Jaguar E-Pace teszt

Estimated read time 11 min read

 

Jaguar  X540 E-PACE az Angol Úr!

Ki az aki nem játszott autós kártyával és nem várta, hogy neki osszák a Jaguárt?
Ugye senki?
Most a Wallis British Motors Kft nekünk osztott Jaguárt!

Amikor az egyszerű halandó a kezébe kap egy Jaguar E-Pacet, akkor azonnal a sportosságra, a dinamikára és a prémiumra gondol.

 

A tesztautó az alábbi pár specifikációval került a kezünk ügyébe. Bár ilyen dolgokat sosem szoktunk megírni, mert egyrészt 100 olvasóból 97 érdektelennek találja, másrészt ezeket a száraz dolgokat bármelyik platformon meg lehet találni.

Pár specifikáció

Gyártmány: Jaguar
Modell: X540 E-PACE 20MY – WAE
Felszereltség: 5 dr SUV SWB R-Dynamic S
Motor: 2.0D I4 150 PS AWD Auto
Külső szín : Narvik Black
Belső szín : Ebny Grnd/Reims Blue Sprt Ebny/Ebny/Ebny

Tetőkárpit: Ebony Headlining
Keréktárcsák: 18 Style 5048 Spkl Silver

A teszt gépjármű bruttó listaára extrákkal: 19 161 735 Ft

Az induló ár, amiért elhozhatunk egy E-Spacet az 14. 675 000 Ft

Az elején már meg akartam írni az árát is, mert az én legnagyobb megdöbbenésemre túl alulárazott, vagy inkább túl jó az árához képest? Mindenesetre általában az szokott lenni, hogy egy termék irreálisan drága a minőséghez képest. Persze nekünk vásárlóknak az a jó, ha éppen olcsón kapunk nagyon jót! 

Azért írtam, hogy nagyon jót, mert ez a merő igazság! Nem vagyunk egy cég álatal sem befolyásolva vagy lefizetve, hogy valótlant állítsunk. A Jaguar E-Pace teszt minden porcikája a színtiszta valóság, szóval nektek, tőlünk, 100% valóságban!

Jaguar E-Pace 48 órás teszt!

Előtte azomban van  még sok info a forgalmazó weboldalán. KATT IDE!

 

 

 

Jajj tudom, „mit lehet 48 óra alatt tesztelni?”. Igazából szinte semmit, de remélem ez majd változni fog a Wallis British Motors Kft. gondolkodásában és akár egy egész hét teszt időszakot is kiharcolhatunk. 

Kezdem az elején, mert annyi élményem van, mint kezdő autóversenyzőnek az első versenye után. Szóval Budapesten járok a  Rákóczi-híd Pesti oldalán a Land Rover- Jaguar szalonnál. Tudtam, hogy ott minden lesz csak parkoló nem. Mivel egy most nyílt szalonhoz mentem, nem tudtam hol lehet megállni, de szerencsémre van belső vendég parkoló, szóval azonnal úgy érkeztem, hogy nem bosszankodva, inkább örömmel léptem a szalonba a hátsó ajtón kereszül. Nem volt bennem semmi félsz, hiszen több ezer teszten és többszáz komoly tárgyaláson és multi cég PR megbeszélésén túl már. Szinte csak azon lepődöm meg, ha meglepődök. A szalon nagyon tetszett, habár még most nyeri el végső kinézetét. Jajj bocsánat ez autó teszt!

Átvettem az autót, ami patika tiszta volt kívül belül és csak arra várt, hogy megnyomjam a 48 órás visszaszámlálót. Ehellyett a start stop gombot nyomtam és áram alá helyeztem a nagybetűs Jaguárt.

 

 

A tigris és az oroszlán után a jaguár a harmadik legnagyobb macskaféle. Ez a kaszni sem a kicsik közzé tartozik és tekintélyt parancsoló hatalmas orrrésszel. De még el sem indultam. 

Beállítottam a tükröket, kormányt, ülést és pár percig szoktam a járgányt, hiszen menet közben nem jó a gombokat keresni, vagy a középkonzolon lévő monitort nyomkodni. 

 

 

Mi az, amit az ember nem akar első napokban bekapcsolni egy Jaguárban?

A Zene! 

