Tomtom navigávió határon túl

Estimated read time 5 min read

Be kell vallanunk, hogy nem vagyunk nagy GPS szakértők, de ettől függetlenül mint felhasználók tudunk némi ötletet és tapasztalatot közölni veletek.

Ajándékba kaptuk a ….., vagyis nem sajnos. Újra kezdjük

Tesztelésre érkezett hozzánk a Tomtom autós navigációja a GO 500.

Nagy csodákra nem vártam megvallom őszintén, mert mit tudhat mást a GO 500, mint az egyszerű Thunder navi, vagy a Tesco olcsó terméke.

Tomtom_GO 500 tesztvilág (6) másolataA doboz tartalma az alábbiak

-Navigáció,-Tartó konzol,-szivargyújtó töltő

A GO 500 nem a megszokott „belepattintom egy keretbe, vagy egy műanyag fülbe” felfogatású GPS. A készülék a szélvédőre helyezett konzolhoz mágnesesen illeszkedik. Ez azért nagy ötlet, mert nem fognak a kis tartó fülek letörni, vagy nemes egyszerűséggel elkopni.

 

 

Tehát jöhet a próba  Tomtom,Tomtom,Tomtom

A töltő vezetéke elég hosszú, tehát elér bármekkora az autód. Bekapcsolás után feltűnően hamar bejön az üdvözlő képernyő és pillanatok alatt betölti a szoftvert. A GO 500 nem egy ördöglakat. Egyszerű és egyértelmű a menük közötti ugra-bugra. Szerencsénkre gyárilag benne a magyar nyelv és az örökös frissítés is. De ennyire nem akarok előre rohanni.  Tomtom,Tomtom,Tomtom

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nem csak a környéken próbáltuk ki a navigációt, hanem ott is ahol még a madár sem járt. A horvátországi Plitvicei tavaknál is kíváncsiságból segítségre hívtam. Azt kell tudni a nemzeti parkról, hogy a világörökség része, tehát autóval tilos a bejutás. Gondoltam majd gyalogszerrel körbejárom a kis szigeteket, vízeséseket, és ha eltévednék előveszem a GPS-t.

Mindenkit ki kell ábrándítanom…., mert olyan csodát láttam a nemzeti parkban, hogy teljesen megfeledkeztem mit is akartam kipróbálni. Na nem baj, mert aznap előttünk állt 650 km, aminek csak nagyon kis része volt autópálya. A legtöbb út főútvonalon, és néha egy kis mellékútvonal is közbejött ( útlezárás, útépítés, shoping).

A navigáció beépített aksija nagyon sokáig bírja töltés nélkül, pedig a kijelző mérete nem mondható kicsinek a maga 5″ méretével.

Sokunknak volt már problémája a töltőkábel elszakadása, vagy vezeték megtörése miatt. A GO 500 töltése nem közvetlen a GPS-be, hanem a tartó konzolba csatlakozik. Így ez maradhat is bedugva mindig. Elég csak a navigációt lepattintani a mágneses tartóról és vihetjük is magunkkal.Tomtom,Tomtom,Tomtom

De nem csak ezért jó. Számtalan esetben vettem ki a konzolból, mert így egyszerűbb bepötyögni a kívánt célt. Persze mindent szigorúan csak álló autónál. Erre figyelmeztet a navi is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A sebesség túllépésre is figyelmezteti a vezetőt, mert egy jó társaságban még az autónk is jobban repül. Ilyenkor az alsó részen mutatja a sebességhatárt és mellette szép pirosan a mi sebességünket. Most azt kell ide írnunk, hogy csak a teszt kedvéért mentünk egy pillanatra gyorsabban, de…..

A teljes Eu térképet nem tudtuk sajnos átjárni és ellenőrizni, de Horvátország nagy részét és hazánkat igen. Még az eldugott kis halászfalukban is mindig tudta merre kell mennünk. Bár egyszer hamarabb fordultunk le egy kies elhagyatott területen, ami egy kavicsos út volt és már nagyon útnak sem nevezhető. A tévedés itt méterben kifejezve kb 15 lehetett. Ezt nagyon nem bántuk, mert ott viszont találtunk két szép követ, ami valami hegyi kristály.

Két hétig használtuk a Tomtom GO 500 navigációt és furcsa módon már az a különleges ezeknél a kütyüknél ha nem fagy le a szoftver. Ezzel nem volt gond. Jól bírta a trópusi meleget és a szélvédő mögötti 60-70 fokot is. Technikailag is tud olyat, amire pestiesen azt mondjuk, hogy „aztaquvaélet” . Mobil kapcsolat, Tomtom traffik szolgáltatás, és nem utolsó sorban amíg a készülékünk életben van, addig évente 4 alkalommal ingyenes frissítést is kapunk.

Vagyis nem kell bajlódni a térkép frissítésekkel.

Magáról a készülékről talán a legfontosabb, hogy olyan mintha egy egyetlen darabból álló készülék lenne. Nem zörög menet közben  és hihetetlenül biztosan navigál a megfelelő beállítások után. Nem visz be zsákutcába és nem visz szembe forgalommal. Ez olyankor nagyon jól jön, amikor beértünk Zadar városba és ott aztán van zsákutca és sok sikátor. Itt tényleg emlegettem Tamást, akitől kaptam a navit. Az én régi Thunder navigációmmal még most is valami mosókonyha udvarán forgolódnák az autóval.

Most pár ezer kilométer utazás után biztosan állítom, hogy megéri az árát. Sőt! Amióta mutattam itt-ott , már ketten meg is akarták venni.

Hogy miért?

Talán a traffi kontrol jelzés miatt, ami megfizethetetlen 🙂

 

A készüléket köszönjük a Tomtomnak!

A következő tesztek is érdekelhetnek....

Régebbi tesztek