Harley-Davidson Fat Bob FXFB107, 2018-teszt

Harley-Davidson Fat Bob FXFB107, 2018-teszt

Sziasztok Motorosok, sziasztok Harley fanok!

Itt az idei szezon első Harley tesztje és reméljük nem az utolsó, hiszen kétféle ember van, azok akik motoroznak, és a többiek, akik csak vágyódnak a motorozás után…….

 

 

Képzeljétek el, hogy milyen megtisztelő számunkra, amikor mi írhatunk előszőr egy új Harley mociról. Igen az! Nagyon örültünk és izgatottan vártuk, hogy átvehessük a 2018-as Harley-Davidson Fat Bob FXFB 107 típusú kétkerekűt.

A motort a Budapest Neszmély köz 3 szám alatt a Harley bázison vehettük át, ami nem csak egy bemutatóterem és üzlet, hanem a szervíz és a teszt központ is. Reggel a nyitásra érkeztünk és a gyors átvétel után már pöföghetett is az 1800 köbcentis V motor.

Irány a Mátra!

Hol máshol lehet legjobban tesztelni egy motort, mint a Mátra lankáin, emelkedőin és ahol a jó fékek és a kezelhetőség nem az utolsó szempont. Mi is így, vagyis a tesztelőnk Sanyi is így tett. Persze kicsit utált minket, amikor egynap alatt háromszor ázott el a bőrcucc ellenére. Na de kit érdekel, mert egy Fat Bob nem szereti a puhánykodást. “A motor hihetetlenül masszív”. Igen ez látszik is! A két tengely talán túl közel is van egymáshoz, ami miatt inkább a 170 cm körüli motorosoknak ajánlanám. Az egész motor az erőt és a masszivitást tükrözi, annak ellenére, hogy akad azért műanyag alkatrész szép számmal. Gondolom a súlycsökkentés miatt.

Ezek a részek persze nem a gagyi, hanem minőségi  polietilén és autóipari ABS műanyag alkatrészek. Ami elsőre vizuálisan megfogott az az ülés és a kormány. Nem akakrom ezeket taglalni, de nekem ez a kettő amire azonnal a “hu de jó” érzés jött. A másik az elődhöz képest, az az új szögletes első lámpa, ami két kerek fényszoróról egy szögletes LED-refire változott. Szerintünk nagy előnyére, mivel az előző típus a 80-as évek hippi korszakára hajazott, amikor a Kavák és BMW-k utat törtek az európai piacon. Igaz ott csak egy kerek lámpa volt, de az akkora, mint egy bakelit lemez. Visszatérve a Fat Bob-hoz, nagyon szembetűnő lett. Úgy húzza az utca emberének tekintetét, mintha valami űrbéli csodaparipa lenne. De ez elég furcsa, hiszen pont a Fat Bob kerüli az összes csicsát és az összes sallangot, ami miatt egy motor figyelemfelkeltő lehet. Talán az egyszerűségében van a titok. Nagy motorblokk a tömzsi vázban, széles kormány, nagy gumik és tekintélytparancsoló első lámpa.

A brutális nyomaték ellenére kezes bárány a Fat Bob. Az állítható lengéscsillapítóknak köszönhetően hamar be lehet állítani a legkonfortosabb módba. A mire ajánlatos figyelni az a kipufogó! Ha egy kicsit nem figyelsz, akkor hamar érezni fogod a Fat Bobot. Hiába van dupla fal a hőleadás elvezetése miatt, mégis odasült tesztelőnk jobb vádlija. Vagy lehet csak ő a béna?

Imádtuk a Fat Bobot!

A kormány szélesség pont olyan, ami még mutatós is és könnyen és kényelmesen használható. Na itt azért van egy kis bibi! A visszapillantó tükrök szárai olyan rövidek, hogy nem lehet hátra látni a karunk mellett. Ki kíváncsi a saját karjára vezetés közben? Senki! Csak úgy tudsz a tükörből informálódni, ha elengeded a kormányt. Na oké, de itt jön a másik bibi, hogy nagyon nem látsz semmit, mert a motor bizonyos fordulatnál beremegteti a tükröt és úgy rezeg, mintha egy rave dance partyn lenne. Ide célszerű azonnal egy másik tükörszárat applikálni, ami kicsit hosszab. De akkor meg túl nyúlik a kormányon. Na inkább hagyjuk ezt. Az ABS fantasztikusan dolgozik! Ezt tanítani lehetne és mehetnek receptért a Fat Bobhoz.

A Fat Bob FXFB 107-et nagyon meg lehet motorozni, igazi kezesbárány, de szokni kell és figyelni a borulásgátlót és lábtartót a döntögetésnél. Na jó tudjuk ez nem versenypályára épült motor, de fontosnak tartottuk megemlíteni. Az ülés egy személy részére teljesen kényelmes és akár hosszú útonis elviselhető. Az élvezhető utazási sebesség olyan 100-120 km/h, amikor olyan jó vele menni, de persze húzhatjuk a szarvát a gépnek 180-nal is csak akkor kifolyik a szemünk és rendesen kapaszkodni kell. Itt már nem a Harley életérzés, hanem a szél uralkodik jobban. A tesztelés során belefutottunk egy fesztiválba és egy fotós rendezvénybe is. Hát mondani sem kell, hogy nagyobb sikere volt a a fesztivál területen pöfögő Fat Bobnak, mint az éppen fellépő sztárzenekar basszusgitárjának. Olyan öblösen és királyként adja a dupla kipufogó a muzsikát, hogy ember legyen a talpán akit ez hidegen hagy.

 

 

 

 

Fat Bob méretek

Hosszúság(mm) 2340

Ülésmagasság(mm) 710

Üzemanyag tartály(liter)  13,6

Száraz tömeg(kg) 296

Motor Milwakuee-Eight 107

Hengerürtartalom (ccm3)  1745

Nyomaték 145Nm/3500 rpm

Kerekek/abroncsok

első 16″

hátsó 16″

Mindnekinek tetszik a Fat Bob!

A motor népszerűsége az egyszerűségének köszönhető. Nem ez a legolcsóbb Harley, de a belépő szint első harmadában evickél és ezt nagyon jól is teszi, mert ez egy siker széria. Tehát a fotós és zenei fesztiválon teszterünket azonnal le is kapták pár fotó ereéig és egy szépségverseny egy-két szereplője is extázisba esett, hiszen motorozni jó.

 

 

 

Összességében azonnal megszerethető az új Fat Bob 107, és az elég jól bekalibrált árával talán lehet a Harley család kis rosszcsontja 2018-ban!

 

Ha te is kipróbálnál egy Harley modellt, akkor jelentkezz tesztvezetésre, mert lehet csak egy lépésre állsz a Fat Bob életérzéstől és a nagy Harley családtól!

 

Harley Fat Bob 2017 tesztért kattints erre a szövegre!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.