A LAND ROVER DEFENDER MUNKÁBA ÁLL: A MÚLTBAN MÁR HASZNÁLT ‘HARD TOP’ NÉVEN MUTATKOZIK BE A TÍPUS ÚJ HASZONJÁRMŰ VÁLTOZATA

Estimated read time 6 min read

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei, és velük együtt visszatér a ‘Hard Top’ típusnév

 

A Land Rover bejelentette, hogy az új Defender 90 és 110 hamarosan érkező haszonjármű-kiviteleivel a ‘Hard Top’ elnevezés is visszatér a robusztus terepjárók modellcsaládjába.

A sokoldalú, elpusztíthatatlan Defender Hard Top még az év vége előtt bemutatkozik; a modell a feltartóztathatatlan terepképességeket 21. századi online technológiákkal párosítva a raktér-kapacitás, a praktikum és a prémium komfort egyedülálló kombinációját kínálja a felhasználóknak.

A ‘Hard Top’ elnevezés egészen 1950-ig vezethető vissza, amikor a korai Land Rover Series járművekhez kínált leszerelhető keménytető (Hard Top) fokozott védelmet nyújtott az illetéktelen kezekkel és az időjárással szemben. Az új Defender Hard Top ugyanezt kínálja napjainkban; rögzített fémtetejének sziluettje megegyezik az ikonikus eredeti modellével.

Világszerte példátlanul nagy az érdeklődés a tavaly szeptemberben bemutatott, új Land Rover Defender 90 és 110 modellek iránt; a legendás vérvonal most az új Hard Top modellvariánsokkal bővül.

A Defender nagy arányban alumíniumból felépülő D7x karosszéria-szerkezete háromszor olyan szilárd, mint a legkiválóbb alvázas felépítményű járműveké. A robusztus karosszéria-szerkezetén és az új generációs elektromos jármű architektúra (EVA 2.0) padlólemezén a személyszállító kivitelekkel osztozó Defender Hard Top modellt a Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege fejlesztette ki, maximálisan szem előtt tartva a páratlan tartósság, praktikum és robusztusság iránti elvárásokat.

„A lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az új Defender rakterének funkcionalitását és kihasználhatóságát” – mondta Michael van der Sande, a Land Rover Special Vehicle Operations ügyvezető igazgatója. „A robusztus anyagok alkalmazásának és az ötletes, átgondolt tárolási megoldásoknak köszönhetően az új modell messze túlszárnyalja minden korábbi Defender Hard Top modell képességeit.”

A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, míg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhető. Mindkét konfiguráció kiváló terep-geometriát eredményez: a szabad hasmagasság 291 mm, a terepszögek pedig 38, 28 és 40 fokosak (első, középső és hátsó terepszög; 110 Hard Top, Off-Road állásban). A modell részletes műszaki adatait még az idén közzétesszük.

„Az új Defender 90 és 110 Hard Top modellek a Land Rover fennállásának legrobusztusabb, legjobb közúti és terepképességű, egyben legteljesebb körű online kapcsolódást kínáló, összkerékhajtású haszonjárművei lesznek” – mondta Nick Collins, a Land Rover modellcsalád-igazgatója. „A modellpárost a legszigorúbb globális biztonsági előírások szerint fejlesztettük, melyek hosszú távon is lenyűgöző kényelmet biztosítanak, így a vállalkozások és a felhasználók számára minden téren a legjobbat nyújtják.”

Elismerésre méltó hasznos terhelhetőségével és akár 3500 kg-os vontatási kapacitásával az új Defender tökéletes választás lesz azok számára, akik összkerékhajtású haszonjárművet keresnek. A rugalmasan variálható utasfülkében csupán egy üléssor található, ám az opciós első üléssori lehajtható középső ülés révén mégis elfér a fedélzeten három személy. A Land Rover praktikus ClearSight visszapillantó tükör-rendszere akkor is akadálymentes hátratekintést biztosít, ha foglalt a középső ülés, vagy ha tetőig pakolták a rakteret. A rendszer egy hátrafelé tekintő kamera képét jeleníti meg valós időben a visszapillantó tükörben, így a vezető akadálytalanul tekintheti át a járműve mögötti területet.

Az új Defender Hard Top a vontatás terén is a világ élvonalába tartozik majd: különböző technológiái segítenek könnyedén és biztonságosan csatlakoztatni, vontatni, illetve hátramenetben manőverezni a vontatmányt. A Land Rover intelligens fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszerével a legbonyolultabb tolatási manőverek is könnyedén végrehajthatók: a vezető a középkonzolon elhelyezett forgótárcsával kormányozhatja az utánfutót.

A jármű maximális gázlómélysége 900 mm. Ehhez társul a Terrain Response 2 rendszer új gázlóprogramja, amelynek segítségével a sofőrök tökéletes magabiztossággal kelhetnek át akár mély vízen is, így a fontos rakomány mindig célba juttatható.

A Land Rover ultramodern Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszerén keresztül közvetlenül, ösztönösen vezérelhetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto technológiákra épülő, problémamentes okostelefon-integrációt.

Kettős eSIM-kártya támogatja a Pivi Pro fejlett vezeték nélküli szoftverfrissítési (Software-Over-The-Air, SOTA) technológiáját, amely révén az ügyfelek a legkülönfélébb járműrendszerekhez tölthetnek le fontos frissítéseket. A Defender Hard Top modell üzleti felhasználói számára ez a megoldás jelentősen csökkenti az állásidőt, hiszen a SOTA révén a szoftverfrissítésekhez nem kell felkeresniük Land Rover márkakereskedőjüket.

Ezen túlmenően az új Defender Hard Top modellek fejlett vezetőtámogató rendszerek hiánytalan választékát kínálják. A Land Rover 360°-os kamera rendszere a központi érintőképernyőn jeleníti meg a jármű körüli környezetet, így a vezető a legszűkebb helyen is biztonságosan manőverezhet, illetve egészen közel állhat a rakodásra váró tételekhez.

A használatot még praktikusabbá teszi a Remote okostelefonos alkalmazás, amely révén a vállalkozások a távolból is nyomon követhetik a jármű tartózkodási helyét, üzemanyagszintjét és korábbi utazásait, így gondoskodva a biztonságos, gondtalan használatról.

A Defender 110 személyszállító kiviteleinek első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

További információk és konfigurációs lehetőségek: www.landrover.com/defender

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek