Horvátország nyaralás családoknak

Estimated read time 8 min read

Hamarosan itt a nyár ezért ideje felkészülni egy kiadós utazásra. A Tesztvilág ebben is segít, hisz teszt a lelke mindennek.

Az egyik kollégánk már nem először járt a most bemutatásra kerülő környéken, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt meg kell ismételni.

Ha beírjuk a keresőbe Horvátország nyaralás akkor több százezer találat közül kell kiválasztanunk egy tutit. A legtöbb oldalon akár 1000 szállást is találhatunk. Ennek megfelelően szűk és sablonosított információkat találunk, amiben minden szoba pár percre van a tengertől. Hát így nehéz lesz eligazodni.

Mivel a munkát most meg kellett osztani a családdal, rögtön jött egy kritérium. És már gépeltük is be a szűrőszót: “Horvátország nyaralás családoknak” Az első oldalon találtunk egyet és kattintottuk: Gornji KarinHorvátlaguna.

Ígéretes név, rögtön leszűrtük, hogy egy 6 lakásos apartmanházról van szó. Remek így csak 6 apartmant kell átnézni, ahol képzeletben eltöltünk 1 hét nyaralást. Mennyivel könnyebb közel ezer ajánlthoz képest. De nem kellett sokat böngészni az oldalon, mert egy nagyon érdekes dologra figyeltünk fel. A honlapon “szabadon úszkáló delfin látványára” invitálnak. Hú ez az igazán tesztelni való. Ettől a pillanattól fogva megvolt a nyertes tesztalany.

Szerintem nincs olyan ember akinek ne lenne vágya, hogy delfinekkel úszkáljon. Na mármost Magyarországon még delfinárium sincs nemhogy úszkálni delfinnel. Mert ugye aki elmegy egy delfin show-ra az nem úszkál a hűsítő vízben, hanem  a forró lépcsőzetes padokon ül és izzadva nézi, hogy a delfinnevelő vigyorogva a kristálytiszta vízben lubickol egy jól betanított mosolygós arcú delfinnel.

Horvátország

Szóval Horvátország, nyaralás, család, nyugalom, laguna, tehát Horvátlaguna, Gornji Karin! Ez az ami nekünk kell!

A honlapon minden információ megtalálható, képekkel, listákkal, térképekkel, videókkal. Egy gyors előfoglalás és pár napon belül már az időpontunk megvolt. Nemcsak, hogy magyar nyelven kaptunk információt, de ráadásul magyaroktól. Sőt ott-tartózkodásunk alatt állandó magyar gondnok adott biztonságot, és útmutatót a kinti lehetőségekről.

Az utazás simán ment! A honlapon részletes információ volt szinte minden egyes útvonalról, kapuról, díjakról, utazást segítő praktikákról. Bődületes nagy vihar közepette utaztunk de a háttér-információk meglétével ez sem okozott gondot. A kis városban megérkezve tényleg nyugodt csendes nyaralás került kilátásba. És idén már a turnusváltás péntektől kezdődik, hogy a le- és hazautazás még zökkenőmentesebb legyen elkerülve a hétvégi dugókat.

A vihar, az eső kellőképpen távozott mintha turnusváltás utáni várostisztítás történt volna. A parkolás megoldott volt a kis mediterrán városban.

Horvátország

Az apartmanház rendezett, jól felszerelt, számításaink szerint a falu geometriai központjában volt nagyjából. A szomszédban pizzéria mely kövön sütött tészta illatát terjesztette. Ez csak azért volt kellemetlen, mert sokszor keltett vágyat egy jó pizza elfogyasztására.

A ház „szolgáltatása” a díjmentesen igénybe vehető kerékpárok, amivel fél napos túrákat tettünk, egyszer Donji Karin-ba az öböl másik oldalába, ahol a partszakasz sziklás, és kevésbé látogatott, illetve a korom fekete gyógyiszaphoz, ami a Karasnyica folyó betorkolásánál jött létre, ahogy az édes és sós víz összekeveredett. A helyiek csak a fájó ízületeiket kenik feketére, de a turisták (így mi is) tetőtől talpig bekenve mulatságosnak tűntünk a helyiek szemébe. Ez is megér egy selfiet!

Terméseztessen az utazás fénypontja a tenger és a delfin ígérete volt. A tengerbe már az első nap bevetettük magunkat. A delfinre pár napot várni kellett. Ugyanis a delfin apály-dagály változásával jött és ment. Ezt a helyiek pontosan jól tudják, magunkfajta turistáknak ezt ki kell tapasztalni. És a türelem sem utolsó feltétele a delfinnel való találkozásnak.

Horvátország

Az első delfines találkozás messziről történt amikor gyanúsan sokan álltak a mólon. Azon a mólon amiről egyébként önfeledt fejeseket lehet ugrálni kifáradásig a vízbe. Éppen a szállás egyik ingyenes szolgáltatását, a kenuzást használtuk ki amikor messziről láttuk a delfint, az úszkáló emberek közvetlen közelében. Nyugtával zártuk, hogy valóban van delfin az öbölben és a közelébe is lehet férkőzni, de mi folytattuk a kenutúrát a magyar gondnok elmondása alapján felfelé a Karasnyica folyón egészen a római kori vízimalom romjaiig. Az édesvizű folyó itt jéghideg, kristálytiszta és helyenként szemet gyönyörködtetően mély. Aki ismeri a pisztrángfogás rejtelmeit, az az itt fogott halat este a saját teraszán grillezheti vacsorára. Egészen addig kenuztunk míg az evezőlapátok már kavicsos bokáig érő vízig vittek. A körülvevő táj már Önmagában megérte az egész utazást, hisz nem csak egy nyaralást hanem egy soft-os vadvízi evezést is kaptunk.

Gornji Karin-tól 40 km re van Zadar, ami egy egész napos programot jelent. Hajóutazással a nyílt tengerig is eljutottunk, ettünk ittunk és jót fürödtünk. Városnézés, rengeteg látnivaló, el sem kell mondani hisz az utazásban rejlő felfedezéseket meghagyjuk mindenkinek. Az árak Zadar-hoz közeledve egyre emelkednek, így bátran tudjuk ajánlani a faluban lévő éttermeket, illetve a központban lévő Eszéki fagylaltárus nénit aki kiválóan beszél magyarul.

A Delfinre visszatérve napokon át kísérleteztük ki és kérdezősködtünk, hogy mikor hol hogyan látható. Ezalatt a lassan mélyülő apró kavicsos tengerparton tölthettük az időnket. A delfinre várakozást érdemes belekalkulálni hisz egy szabadon élő delfinről (vagy többről?) van szó, aki nem munkába járva mutogatja magát. A lényeg, hogy a nyaralási lehetőség emiatt is ragadott meg minket és nem okozott csalódást. Persze egy selfie készítése a delfinnel jobban mutat a facebook oldalon, de az élményt úgysem lehet lefotózni, sem videóra venni.

A legrosszabb része az terméseztessen a hazautazás. A rengeteg program lehetőség 2 hetet is igénybe venne. Főleg ha számításba vesszük a Plitvicei Nemzeti Park közleségét és azt a számtalan gyönyörű városkát ami a környéken megtalálható.

A szálláson wifi is volt ami legjobban a teraszra kiülve érvényesült. Ha ezt ilyen környezetben negatívumnak vesszük akkor vessünk magunkra. Mindenesetre mi dolgozni is tudtunk.

Idén ismét útra kelünk és még több érdekességgel, látnivalóval térünk vissza, hiszen a Tesztvilág elkötelezett természetvédő. Nem hiába kaphattuk meg 2015-ben is a Carbon Neutral minősítést

Lassan készítjük a speciális vízalatti kamerákat, a búvárfelszerelést, és nem utolsó sorban a fényképezőket, hogy Nektek is kedvet csináljunk a Horvátlaguna és a környék megismeréséhez.

Horvát lagúna reklám (2)

A Tesztvilág ezzel kereskedik! Kattints a reklámra és kezdj el Te is!

A következő tesztek is érdekelhetnek....