18 éves lett a Logan!
Nem titkolom, hogy vártam a Dacia Logan MCV tesztet, mert ez most valami más lett. Talán mondhatom, hogy a Dacia egy kis úttörője, hiszen ez a közel 0,9 literes benzines erőforrással rendelkező autó már automata váltós lett.
NAGYKORÚ LETT A DACIA LOGAN!
Mielőtt nagyon előre szaladok vegyük figyelembe a Logan múltját.
1999-ben elkezdődött a Dacia újkori történelme, mert a Renault ekkor felvásárolta az időközben a csőd szélén álló autógyárat. 2000-ben aztán rögtön neki is ugrottak a Novának és csináltak belőle egy minőségibb, már Renault alkatrészeket is felhasználó autót, a SuperNovát.
Ez volt a történelem első, klímával is kapható Daciája! Ekkoriban a Renault már javában dolgozott a híres X90-es projecten, vagyis a Loganon. A tervek már készen voltak, de mielőtt 2004-ben megkezdték volna a gyártását, bemutatták a Solenzát, ezt a teljes egészében Renault felügyelet alatt áttervezett SuperNovát.
Ebbe a modellbe már 1.4-es benzines Renault motor került (K7J), de rendelhető volt 1.9-es szívódízellel is, sőt, gyári könnyűfémkerekekkel is!
1999-tõl a Renault megkezdte a Logan tervezését és tesztelésének és gyártásának az előkészítését. Mert bizony nem egyébért vette meg a Daciát, minthogy itt készítse el világautóját. Az elsõ skiccek még így ábrázolták az autót a rajzasztalon:
A rajzok után számítógépre került az egész, hiszen manapság a tervezőmunkák nagy része itt zajlik:
A Logan-t a legkülönfélébb üzemeltetési körülményeknek megfelelő, legszigorúbb tartóssági teszteknek is alávetették. A Renault mérnökei 470 000 km-t tettek meg az autóval a Renault normandiai Műszaki Központjában, Aubevoye-ban, a “Grand Export”, vagyis a nagy exportpiacokra szánt autók tesztelését szolgáló pályán. A pálya sajátossága, hogy az autókat háromszor nagyobb mértékben veszi igénybe, mint a szabványos európai utak, és semmitől sem kíméli meg őket: por, kövek, átkelés vízfolyáson…
Miután a Renault a kimerítő tesztek után áldását adta a piacra dobásra, a Dacia legújabb modelljét, a Logant 2004 májusában nagy csinnadratta közepette bemutatták.
A motorpaletta kezdetben nem túl bő, mindössze két egységet tartalmazott, egy 1.4-es és egy 1.6-os nyolcszelepes benzinest. A felszereltségi lista sem kápráztatott el senkit, az ára annál inkább. Ekkora méretű és ilyen árfekvésű autó nem volt még egy (és azóta sincs) a piacon. Az autó főleg a román piacon tarolt de ahogy telt az idő, egyre jobban megszerettette magát a vásárlókkal, annak ellenére, hogy az ütközési teszten csak 3 csillagot kapott.
2005 szeptemberében az autó egy modern, közös csöves dízel erőforrással gazdagodott egy Renault eredetű 1.5 dCi személyében. Sokaknak nyújtott és nyújt alternatívát ez az igazán takarékos változat. Rá egy évvel, 2006 szeptemberében átesett az elsõ ráncfelvarráson az autó, bővült a felszereltség és a motorválaszték. Megszületett minden idők legerősebb sorozatgyártású Daciája, a 1.6 16v motorral felszerelt 105 lóerős Logan.
Sok vevõt az tántorított el az autótól, hogy a csomagtere nem volt (és sajnos ma sem az) bővíthetõ. Nekik és a nagycsaládosoknak, vállalkozóknak mutatta be nemrég a Dacia a kombi változatot, az MCV-t. Az autó rakodókapacitása rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter.
2008 július elsején megérkezett az ötajtós Dacia, a Sandero, amelyet 2007 decembere óta Dél-Amerikában is forgalmaznak Renault jelvénnyel. A Sandero vezette be a Dacia új márkaarculatát is, amely leginkább az új emblémában testesedik ki. A Sandero Logan alapokra építkezik és alkatrészeinek 70%-a megegyezik, a motorok is a szedánból kerülnek át, amely maga is kapott egy ráncfelvarrást, hogy belesmúljon az új arculatba. (Forras:Daciaklub.hu)