 

 

 

A Jaguár simán adhatná zene nélkül is az autóit, mert inkább a motorhangot hallgatnánk, persze enyhe túlzással.  Az autó kegyetlenül csendes a harmadik fokozattól fölfelé. Ez a típus egy autómata 7 sebességes váltós, aminek semmilyen hiányát, hibáját nem véltem felfedezni. Olyan mesterien vált el, mintha csak egy tollpihe esne a földre. A hirtelen gázadásra ezt nem mondhatom el. Ott van egy számomra hosszú megtorpanás, ami után persze jön a „Jaguáros” állati ösztön és megindul, mintha csak a prédára vadászna. 

 

 

Ezt az állati módon haladást, fokozhatjuk több beállítható fokozattal, aminek kapcsolója a váltó mellett közvetlen van. Ezt az állati tempót uralni is kell, de jó hír volt nekem, hogy a kormányzás és a futómű is valami zseniális! Vidámparkban érzi magát az ember és itt eszembe jutott az ár 19 millió Ft és Jaguár. Valóban élmény a vezetés és egy nagy tekintet mágnes az autó. Direkt kipróbáltam, hogy egy kitolatásnál feltartottam a forgalmat. Nem mutogttak, nem dudáltak, hanem inkább az autót nézték. Olyan az E-Pace hátsója, hogy azt több szupermodell megirigyelné. Az egész autó legszebb része a fara. A hátsó ajtón keresztül futó ívvel, amit mindig látok az oldalsó tükrökből, olyan jó érzéssel tölti el az embert. Apró részleteiben is szép a Jaguar E-Pace. 

Megálltam és elővettem a forgalmit, hogy megnézzem mekkora a motor ebben a méregzsákban. Azt hallottam, hogy diesel, de a hengerülrtartalom még kérdésés volt. Én azt gondoltam 2,5 , vagy akár 3 literes motor dübörög a fekete kaszniban. Hupsz nagy tesztelő, jól mellé lőttem, mert a Jaguar E-Pace „csak” egy 2 literes motort rejt.

Mire elég a 2 ezres motor?

 

 

A teljesítményre nem volt panasz, sőt nagyon is ment. Megpörgeti rendesen a 18 colos összkerekes lehajtást. Azt, hogy miként erőlködne, amikor bent ül a család telepakolva a nyaralásra és az emelkedőn a mögötte húzott lakóautóval, vagy a kishajóval azt ugye nem tudhatom, de se nyaralni nem megyek idén, de még kishajóm sincs. Minden esetre mielőtt ilyenen töri a fejét valaki, azért gondolkodjon el egy nagyobb motoros típuson, a nagytesó Jaguáron. 

 

A vezetés élménye itt halmozottan igaz, nagyon jól beállítható az ülés és testre szabhatjuk szinte az egész autót a vezetési stílustól a műszerfalig. Szembetűnő mindnkinek a jobb oldali majrévas. Azért, mert ebből egy van és csak annak, aki az anyósülésen a jobb 1-ben ül. Na ebbe aztán lehet kapaszkodni, mert nem csak a belső konzol dísze, hanem nagyon masszív is.

 

 

 

Mindenütt meseszép és prémium a kárpit. Gyönyörű míves a kárpit hímzés és olyan szép, mint én! Na jó.., költöi túlzás. De tény, hogy az egész autó belseje varázslatos.  A képeken látszik, hogy mennyire összhang van mindenben. Öröm volt fotózni is, és mint érdekesség azonnal körbeállták az autót és nézegetni kezdték az utcán. Aznap a legjobb szelfi alany a Jaguar E-Pace volt. 

Az autó alapfelszereltségi listája pedig olyan hosszú, mint a kötelező olvasmány.

