A kissé szokatlan reggeli menüben főleg adrenalin, benzingőz, égett gumi és feltépett aszfalt szerepelt. A két bajnok pedig, akik mindezzel jóllaktak a Hungaroringen: Kiss Gergely vízilabdázó és a Ford Mustang.

 

Ford (1)

 

Kiss Gergelyt ugyan mindenki mosolygósnak ismeri – ám ilyen szélesen vigyorogni még kevesen látták. Talán azért, mert nem voltak velünk a Hungaroringen, amikor a háromszoros olimpiai bajnok végre megvalósíthatta gyermekkori álmát, és kedvenc autójával rajthoz állhatott a versenypályán.

Erről a kedvencről két dolgot érdemes tudni. Az egyik, hogy a híres sportoló a Ford Mustang hivatalos nagyköveteként már három hónapja ezzel a fekete-arany fényezésű sportkupéval jár, a másik pedig, hogy az autó gépházában egy nyolchengeres motor dorombol. Persze a dorombolás csak addig tartott, amíg Gergely a padlóig nem taposta a gázt, és életre nem keltette az 5,0 literes motorban szunnyadó 421 lóerőt.

Ford (4)„Tudtam én, hogy gyors lesz, de ez a bődületes erő még engem is meglepett!” mesélte Gergely lelkendezve az első kör utáni szünetben. „Azt hittem, hogy ismerem már az autót, csakhogy a Mustang most egy másik oldaláról mutatkozott be, mintha csak megérezte volna, hogy szabad a pálya. Elmondhatatlanul élvezetes volt vele kigyorsítani az egyenesekben, és lenyűgöző volt a magabiztossága a kanyarokban!”

Nincs miért csodálkozni azon, hogy olimpikonunkat ennyire lenyűgözte a sportkupé újonnan megismert természete, hiszen eddig csak a mindennapi forgalomban használta a szerencseszámával, az aranyszínű hetessel díszített autót. Gergely egyébként gyerekkorától rajong a Ford Mustangért, ám csak most értette meg igazán, miért is vált világszerte legendává ez a modell.

„Olyan, mintha két autóm lenne egyszerre. A mindennapokban a Mustang egy tökéletesen használható, gyönyörű autó, amivel edzésre járok és a családomat szállítom, de itt a Hungaroringen egy született bajnok, aki fölényesen uralja a pályát!”


Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé változata hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

 

A vadonatúj Ford Mustang legfontosabb formai elemei:

  • Alacsony tetővonal és széles kiállás
  • Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
  • Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
  • A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése – új értelmezésben

 

Ford (2)A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét. Kanyargós szerpentin, vagy versenypálya? Elég egyetlen mozdulat, és a Normal, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállítások máris áthangolják az elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat és a kormánymű áttételezését.

 

Minden idők legfejlettebb technológiájú Mustangja új, független első-hátsó felfüggesztést kapott, s az autó lenyűgöző vezetési élményt kínál. A vadonatúj Ford Mustang modern technológiáinak sorában a fejlett SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is szerepel, aminek segítségével az autós hangvezérléssel kezelheti az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a csatlakoztatott mobiltelefonok funkcióit.

 

Kiss Gergely Mustangját a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa hajtja, mely mellé az autó vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.

Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött nagy teljesítményű fékek lapulnak.

A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.