval nem várja ki az a rengeteg időt. Én is így tettem és mikor visszaértem örömmel láttam, hogy a töltés közben ledobta a folyamatot a rendszer. Nem értettem miért, mire a Jaguár megmutatta nekem, hogy áramszünet volt, vagy hasonló. Igazából a töltő másik felén is volt egy töltés, amit a befejezésnél applikációval megállított a tulaj és valamiért az enyém is megszakadt. Az első töltésnél ugyanitt kb. 2 éve sem sikerült áramot csiholni és most sem igazán. Szóval vannak még érdekes dolgok az e autók töltésénél. 

 

 

 

 

Még az autó is megismert minket.

 

 

Rohadt jó élmény és kényelmes utazást biztosított a Jaguar I-Pace, talán egyszer én is vásárló leszek, szóval olyan valaki vegyen ilyet, aki szereti a gyorsulást, a kényelmet, a luxust és mindezt 100%- ban környezetkímélő módon!

 

Az autót a WAE Ltd. – Wallis Automotive Europe biztosította, köszönjük!

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek