Gornji Karin a Horvátlaguna ékköve

Aki ezidáig azon gondolkodott, hogy el kellene menni nyaralni, annak egy igazán jó lehetőséget tudunk ajánlani.

Zadartól 40 km távolságra fekszik a csodálatos Gornji Karin. A festői szépségű kisváros, vagy inkább kis falu olyan nyugalmat áraszt, amire minden nagyvárosi embernek szüksége van.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az ottani lakosok egyszerű kedves emberek és nincsenek elrontva a civilizációs rohanással. Mondhatnánk azt is, hogy Karin a nyugalom szigete, de ugye nem sziget. A falu melletti öböl nagyon jó fürdőző hely és a horgászok is megtalálják a számításukat. Én is horgásztam az öböl egyik patakjában, ami hemzseg a pisztrángoktól. Környezetvédőként a fogott halat természetesen visszaengedtem.

Rengeteg a szebbnél szebb látnivaló 20km-es körzetben. A Zrmanja kanyontól, ami  gyerekkorunk nagy Winnetou filmjeinek helyszíne volt, vagy éppen a novigrádi  kilátóig. A katarzis  nem várat magára. Lenyűgöző szépségű természeti látványosságok és háborítatlan táj tárul elénk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKarin mellett található egy szép templom, és meg kell említeni az öböl és az oda torkoló patak gyógyító iszapját is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMinden megtalálható a kis faluban, amire szüksége lehet a nyaralónak. Élelmiszerbolt, éttermek, pizzériák. Minden maximum 5 perces sétára. Bár a szállásunktól (Horvátlaguna) csupán 5 méterre volt a Pizzicato pizzéria, így szinte csak füttyenteni kellett a vacsora miatt. A gasztro élményeinkről összedobtunk egy kis filmecskét. A friss kagylóevéstől a kagyló pucolástól a legjobb pizzáig.

(Zrmanja Kanyon)

Amin meglepődtünk az a fagyis néni, aki magyar nyelven szólított meg minket. Tőle tudtunk meg sok sok érdekes dolgot a falu történetéről, a háború gyötrelmeiről, amit átélt Karin. Ezeknek az éveknek a nyomait még most is felfedezhetjük sok házon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANagyon jól éreztük magunkat és örömünkre szolgált, hogy lehetett jet-skit is bérelni. Ennek az ára  ha jól tudom egy órára 900 Horvát Kuna, ami nagyjából 38.000 Ft. Ez sokkal olcsóbb, mint bárhol máshol. Magyarországon ahol lehet bérelni jet-skit ott kb. 15 perc 15 000 Ft, szóval itt nem sok. Mi szerencsére nem fizettünk mert a helyi jet-ski bérlő meghívott minket, amit ezúton köszönünk.

Karin környékén legalább egy hetet el lehet tölteni a sok látnivaló miatt. Útközben érdemes megállni a Plitvicei Nemzeti Park tavai mellett és kicsit ráhangolódni a természet lüktetésére. Nagy segítség volt a Horvátlaguna Facebook oldala, mert itt minden info megvolt. A belépők, a parkolási lehetőségek és minden fontos dolog, amiről jó tudnia az idelátogató turistának.

Ellátogattunk Zadarba is.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zadar talán az egyik legjobban keresett turista látványosság, ami szerintem olyan egy alkalmas. Egyszer elmegy az ember és szétnéz. Több ebben a városban nincs. Persze szép az óváros és az ajándék vásárláshoz is a lehető legjobb, csak vastag pénztárcát vigyünk.

A legjobb nekünk mégiscsak Karin volt. Az itteni légkör felülmúlhatatlan. Az öbölben többször előjön Bobi a delfin, aki együtt játszik a fürdőzőkkel. Mi nem találkoztunk vele sajnos, pedig nagyon vártuk. A szállásunk és az ott tartózkodó gondnokok nem is gondnokok voltak. Attól sokkal több, mert mindig azt lesték, hogy a vendégek a lehető legjobban érezzék magukat. Elmondták merre érdemes menni és, hogy mit ne hagyjunk ki a nyaralás alatt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Horvátlaguna apartmanházban van egy csomó bicikli, ami nagyon jó állapotú és kényelmes agyváltós. Fontos ez az emelkedőknél, mert így könnyebben haladtunk. Gondoltak a gyerekekre is  mert van gyerekbicaj is. Van még két 4 személyes kis kenu is, ami biztonságos még a tengeri hullámokban is. Ezekért az extrákért nem kell senkinek külön fizetni! Sőt még a pótágyakért sem.

Az ottani grillezőt nem próbáltuk ki, de az apartman wifi-t igen 🙂 Minden emeleten külön jeltovábbító van a legmegfelelőbb jel eléréséhez.

Véleményünk összesítése:

Kiváló helyszín, nyugalom, családias környék és kedves emberek, zöld környezet. Ja és nem utolsó sorban a segítőkész Judit és Zoli, akik mindent megtesznek azért, hogy az ember élményekkel gazdagon térjen haza.

Mi csak ajánlani tudjuk a Horvátlaguna szolgáltatásait!

Készítettünk egy kis videót is Karinról és a környékről, ami többet elmond ezer mondatnál.

Már le sem merjük írni, hogy jövőre ugyanitt, mert már a szeptemberi visszatérésen gondolkodunk.