Forty Eight, avagy : ha 48szor ráülök is mosolyt csal az arcomra

Alapvetően kicsit „ szkeptikusan”  álltam a vashoz… kicsi is volt, vékony is ,  olyan kis törékenynek tűnt, a többi Harley – hoz képest .  Persze a vagány sportos megjelenésen ez nem csorbított.

 

 

Harley Forty Eight (4)
A szíve azért már elsőre is jókora volt, és mivel a többi része tényleg kisebb és keskenyebb, így hangsúlyosabb a blokk. Kicsit olyan mintha fogtak volna egy jókora motor blokkot, és tettek rá két kereket meg egy nyerget aztán hajrá!
Ezt kompenzálja a  Vastag első hátsó kerék, amivel  jól és gördülékenyen fordul,   Egész mélyen dönthető és lent is stabil marad.
És mivel alacsony az ülés pozíció viszont széles a kormány nem kerül erőfeszítésbe a kanyarodás, még akkor sem, ha hirtelen manővert kell esetleg végre hajtanunk.

 

Harley Forty Eight (3)
Nem sport motor de mégis sportos café racer feeling, egész jól gyorsul de a 1,2 es blokktól kicsit talán agresszívebb indulást várnék,  viszont a kezdeti  „gyengélkedés”  hamar tova száll és kicsit magasabb fordulaton  már elemében van, és hamar repít 140-ig… vagy talán még tovább is… nem  próbáltam .. ( De… 😀  160 nál és kicsit felette sem vált instabillá, és nem is tépett annyira a szél sem mint vártam, és még ment volna!  de oda már nem merészkedtem )

Harley Forty Eight (7)

Ha már café racer érzést említettem fontos szempont:  vajon megfelel városi vadászként?
Abszolute igen! Forgalomban is  jól elfértem vele mindenhol ( elég keskeny hozzá ) A tükrök sem akasztottak meg ( és nem azért mert sorra letörtem őket…  jó motoros amúgy se koccol tükröt! …hacsak nem erősen indokolt… de akkor meg már nem koccolom, hanem… J  )
Kényelem:
Nagyon jó volt az ülés pozíció, kényelemes, és  meglepően jó volt az én 185 centimhez , mintha körém építették volna ! De egy kis személyre szabással akár kisebb akár még nagyobb rider-nek is  jó .
És persze ne feledjük a szebbik nemet sem!  Bár eloszlatta a kételyeimet miszerint :  ez egy női motor ( mert nem feltétlen az ) de a vagány csajoknak is tutti tetszik majd, mivel  nagyon kezes és egy könnyebb és kisebb sofőr is biztonsággal és sportosan üli meg a kis vadócot !
A kisebb súly miatt nem üt fel annyira az első villa úthibáknál vagy agresszív fékezéskor, s bár kicsit pattog az úton, de nem zavaróan. ( bár enduro-hoz vagyok szokva.. ahhoz képest meg minden pattog

Harley Forty Eight (8)
Pár km után egyre bátrabban döntögeted, és előzgetsz, érezve hogy van tartalék erő és hamar repít a kis rakéta! J Egyedül a tankot puffasztottam volna még, mert kicsit korán megeszi az útra valót,  bár nem zavaróan de a kis teszt túrám során azért párszor  meg kellett etetnem , hogy folytatni tudjam a élmény motorozást egészen estig . Amikor  a lámpák fénye is megmutatta magát, és bár kicsinek tűnik a lámpatest, de bőven elég fényt ad így emiatt nem kell megállnunk ha jön az éj.
Kettesben:
Bár alapvetően solo bike,  de egy dupla üléssel és a hátsó lábtartó felszerelésével máris ketten repeszthetünk,  és bár én soló nyereggel vittem tesztelni, erőben is tuti  elbír kényelmesen 2 személyt, így az a tévhit sem igaz miszerint egyszerre csak egyvalakinek okozhat örömöt ez a sportos kis Harley!

 

Harley Forty Eight (6)

 

Müller Attila

 

Sufniból indult

A prototípus még egy 10,2 köbinches (167,15 köbcentiméteres) motorral készült, de már a készülő járművel „lelke” az úgynevezett F-hengeres 24,74 köbinches (405,41 köbcentiméteres) hengerűrtartalmú szívómotor volt, ami mindössze 2-3 lóerős teljesítményű volt. A motor , hogy beinduljon, be kellett pedálozni, a hátsó kereket pedig szíjáttétellel hajtották. Egy 1904 elejéről származó, Number One feliratot viselő motorral, s 1905-ben gyártott vázzal szerelt gépezet ma is látható a cég milwaukee-i az egykori Chestnut Streeten (később Juneau Avenue-re kereszteltek át) álló központjában. 1906-ban itt építették fel a Harley-Davidson első gyárépületét. A járművek első eladásra szánt példányait még nem itt, hanem a Davidson család telkén, egy 13 m2 alapterületű fészerben készültek. A bódé ajtaján 1903-ban már a Harley-Davidson Motor Company felirat díszelgett. Abban az évben 3 járművet sikerült eladásra szánva elkészíteni. Az első gépeket feketére festették, aranyszínű festékkel csíkozták, vörös és arany betűkkel került fel a másfél gallonos (5,7 literes) üzemtartály oldalára a Harley-Davidson felirat. A színezésről a Davidson testvérek (és Arthuron kívül a cégbe fokozatosan belépett Walter és William A.) nagynénje, Janet gondoskodott. Az első vásárlók egyike, az egykori iskolatárs Henry Meyer, az első Harley-Davidson-márkakereskedő pedig C. H. Lang volt. 1904-ben típusazonosító számmal is ellátták a motorokat, abban az évben a Model 0-sok készültek. 1905-ben a vállalkozás már kezd komollyá válni. 5 motor készül az eredetinek immár duplájára növelt területű fészerben. Walter C. Davidson minden idejét az immár egy teljes munkaidős alkalmazottakat foglalkoztató cég irányítására szenteli. 1905. július 4-én egy Harley-Davidsonnal (amely 64 km/h sebességre volt képes) Chicagóban megnyernek egy 15 mérföldes versenyt 19 perc 2 másodperces eredménnyel. Ez a siker is hozzájárult a márka ismertté válásához. (Wikipédia)