Syma X8C Drón teszt

Syma X8C drón a tesztvilágnál

syma sx8 drón

Mielőtt rohannátok drót venni az üzletbe, vagy webáruházban jó tudni egy két dolgot ezekkel a szépen duruzsoló komoly játékszerekkel kapcsolatban.

Mit nevezünk drónnak?

Drónnak nevezzük összefoglaló néven a pilóta nélküli légijárműveket függetlenül attól, hogy a távolból ember irányítja azokat, vagy saját szenzoraik, illetve előre megírt program alapján tájékozódnak, legyenek azok kisebb játékhelikopterek vagy éppen katonai felderítésre és csapásmérésre használt harci eszközök.

A szabályozás összetettsége

A vezető nélküli repülőgépek fejlesztése az elmúlt időszakban rendkívül felgyorsult, ezért az erre vonatkozó törvényi szabályozás csak utólag születhet majd meg.Magyarországon a drónokra vonatkozóan nincs külön jogszabály, a tárgykört részletesen szabályozó törvény előkészítés alatt áll.

Megérkezett a Syma x8c drón

Sok drónnál nem csak a töltés és az indítás az első, hanem a szakszerű összeszerelés. Nekünk ezt nem kellett megtenni, mert a termék forgalmazó megszánt minket és megtette. A csomagban volt kis csavarhúzó és kis pici csavarok is, így nem volt fennakadás.

Syma x8c drón (2)

A dobozban külön volt a töltő az akkumlátor és a kamera. Ez utóbbihoz kaptunk egy 4GB méretű micro SD kártyát is. A doboz másik felén pedig a távirányító volt, ami gyerekjáték színekben pompázott, mint inkább komoly felnőttesben. Syma üdítőAz akkumlátor ennél a típusnál 7,4 V, 2000 mAh teljesítményű volt, amit nyomban a töltőre is tettem. A töltés kb 1-1,5 óra. De ez attól is függ, hogy mennyire hagytuk lemerülni az akkumlátort.

Syma x8c drón (3)Amikor elkészültünk a beüzemeléssel és a távirányítóba is tettünk 4db AA-s elemet, akkor készen is állhatunk első utunkra, ami még ne a repülés legyen, hanem inkább az alacsonyan tesztelés és a fel-leszállás gyakorlása.

Ezt a biztonságosan egy nagyobb üres területen tehetjük meg, ahol nincs villanyvezeték és nincsenek fák sem. Ugye nem akarunk fára mászni, vagy rövidzárlatot okozni.

 

P1040495Tehát mi is egy üres területet kerestünk és nekiláttunk a tanulásnak. A képen is látszik, hogy nem egy nagyon füves és gazos talajra tettük, hogy ne akadjon a drón lába a fűbe induláskor. Vagyis a gázadásnál félredől a beakadt láb irányába a drón és felborul. Közben meg törhetnek a lapátok, amit senki nem szeretne. Persze azért strapabíró anyagból készítik, de hát ez sem bír ki mindent.

Nagyon fontos a használati utasítás figyelmes elolvasása és lehetőség szerint olyan emberrel konzultálni aki már túl van a tanuló időszakon. Ne gondoljuk azt, hogy ez egy tök egyszerű dolog, hiszen a távirányító két karjával kell szinte mindent irányítani. A magasságot az irányokat és még a rotor sebességét is. Egy rossz mozdulat és a drónunk már a földbe is fúródik. Szóval ésszel.

