Nissan Pulsar teszt – kategóriájában jeles I.

Estimated read time 3 min read

Kétrészes újautó-teszttel jelentkezünk, hiszen hosszabb ideig ismerkedhettem a Nissan legújabb, Magyarországon nemrég megjelent üdvöskéjével, a Pulsarral. Találkozásunk ideje alatt kellemes tapasztalatokkal gazdagodtam, felszereltségben, külső megjelenésben és árban is eltalálták a japán autót, amely könnyen rést találhat magának az egyébként telített piacon. A menettulajdonságokkal kezdünk, a következő részben a beltér, valamint a felszereltség lesz soron.

Nissan Pulsar teszt

Régóta vártuk már a Nissan visszatérését a középkategóriás kompaktok szegmensébe, ám a Pulsart jobban megismerve bátran kijelenthetem, hogy a hosszú szünet egy igen korrekt modell megjelenését eredményezte. Skoda, Renault, Fiat, Suzuki, márkák sorozata kínálja a vásárlóknak az elfogadható árú, napi használatra tökéletesen alkalmas autóikat, ezek között próbál újra helyet keresni magának a Nissan, ha azt mondom, hogy nincs egyszerű dolga, nagyon finoman fogalmaztam. Ám a Pulsar kellemes járgány, tipikusan az a fajta, melyet könnyű megkedvelni és pillanatok alatt megtalálja vele az ember a közös hangot.

Nissan Pulsar tesztAz 1.2-es DIG-T benzinmotoros változatot kaptuk meg, amely kellően dinamikus volt, akár városban, akár országúton hajtottuk, abszolút ügyesen ugrott az amúgy 115 lóerős, turbós gép, ellenben a motorhanggal annyira nem voltam megbékélve, a zajszigeteléssel még bíbelődhettek volna egy kicsit.

Pedálkezelése kényelmesnek bizonyult, hely volt bőven a lábaimnak, de összességében vezetés közben teljes kényelemérzet lett úrrá rajtam. Ehhez hozzájárult a futómű hangolása is, elől MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldást alkalmaztak, az úthibákat egyáltalán nem lehetett érzékelni, pedig meg kellett birkóznia néhány kátyúval.

A start-stop rendszer gyorsan és zökkenőmentesen működött, a hatgangos váltótól viszont nem voltam elájulva, a kettes minden igyekezetem ellenére kissé makacs volt, és a műszerfali visszajelző is állandóan a felváltással vegzált, megjegyzem alaptalanul. Az elektromos szervokormányról azonban csak áradozni lehet, annyira emberi és jól eltalált, hogy simán megvett vele. Pont kellően puha, mégis érezni lehetett az autót, a kormány tökéletesen reagált, kanyarokban is kezesbárány volt a Pulsar, élvezet volt vele a manőverezés. A végére hagytam a fogyasztást, városban 6 liter feletti adatokra számíthatunk, országúton 5 körül van, nem fogja elfogyasztani a pénztárcát, ha menni kell vele néhány kört. Nissan Pulsar teszt,Nissan Pulsar teszt,Nissan Pulsar teszt,Nissan Pulsar teszt

Nissan Pulsar teszt

Összességében elégedett voltam a Pulsar menetteljesítményével, ha kell városi bevásárlóautóként, vagy családi igavonóként is helyt áll, de autópályán sem nagyon lehetne zavarba hozni. Mint már említettem, a következő cikkben a külső dizájnnal, valamint a beltér anyagminőségével, a helykínálattal, valamint a felszereltséggel is foglalkozunk majd.

http://www.nissan.hu/HU/hu/vehicle/city-cars/pulsar/discover/main-features.html

 

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek