DACIA LOGAN MCV 0.9 TCE ARCTIC TESZT

DACIA LOGAN MCV 0.9 TCE ARCTIC TESZT

18 éves lett a Logan! 

Dacia Logan MCV

 

Nem titkolom, hogy vártam a Dacia Logan MCV tesztet, mert ez most valami más lett. Talán mondhatom, hogy a Dacia egy kis úttörője, hiszen ez a közel 0,9 literes benzines erőforrással rendelkező autó már automata váltós lett.

NAGYKORÚ LETT A DACIA LOGAN! 

Mielőtt nagyon előre szaladok vegyük figyelembe a Logan múltját.

1999-ben elkezdődött a Dacia újkori történelme, mert a Renault ekkor felvásárolta az időközben a csőd szélén álló autógyárat. 2000-ben aztán rögtön neki is ugrottak a Novának és csináltak belőle egy minőségibb, már Renault alkatrészeket is felhasználó autót, a SuperNovát.

Dacia SuperNova

Ez volt a történelem első, klímával is kapható Daciája! Ekkoriban a Renault már javában dolgozott a híres X90-es projecten, vagyis a Loganon. A tervek már készen voltak, de mielőtt 2004-ben megkezdték volna a gyártását, bemutatták a Solenzát, ezt a teljes egészében Renault felügyelet alatt áttervezett SuperNovát.

Dacia Solenza – 2003

Ebbe a modellbe már 1.4-es benzines Renault motor került (K7J), de rendelhető volt 1.9-es szívódízellel is, sőt, gyári könnyűfémkerekekkel is!

1999-tõl a Renault megkezdte a Logan tervezését és tesztelésének és gyártásának az előkészítését. Mert bizony nem egyébért vette meg a Daciát, minthogy itt készítse el világautóját. Az elsõ skiccek még így ábrázolták az autót a rajzasztalon:

Logan a rajzasztalon 1
Logan a rajzasztalon 2
Logan a rajzasztalon 3
Logan a rajzasztalon 4
Logan a rajzasztalon 5

A rajzok után számítógépre került az egész, hiszen manapság a tervezőmunkák nagy része itt zajlik:

Logan a számítógépen

A Logan-t a legkülönfélébb üzemeltetési körülményeknek megfelelő, legszigorúbb tartóssági teszteknek is alávetették. A Renault mérnökei 470 000 km-t tettek meg az autóval a Renault normandiai Műszaki Központjában, Aubevoye-ban, a “Grand Export”, vagyis a nagy exportpiacokra szánt autók tesztelését szolgáló pályán. A pálya sajátossága, hogy az autókat háromszor nagyobb mértékben veszi igénybe, mint a szabványos európai utak, és semmitől sem kíméli meg őket: por, kövek, átkelés vízfolyáson…

Logan rázkódásteszt 1
Logan a rázkódásteszt 2
Logan a macskakõteszt
Logan Twisted body teszt
Logan kavicsfelverõdésteszt
Logan nedvességtűrõ teszt
Logan porteszt
Logan ajtonyitás teszt
Logan hidegkamrateszt
Logan futóműgeometriateszt
Logan klímateszt Finnországban 1
Logan klímateszt Finnországban 2
Logan klímateszt Finnországban 3
Logan klímateszt Finnországban 4
Logan klímateszt Finnországban 5

Miután a Renault a kimerítő tesztek után áldását adta a piacra dobásra, a Dacia legújabb modelljét, a Logant 2004 májusában nagy csinnadratta közepette bemutatták.

Dacia Logan a reflektorfényben

A motorpaletta kezdetben nem túl bő, mindössze két egységet tartalmazott, egy 1.4-es és egy 1.6-os nyolcszelepes benzinest. A felszereltségi lista sem kápráztatott el senkit, az ára annál inkább. Ekkora méretű és ilyen árfekvésű autó nem volt még egy (és azóta sincs) a piacon. Az autó főleg a román piacon tarolt de ahogy telt az idő, egyre jobban megszerettette magát a vásárlókkal, annak ellenére, hogy az ütközési teszten csak 3 csillagot kapott.

***

2005 szeptemberében az autó egy modern, közös csöves dízel erőforrással gazdagodott egy Renault eredetű 1.5 dCi személyében. Sokaknak nyújtott és nyújt alternatívát ez az igazán takarékos változat. Rá egy évvel, 2006 szeptemberében átesett az elsõ ráncfelvarráson az autó, bővült a felszereltség és a motorválaszték. Megszületett minden idők legerősebb sorozatgyártású Daciája, a 1.6 16v motorral felszerelt 105 lóerős Logan.

105 ló ereje

Sok vevõt az tántorított el az autótól, hogy a csomagtere nem volt (és sajnos ma sem az) bővíthetõ. Nekik és a nagycsaládosoknak, vállalkozóknak mutatta be nemrég a Dacia a kombi változatot, az MCV-t. Az autó rakodókapacitása rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter.

Dacia Logan MCV

2008 július elsején megérkezett az ötajtós Dacia, a Sandero, amelyet 2007 decembere óta Dél-Amerikában is forgalmaznak Renault jelvénnyel. A Sandero vezette be a Dacia új márkaarculatát is, amely leginkább az új emblémában testesedik ki. A Sandero Logan alapokra építkezik és alkatrészeinek 70%-a megegyezik, a motorok is a szedánból kerülnek át, amely maga is kapott egy ráncfelvarrást, hogy belesmúljon az új arculatba. (Forras:Daciaklub.hu)

Dacia Sandero
Az új Dacia Logan
Ilyen az új Daciák belseje
 Mit jelent az MCV?
Maximum Capacity Vehicle, ami annyit jelent, hogy maximális befogadó képességű az autó, tehát ” rohadt nagy “
A nálam teszten lévő MCV 0,9 literes robotizált változat már tényleg a nagykorúság jellemzőit viseli magán. Ilyen például az automata váltó, ami olyan mint egy hóbortos gyerek. Ha ráparancsolunk, akkor szépen lassan, unottan átvált a nagyobb fokozatba, de ha dinamikusan pörgetjük  a motort, akkor meg nem igazán ott vált ahol kellene. Inkább később, mint hamarabb. Ezeket a rossz időben történt váltásokat váltásokat csak az veszi észre, aki nem szokott automata autókat vezetni, kvázi a “Dácsiás” közönségnek ez felér egy hatalmas luxussal.
A motor egy 898 ccm benzin üzemű turbó motor, ami közel 90 LE. Azért csak közel annyi, mert a valóságban csak 88, de mi megelőlegezzük a bűvös 90-et. Ennek ellenére nagyon jól gyorsul és fürge is a nagyméretű karosszéria ellenére.

 

 

Nem mondom, hogy ez az új irányvonal rossz, mert a harmadik tesztnap után egészen megszoktam. Még majdnem meg is szerettem. Nagyon nagyon nagyon jó összességében ez a típus. Pörgős motor, hatalmas csomagtér és simán azt mondom, hogy a hazai felhasználásokat figyelembe véve N01 lehet a Logan MCV  0.9 TCe Arctic.
Nem keresek hibákat, hiányosságokat, mert ebben az árkategóriában talán nem is illő, de egy valami tényleg megüti a halandó szemét, vagyis inkább nem mert nincs. Az ajtóról kimaradt az ablakemelő gomb. Ez utóbbi a műszerfal  közepén foglal helyet, ami elég zavaró. Olyan, mintha otthon a fürdőszobában lenne a konyha villanykapcsolója.(Szerintem nem itt kellene spórolni, hanem máshol.)
Az autó nagyon jó úttartásokkal büszkélkedhet és nagyon szépen tartja a stabilizátor kar a karosszériát, amikor nagy sebességgel érkezünk egy körforgalomba. Nem hivalkodó sem külső, sem pedig az utastér megjelenése. Egy egyszerű és olcsó autó lett a Logan, amiben már hátradőlhet az egész család és simán befér hátra a bőröndök mellett az iker babakocsi is. Nem a 7 személyes változat! Ez a sima 5 személyes kombi. Még azt is rá merem fogni, hogy jól néz ki.
Az ára elég barátságos, hiszen 3,2 millió Ft ezzel a robotizált tudománnyal fűszerezve.
Fogyasztása nálam 5-6 liter között mozgott. Ebben leginkább városi döcögés és dugóban araszolás volt a több. Gondolom hosszabb úton ez le csökkenhet a bűvös 4-4,5 liter/100 km fogyasztásra.

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.

Designed using Magazine Hoot. Powered by WordPress.

Translate »