 

A vezérlő egység

syma x8c tesztvilag

 

A vezérlő egység egy elsőre egyszerű kezelőszerkezetnek tűnik. Két irányítókar és pár gomb. A bal és a jobb oldali az irányítás, középen a bekapcsolás mellette két oldalon a fotó/videó felvétel választó, a karok alatt a trimmelő, vagyis a finomhangoló gombok helyezkednek el. Az irányító tetején bal oldalon egy igen hasznos gomb van, amit használat közben nyomva tartva (kb 2-3 másodpercig) a drón vezérsíkjához képest és az irányító személyhez viszonyítva fog repülni a drón. Vagyis egyszerűbben megfogalmazva a drón arra repül, amerre az irányítóhoz képest van. Nem lesz eleje a drónnak, vagy hátulja. Szóval sokat segít az irányításban. A jobb felső gomb inkább a profiknak van kitalálva mert az az extrém gomb. Ezt mi neveztük el így, mert ezt aktiválva akár a dugóhúzót is megcsinálhatjuk a drónnal. Ezeknél a manővereknél viszont a repülési magasságot növelni kell.

Mi úgy vettük észre, hogy ez is olyan mint a biciklizés. Sokszor elesünk és újra próbáljuk. Ismét elesünk és újra fölállunk. De amikor lehorzsolt térdekkel és könyökkel végre ráérzünk a bicajozás ízére, akkor azonnal elmúlik minden fájdalom és rosszkedv. Valahogy a drón irányítással is így van ez. Sokszor leesik és nem arra megy amerre mi akarjuk, sokszor nem értjük miért nem abba az irányba megy amerre kell, de az biztos, ha sikerül az első hiba nélküli fel és leszállás, akkor az valami fantasztikus jó érzés.

Mi most a kőkemény tanulás időszakban vagyunk, ami nem baj ugyan, csak sajnos amióta a drón nálunk van, azóta vagy esik az eső, vagy nagy a szél. Ez a kettő pedig együtt meg pláne nem a drónozás barátja. De ne kalandozzunk el nagyon a repüléstől.

 

Szóval amikor már azt hittük, hogy baj nem lehet és jöttek a figurázások a közeli üres területen, akkor sorban jöttek a lezuhanásokból eredő sérülések.

Ami jó hír, hogy maga a ház, vagy a motor nem sérült meg, pedig a drón néha úgy a földhöz csapódott, mintha csak ezt akartuk volna. Persze a propeller körüli védő keret eltört négyből három hajtóműnél egymás után szép sorban.

 Mit csinál ilyenkor a tesztelő?

Syma drón (2)Természetesen szomorúan hazamegy és konstatálja a drón gyenge pontjait. Persze majd hazamegyünk, amikor egy ilyen játék van a kezünkben és pont a szél is kezd elcsendesedni. Na jött is a többi felvonás. Ezután is több alkalommal nem úgy sikerült földet érni, minthogy a nagy könyvben meg van írva. Oldalára esve a lapátok beleszántottak a földbe. Azok a lapátok, amik lehet forognak 8-10 000/másodpercet is. Ilyenkor a drónunk tök rendes volt, mert azonnal letiltott és nem lett kár a lapátokban. Egyébként a készletben vannak tartalék lapátok az ilyen érzéketlen vezetőknek, mint pl mi.

Elméletileg 8 perc repülésre képes a drón egy feltöltéssel, de ez valahogy nem igaz, mert nálunk sokkal tovább bírta és nem lemerült, hanem mi mentünk haza. Otthon már az első dolog volt ismét a töltőre tenni az akkumlátort, mert soha nem tudhatjuk mikor lesz ideális az idő az újabb bevetésre. Közben meg most nézzük, hogy brutálisan jó érték  arányú az a Syma X8C drón, hiszen akció nélkül is 54.990 Ft, de akciósan most meg pláne megéri 36.890 Ft-ért.

Reméljünk a forgalmazó nem lesz rosszul, ha meglátja szegény lestrapált drónját. De hát mit is szoktuk mondani ?

“Tesztvilág, minden, ami teszt!”

 

Következő alkalommal nekilátunk megjavítani a drónt és légi fotókat, videókat is készíteni a gyári kamerájával. Ezután leírjuk a második repülés tapasztalatait, hiszen amióta ember az ember mindig is repülni szeretett volna.

A drónt a kisautok.hu webáruháztól kaptuk és ha gyorsan jönni akarsz velünk tesztelni, akkor ide kattintva a webshop oldalára irányítunk!