2-zónás klíma szabályzás
4 akasztó a csomagtérben
60:40 arányban dönthető hátsó ülések
Alacsony tapadási viszonyok közötti indulási segítség
All Surface Progress Control (ASPC)
AM/FM rádió
Automatikusan kapcsolódó fényszórók
Bevásárlótáska akasztó a csomagtérben
Biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés (Első és hátsó)
Blokkolásgátló fékrendszer (ABS)
Csomagtér háló
Csomagtér takaró roló
Csomagtér világítás
Dinamikus hangerőszabályozás
Dinamikus stabilitás kontroll (DSC) – kipörgésgátlóval
Dupla pohártartók elől
Eco vezetési mód asszisztens
Elektromos ablakok – elöl, hátul, egy érintéses nyitó-/zárófunkcióval, becsipődésgátlóval
Elektromos aktív differenciálmű, nyomaték vektor szabályozott fékrendszer
Elektromos csatlakozók: elsőkonzol: 12V, Kartámasz tárolóhely: 12V, USB töltő, USB ; Hátsó konzol: 12V,
Csomagtér: 12V
Elektromos fékerő elosztó rendszer (EBD)
Elektromos kézifék (EPB)
Elektromos szervő rásegítéses kormánymű (EPAS)
Elektromosan vezérelt gyerekzár
Első szélvédő – Zajszigetelő Réteg nélkül
Esőérzékelős ablaktörlő lapátok
Fedélzeti számítógép
Fűtött hátsó ablak
Hangvezérlés
Háromszor felvillanó irányjelzők
Hátsó ISOFIX rögzítési pontok
Hátsó ködlámpa
Hátsó középső fejtámla
Hátsó légbeömlők – a hátsó középkonzolban
Hátsó üléssor (3 ülés)
Hegymenet vezérlő asszisztens
Indítás ellenőrző folyamat – kapcsolók, világítás
JAGUAR típusjelzés és ugrómacska
JaguarDrive Control
Középkonzol kartámasszal – Kivehető pohártartóval és aprópénz tárolóval
Külső hőmérő
Légzsákok – első oldalsó
Légzsákok – függöny az utastér teljes hosszában
Manuálisan nyitható csomagtérajtó
Mennyezeti világítás
Napellenzők megvilágított szépítkező tükrökkel – JT1 modelleken nem megvilágított szépítkező tükrök
Nem megfelelő üzemanyag tankolását gátló berendezés
Oldalsó elasztikus csomagrögzítő
Összkerék meghajtás (AWD)
Passzív első fejtámlák
Sebességfüggő kormánymű
Start nyomógombos indítás
Távirányítással vezérelhető hazakövető fény
Touch Pro System
Vészfékező asszisztens
Vezető – és utasoldali légzsákok – utasoldali foglaltságra figyelmeztetéssel
Vezető által szabályozható automatikus zár
X540 típusjelzés

 

 

 

Itt még azért nincs vége, hiszen a teszt Jaguárban voltak plusz extrák is

 Krómozott oldalsó ablakkeretek 
 12,3 HD virtuális műszerfal kijelző 
 Sötétített üvegezés 
 Típusjelzés nélküli kivitel 
 Jaguar intelligens kulcsrendszer 
 Elektromos csomagtér ajtó 
 360 fokos kamera rendszer 
 Holttér figyelő Asszisztens 
 10 irányban mozgatható fűthető első ülések 
 Narvik Black – solid 
 Ebony grained bőr/Reims szegélyvarrott sport ülések

A kulcs is prémium! A képen is látszik a bőrhatás és a fém összhagja. Lehet vele rendesen gizdáskodni, amikor egy bárban leteszed az alkoholmentes koktélod mellé.

A Jaguár E-Pace fogyasztása meglepően alacsony volt, ami 8 liter/100km városi közlekedés mellett és persze automata váltóval a nem egészen 2 literes motornál. Ekkora nagy kaszninál ez meglepően alacsony érték. Annyira nem, hogy nem is értem mitől megy ennyire.

A 48 órás véleményünk és észrevételünk csak töredéke annak, amit találnánk egy hosszabb teszt időszak alatt, de ettől függetlenül az alapár 14,5 milliós ára igen elgondolkodtatóan olcsó. Akarom mondani annyira olcsó, hogy nekem adhatná az importőr. Ígérem vigyázok a felnikre és a kasznira is, csak „rontsa” már az én parkolóm hangulatát.

De a viccet félre téve és mindent összevéve egy elég jól sikerült autó lett az e-space és az ára miatt pedig jó forgalamat generálhat a Wallisnak.

14,5 milláért azért jólesik az embernek egy ilyen luxus macskába ülni, ha az nem is a nagy, hanem a kis testvér!

Az autót a Wallis British Motors Kft biztosította!

Köszönjük!

 

 

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek